[E46] BMW 323i upgrade?
[E46] BMW 323i upgrade?
Hallo beste mede BMW Liefhebbers.
Ik heb op dit moment nog niet zolang een 323i Sedan!
Hij rijdt top maar...
Nu ben ik nieuwschierig..
Omdat ik hem nog net een weekje heb wil ik natuurlijk niet nu weer de auto verkopen en een 330 kopen.
Ook is me dat denk ik net te duur aan verzekering. (Als ik uberhaupt een 3l verzekerd krijg!)
Nu ben ik nieuwschierig over het "upgraden" van een 323 naar een "328"
Ben je voldoende uit als je de orginele 323 zuigers gebruikt (Zuigers+Drijfstangen) en een 328 krukas eronder legt(+ 328 ECU)?
Zoja, Ja ik ben dan op de hoogte dat het winst van vermogen minimaal is..
Maar dat haal je wel denk ik op met de M50B25 Inlaatspruitstuk, S52 Nokkenassen + chippen (en een betere flow uitlaat natuurlijk)
Wat denken jullie.. En denk eraan.. Geen 330 comments
Ik heb op dit moment nog niet zolang een 323i Sedan!
Hij rijdt top maar...
Nu ben ik nieuwschierig..
Omdat ik hem nog net een weekje heb wil ik natuurlijk niet nu weer de auto verkopen en een 330 kopen.
Ook is me dat denk ik net te duur aan verzekering. (Als ik uberhaupt een 3l verzekerd krijg!)
Nu ben ik nieuwschierig over het "upgraden" van een 323 naar een "328"
Ben je voldoende uit als je de orginele 323 zuigers gebruikt (Zuigers+Drijfstangen) en een 328 krukas eronder legt(+ 328 ECU)?
Zoja, Ja ik ben dan op de hoogte dat het winst van vermogen minimaal is..
Maar dat haal je wel denk ik op met de M50B25 Inlaatspruitstuk, S52 Nokkenassen + chippen (en een betere flow uitlaat natuurlijk)
Wat denken jullie.. En denk eraan.. Geen 330 comments
Owning: BMW E46 Sedan 323i Daily (STOCK)
Re: 323i upgrade?
Ik denk dat het het makkelijkst en goedkoopst is om een M52tuB28 (of toch de M54B30 ) te zoeken en deze erin te hangen, ipv de 323 te gaan upgraden.
Daar de M50B25 inlaatspruitstuk en Schmiedmann spaghetti spruitstukken erop,
een Hoff Performance tune ( ), en je hebt een 240pk 2.8 of een 270pk 3.0
Daar de M50B25 inlaatspruitstuk en Schmiedmann spaghetti spruitstukken erop,
een Hoff Performance tune ( ), en je hebt een 240pk 2.8 of een 270pk 3.0
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: 323i upgrade?
Stel ok ga voor de M54B30, wat heb ik allemaal nodig?Dutchie schreef:Ik denk dat het het makkelijkst en goedkoopst is om een M52tuB28 (of toch de M54B30 ) te zoeken en deze erin te hangen, ipv de 323 te gaan upgraden.
Daar de M50B25 inlaatspruitstuk en Schmiedmann spaghetti spruitstukken erop,
een Hoff Performance tune ( ), en je hebt een 240pk 2.8 of een 270pk 3.0
En hoeveel ben ik ongeveer kwijt?
Owning: BMW E46 Sedan 323i Daily (STOCK)
Re: 323i upgrade?
Let er wel op dat bij een APK steekproef ze ook motor/chassis nummers controleren. Als je een 2.8 of 3.0 erin hebt ipv de motor die erin hoort krijg je wel problemen ... kans is klein, maar hou er wel rekening mee. Vermogen afwijking mag tot 10%, daarboven krijg je gezeur.
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Re: 323i upgrade?
Gelukkig zijn de M52tu's en M54's qua looks niet te onderscheiden, en staat de motorcode onder het inlaat spruitstuk, die is zonder spullen te demonteren dus niet te vinden.
Wat je nodig hebt is motor, kabelboom, ecu, aanbouwdelen, inlaat, uitlaat
Wat je nodig hebt is motor, kabelboom, ecu, aanbouwdelen, inlaat, uitlaat
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: 323i upgrade?
Ik werk zelf bij een garage, Uit mijn ervaring hebben de keurmeesters bij APK nog niet 1x de moeite gedaan om motorcode te checken.--help schreef:Let er wel op dat bij een APK steekproef ze ook motor/chassis nummers controleren. Als je een 2.8 of 3.0 erin hebt ipv de motor die erin hoort krijg je wel problemen ... kans is klein, maar hou er wel rekening mee. Vermogen afwijking mag tot 10%, daarboven krijg je gezeur.
Owning: BMW E46 Sedan 323i Daily (STOCK)
Re: 323i upgrade?
Oke wat ben ik dan ongeveer kwijt? voor compleet blok (incl inlaat en uitlaat) kabelboom+ecu en aanbouwdelen. Met aanbouw delen neem ik aan dat je Motorsteunen bedoelt?Dutchie schreef:Gelukkig zijn de M52tu's en M54's qua looks niet te onderscheiden, en staat de motorcode onder het inlaat spruitstuk, die is zonder spullen te demonteren dus niet te vinden.
Wat je nodig hebt is motor, kabelboom, ecu, aanbouwdelen, inlaat, uitlaat
Owning: BMW E46 Sedan 323i Daily (STOCK)
Re: 323i upgrade?
Aanbouwdelen zijn inlaatspruitstuk, stuurpomp, dynamo, airco, enzovoort.
Een goeie M54B30 gaat weg voor rond de 1500-2000 weg (inclusief kabelboom, ecu en aanbouwdelen)
Een goeie M54B30 gaat weg voor rond de 1500-2000 weg (inclusief kabelboom, ecu en aanbouwdelen)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: 323i upgrade?
0 schade vrije jaren. 1st auto haha. En heb ook een "donker blauwe" (WA Casco Beperkt betaal 163 /maand)Pim75 schreef:zoveel verschil zit er niet in een 323i en 328i heb van beide er 2 gehad. (nu nog een 328)
overigens niet toevallig een orientblauwe? destijds in limburg gekocht, zelf in nh.
weinig schade vrije jaren ofzo? ik betaal iets van 20 per maand (wa+ met glas enzo)
https://www.instagram.com/p/BfBOspuhDTt ... _defaultdc
Owning: BMW E46 Sedan 323i Daily (STOCK)
Re: 323i upgrade?
Wow, da's een hoop geld voor een verzekering zeg..
Re: 323i upgrade?
Idd. Tja. 19 en 0 schade vrije jaren eh..Yor schreef:Wow, da's een hoop geld voor een verzekering zeg..
Owning: BMW E46 Sedan 323i Daily (STOCK)
Re: 323i upgrade?
Je had je petje hier wel bij op toch, hangend in het midden van de autoDefaultDC schreef:https://www.instagram.com/p/BfBOspuhDTt ... _defaultdc