Ik loop al een paar dagen van alles uit te zoeken maar ben benieuwd of mijn informatie klopt en wat jullie bevindingen zijn. Mijn e46 320D 136pk, is niet geleverd met het sportiever onderstel helaas. Nu zijn mijn schokdempers nogal op dus dacht waarom niet gelijk kijken voor wat beters. Ik mis namelijk een beetje het sportieve, daarnaast wil ik mijn auto toch wat lager hebben.
Om de auto wat lager te krijgen zat ik te denken aan de eibach pro kit, net ietsjes lager dan het M-onderstel. En originele m-veertjes kon ik zo snel niet vinden.
1) Nu komen we bij de schokdempers, momenteel zit er origineel standaard schokdempers onder. Ik kan natuurlijk gewoon weer originele vervangingsschokdempers kopen in combinatie met de eibach veren. Is een makkelijke en goedkope optie. Iemand hier ervaring mee?
2) Omdat ik graag wil verlagen leek het me geen slecht plan om de schokdempers te vervangen voor m-onderstel schokdempers. Deze zijn origneel ook iets verlaagd, dus neem aan dat de dempers ook iets korter zullen zijn???, daarnaast zullen ze ook wat sportiever zijn. Ik ben aan het zoeken geweest en kwam erachter op realoem, dat de e46 de eerste jaren geleverd konden worden met een sport onderstel met sport schokdempers. Na de facelist konden de e46 ook worden geleverd met m-tech2 schokdempers. Beide andere nummers volgens realoem.
- Wat is het verschil tussen sport schokdempers en m-tech2 schokdempers?
- Klopt mijn aanname dat ik beter de sport of mtech2 schokdempers kan gebruiken in combinatie met de eibach veren?
- En welke schokdempers moet ik dan nemen, sport of mtech2?
Daarnaast staan op www.atp-autoteile.de spot goedkoop sport schokdempers, zal wellicht rommel zijn, maar iemand hier ervaring mee?
Sorry voor de vele vragen maar ik neem aan dat iemand hier wel een antwoord op weet, alvast bedankt

Jules