E46 2004 330i Automaat --> Handbak Swap HELP!

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
dejongts
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2024, 10:26

E46 2004 330i Automaat --> Handbak Swap HELP!

Bericht door dejongts » 19 jan 2024, 10:27

Hi All,

Ik hoop dat er leden zijn die me verder kunnen helpen met onderstaande vraagstuk.

Inmiddels rijd ik een jaar of 4 met veel plezier in mijn e46 330i automaat. Omdat ik de auto als jongtimer heb, bespaar ik niet op onderhoud dit heeft er toe geleid dat hij inmiddels echt goed is. Bilstein B6, Koprevisie, Drijfstanglagers, Vanos, etc etc. Nu loopt hij zo mooi icm 0 olieverbruik dat ik hem eigenlijk nog wel langer wil houden alleen begin ik zat te worden van de automaatbak.

Ik zou deze auto graag LATEN ombouwen naar een handbak.

Hiervoor ben ik op zoek naar een bedrijf met ervaring op dit vlak. Kent iemand van jullie een bedrijf dat dit al meerdere malen heeft uitgevoerd? Inmiddels heb ik ook een donor e46 330 waaruit ik de aandrijflijn mag overnemen. Dit lijkt mij essentieel om beetje vlot te kunnen werken tijdens de ombouw.

Ik hoop dat er bedrijven zijn die hier ervaring mee hebben, zelf kom ik niet verder na een rondje bellen.

Vriendelijke groet,

Bas de Jong

Gebruikersavatar
GekkeJelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2024, 14:22

Re: E46 2004 330i Automaat --> Handbak Swap HELP!

Bericht door GekkeJelle » 06 feb 2024, 12:19

En? heb je al iets gevonden? ik dacht eens op Wheelerdealer te hebben gezien dat ze een bmw automaatbak verwisselde voor een handbak.

Voor mij is het de eerste keer dat ik een automaat rijdt en om eerlijk te zijn mis ik de controle, dus ik begrijp dat je een swap wilt doen en ben benieuwd naar je ervaringen.

Gebruikersavatar
GekkeJelle
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2024, 14:22

Re: E46 2004 330i Automaat --> Handbak Swap HELP!

Bericht door GekkeJelle » 06 feb 2024, 18:24

dejongts schreef: 19 jan 2024, 10:27 Hi All,

Ik hoop dat er leden zijn die me verder kunnen helpen met onderstaande vraagstuk.

Ik zou deze auto graag LATEN ombouwen naar een handbak.

Vriendelijke groet,

Bas de Jong
Zojuist kom ik vandaan bij een jongen die het zelf heeft gedaan. heeft hem vast bakken met geld bespaard.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”