Eibach verlagingsveren

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
Gérald320icabrio
Berichten: 463
Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
Locatie: Breda

Eibach verlagingsveren

Bericht door Gérald320icabrio » 28 feb 2017, 14:27

Ik heb een setje Eibach veren aangeschaft voor mijn 330 cabrio. Omdat ik in de veronderstelling was dat 1 van mijn veren gebroken is. Maar toen ik vandaag de oude veer demonteerde, bleek deze veer niet gebroken, maar krom. Toen ik de veer van Eibach ernaast zette, was de Eibach veer ca. 2 cm korter. Nu durf ik de Eibach veren niet te monteren, omdat ik bang ben dat het na inzakken helemaal te laag gaat worden. En als ik ze monteer, kan ik ze niet meer retourneren. Kan iemand mij goed advies geven?

Zo staat hij erbij met de oude veren, van coldax :bang:
Afbeelding

En dit is het verschil tussen de coldax veer links en de Eibach rechts.
Afbeelding

Ook is het mij niet helemaal duidelijk of de veren van coldax verlagingsveren zijn of niet.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Dutchie » 01 mar 2017, 13:25

Is wel een beetje afhankelijk van hoe stug de coldax veren zijn (dus hoe ver deze inveren als de auto op de grond staat), dus dat wil niet direct zeggen dat de auto ook nog 2cm lager gaat met de eibach veren. maar het zal best een stukje lager gaan verwacht ik zo.

Beste oplossing lijkt me in jouw geval een schroefset, dan kun je de hoogte zelf bepalen als je bang bent dat verlagings veren te laag zijn.

overigens geen ervaring met coldax (nog nooit van gehoord eigenlijk)

Daarnaast, zijn de veren die je hebt besteld bedoelt voor de cabrio?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Gebruikersavatar
Gérald320icabrio
Berichten: 463
Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
Locatie: Breda

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Gérald320icabrio » 01 mar 2017, 21:57

Ik had ook nog nooit van Coldax gehoord. Het is ook een imitatie veer van het origineel. Ik denk persoonlijk ook dat de Eibach veren van een veel betere kwaliteit zijn. Ik ga het gewoon proberen, dan zie ik het wel. Desnoods plaats ik bumpstops tussen de veren. Er is ook nog een mogelijkheid dat de veren die er nu onder zitten helemaal niet voor een cabrio bestemd waren. Dat is wat ik zelf denk. Eerder voor een coupe of cabrio. Ik heb zelf wel de goede set beseld. Dat heb ik nog een keer extra nagevraagd. Zaterdag weten we meer. En ik hoop echt dat het goed gaat komen. Mijn velgen hebben een et van 35 rondom. Dat is op het randje. Daarom rij ik ook met een getrokken band. En bovendien heb ik al een keer gezien dat de rechter veer heel diep in kan veren. Maar kan iemand mij vertellen wat een Eibach veer nog na gaat zakken na montage?
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Dutchie » 02 mar 2017, 08:42

Eibach zakt inderdaad meestal nog wel iets na verloop van tijd, maar niet gigantisch veel. ET35 is nog niet absurd laag, maar zonder gerolde wielkasten kan dat wel eens aanlopen afhankelijk van de banden.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Zeevang

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Zeevang » 02 mar 2017, 12:39

wat meneer dutchie zegt de veerconstante is bepalend voor de veerweg kan bij de ene meer zijn als bij de ander, de ene lineair en de andere progressief?
overigens is coldax gewoon een blacklabel (1 veer wordt met bijwijze van spreken 8 verschillende merken erop) zoals er tig merken zijn in de auto-onderdelen industrie, er zijn heus geen tig veer-fabrieken. Ze maken niks zelf, ze laten alleen hun merkje erop plakken

Gebruikersavatar
Gérald320icabrio
Berichten: 463
Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
Locatie: Breda

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Gérald320icabrio » 02 mar 2017, 16:41

Mijn wielkasten zijn gelukkig al wel gerold. Zaterdag ga ik een poging doen. Hopen dat het goed meevalt. Heeft er iemand ervaring met bumpstops tussen de veren?
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Dutchie » 02 mar 2017, 16:48

Neit tussen de veren, wel tussen de schokbreker, dat werkt perfect.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Gebruikersavatar
Gérald320icabrio
Berichten: 463
Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
Locatie: Breda

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Gérald320icabrio » 02 mar 2017, 17:38

Aha dus die dingen zitten altijd tussen de schokdemper? Nooit geweten. Moet dan heel de schokbreker uit elkaar, of schuif je die er gewoon omheen?
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.

Zeevang

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Zeevang » 02 mar 2017, 17:46

Gevalletje van de klok en de klepel :leip:

er tussen wordt ook weer lastig, gewoon op de stang van de schokdemper waar ze altijd zitten met de stofkap.

jij bedoelt veerwegbegrenzers ;-) die zitten tussen de windingen van de veer

Gebruikersavatar
Gérald320icabrio
Berichten: 463
Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
Locatie: Breda

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Gérald320icabrio » 02 mar 2017, 18:01

Klopt helemaal. Ben daar nooit niet zo mee bezig geweest. Meestal was ik tevreden. En je bent nooit te oud om te leren. Maar wat zou dan het beste zijn? Een veerweegbegrenzer of een bumpstop?
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.

Gebruikersavatar
Gérald320icabrio
Berichten: 463
Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
Locatie: Breda

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Gérald320icabrio » 02 mar 2017, 20:31

Ik ben even aan het shoppen geweest voor bumpstops. Ik ben er tegengekomen van powerflex. Is dat het goede om te bestellen? Of maakt het eigenlijk niet veel uit, en zou ik ook de goedkopere kunnen bestellen?

http://www.carfantasy.nl/bumpstops-bump ... 4mnkqmop91

En er staat 1 per auto... Links en rechts is volgens mij 2 stuks :s
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.

Gebruikersavatar
Gérald320icabrio
Berichten: 463
Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
Locatie: Breda

Re: Eibach verlagingsveren

Bericht door Gérald320icabrio » 04 mar 2017, 17:40

Vandaag toch aan de achterzijde de veren van Eibach gemonteerd. Een hele verbetering, meer comfort en niet meer aanlopen. Volgende week is de voorzijde aan de beurt. Dat ging vandaag niet meer lukken helaas.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”