Geknak links en rechtsvoor

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Sebastiaan
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 okt 2007, 09:40

Geknak links en rechtsvoor

Bericht door Sebastiaan » 06 nov 2007, 09:02

Als ik in een bocht over een hobbel rijd of een drempel op / af rijd dan hoor ik links of rechtsvoor geknak. Ik was gister bij de garage, dus hebben ze er gelijk naar gekeken. De monteur zegt dat hij alles had nagekeken en ingevet heeft, en dat alles goed was. Maar ik heb het nu nog steeds. 8p Hebben jullie een idee?

Gebruikersavatar
B46
Berichten: 4196
Lid geworden op: 21 aug 2007, 16:49
Locatie: Achter het stuur
Contacteer:

Re: Geknak links en rechtsvoor

Bericht door B46 » 06 nov 2007, 12:55

Zo te horen denk ik gelijk aan je draagarmen, bekend probleeem bij de E46.
Dus even draagarmrubbers, fuseekogels, stabilisatorstangen etc. na (laten) kijken op speling :!
www. M3 register .nl

Sebastiaan
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 okt 2007, 09:40

Re: Geknak links en rechtsvoor

Bericht door Sebastiaan » 06 nov 2007, 21:40

Ik heb dus tegen de monteur gezegt dat ik dacht dat het de draagarmen kunnen zijn. Maar hij heeft het allemaal nagekeken, maar kon geen speling vinden (zegt hij teminste). Maar weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Gebruikersavatar
B46
Berichten: 4196
Lid geworden op: 21 aug 2007, 16:49
Locatie: Achter het stuur
Contacteer:

Re: Geknak links en rechtsvoor

Bericht door B46 » 06 nov 2007, 22:46

Ik zou het toch even nog eens na (laten) kijken als soort 'second opinion'.... :!
www. M3 register .nl

Gebruikersavatar
Bart335i
Berichten: 237
Lid geworden op: 29 aug 2007, 20:55

Re: Geknak links en rechtsvoor

Bericht door Bart335i » 07 nov 2007, 00:08

Ik had bij mn vorige E46 een kraak (geen knak, k weet het) maar die kwam van het pootje dat de automatische hoogteregeling voor de koplampen verzorgt (k weet niet of alle E46's dat hebben).

Sebastiaan
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 okt 2007, 09:40

Re: Geknak links en rechtsvoor

Bericht door Sebastiaan » 07 nov 2007, 08:46

M3-Bart schreef:Ik had bij mn vorige E46 een kraak (geen knak, k weet het) maar die kwam van het pootje dat de automatische hoogteregeling voor de koplampen verzorgt (k weet niet of alle E46's dat hebben).
Als ik m'n contact aanzet gaan de koplampen eerst naar beneden en dan omhoog. Heeft het dan ook een automatische hoogteregeling?

friettoet

Re: Geknak links en rechtsvoor

Bericht door friettoet » 07 nov 2007, 20:48

ik denk dat je fuseekogel aan die kant droog is vandaar het gekraak of geknak, komt meestal door roest of vuil wat er in zit
!!!!

Gebruikersavatar
Bart335i
Berichten: 237
Lid geworden op: 29 aug 2007, 20:55

Re: Geknak links en rechtsvoor

Bericht door Bart335i » 07 nov 2007, 21:26

Sebastiaan schreef:
M3-Bart schreef:Ik had bij mn vorige E46 een kraak (geen knak, k weet het) maar die kwam van het pootje dat de automatische hoogteregeling voor de koplampen verzorgt (k weet niet of alle E46's dat hebben).
Als ik m'n contact aanzet gaan de koplampen eerst naar beneden en dan omhoog. Heeft het dan ook een automatische hoogteregeling?
Ja, dat naar beneden en omhoog draaien doet 'ie zodat 'ie zelf weer weet hoe 'ie staat. Onder het rijden stelt 'ie ook steeds, afhankelijk van de stand van (ik dacht de rechter) draagarm. Dr zit een stangetje tussen de body en de draagarm ergens. Als de auto dus inveert voor (en de neus omlaagveert) gaan de lampen omhoog, en andersom.

Sebastiaan
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 okt 2007, 09:40

Re: Geknak links en rechtsvoor

Bericht door Sebastiaan » 07 nov 2007, 21:38

Ja, dat naar beneden en omhoog draaien doet 'ie zodat 'ie zelf weer weet hoe 'ie staat. Onder het rijden stelt 'ie ook steeds, afhankelijk van de stand van (ik dacht de rechter) draagarm. Dr zit een stangetje tussen de body en de draagarm ergens. Als de auto dus inveert voor (en de neus omlaagveert) gaan de lampen omhoog, en andersom.
Als mijn auto automatische hoogteregeling heeft, waarom zit er dan naast de lichtschakelaar een instel wieltje met stand 1 t/m 3 erop?
ik denk dat je fuseekogel aan die kant droog is vandaar het gekraak of geknak, komt meestal door roest of vuil wat er in zit!!!!
Dat schijnt nu ingevet te zijn. Als die fuseekogel droog is betekend dat het dan versleten is?

Hat330D

Re: Geknak links en rechtsvoor

Bericht door Hat330D » 07 nov 2007, 21:54

M3-Bart schreef:
Sebastiaan schreef:
M3-Bart schreef:Ik had bij mn vorige E46 een kraak (geen knak, k weet het) maar die kwam van het pootje dat de automatische hoogteregeling voor de koplampen verzorgt (k weet niet of alle E46's dat hebben).
Als ik m'n contact aanzet gaan de koplampen eerst naar beneden en dan omhoog. Heeft het dan ook een automatische hoogteregeling?
Ja, dat naar beneden en omhoog draaien doet 'ie zodat 'ie zelf weer weet hoe 'ie staat. Onder het rijden stelt 'ie ook steeds, afhankelijk van de stand van (ik dacht de rechter) draagarm. Dr zit een stangetje tussen de body en de draagarm ergens. Als de auto dus inveert voor (en de neus omlaagveert) gaan de lampen omhoog, en andersom.
naar beneden en omhoog gaan doen ze allemaal. De automatische verstelling onder het rijden is alleen als je fabriek af xenon op je kar hebt. Is zelfs verplicht bij xenon ( niet bij achteraf inbouw )

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”