BMW E46 320D Compact vragen omtrent tunen

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
RoelHG
Berichten: 228
Lid geworden op: 19 jan 2015, 11:34

BMW E46 320D Compact vragen omtrent tunen

Bericht door RoelHG » 21 jan 2015, 11:22

Beste mensen,

Ik ben van plan om mijn BMW uit 2002 te gaan chippen alleen heb daarover een aantal vragen.

1. Tot welke KM stand is het veilig om je wagen te chippen?
2. Scheelt dit echt in de brandstof kosten?
3. Ik zit wel aan chiptuning te denken en geen plug & play box want daarover heb ik al het eea gelezen, welke chips zijn aan te raden of bij welke tuner is de prijs kwaliteit ook helemaal in orde? Ik zie mooie aanbiedingen maar twijfel of duurkoop niet goedkoop is....

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen :gekdoen:

Sharknose_BMW
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 aug 2014, 15:56
Locatie: Utrecht

Re: BMW E46 320D Compact vragen omtrent tunen

Bericht door Sharknose_BMW » 17 aug 2015, 21:32

Plug & Play box is zeer af te raden. Die 'fopt' gewoon de brandstofpomp. Ik heb met 318d compact laten chippen met 270.000km. Teller staat nu op 313.xxx en volgens mij zit er nu een nieuwe turbo aan te komen (hoor ik woensdag). Voor de rest nooit motorproblemen mee gehad. Verbruik scheelt iets als je heel rustig rijdt.

Gebruikersavatar
martinus83
Berichten: 618
Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
Locatie: Noord-brabant

Re: BMW E46 320D Compact vragen omtrent tunen

Bericht door martinus83 » 31 aug 2015, 13:43

Ik heb wat ervaring met Vw en Alfa gechipte dieselautos..

1. Ik ben van mening dat de nog resterende levensduur afhangt van het chippen. Meer van de bestuurder/eigenaar en staat van de motor.
2. Nee
3. Kies een geode chiptuner uit, die na het chippen een goede diagnose doet (en dan bedoel Ik niet even op een rollenbank met als resultaat een vermogensgrafiekje)

voorbeeld bij een Alfa JTD;
Bij Tunex (alle merken chipper a +/- 200 euro) kun je een ingekocht programma kopen. Kan helemaal prima zijn. Maar dmv een run of rondje rijden een diagnose afnemen doen ze niet.
Gaat het goed, lijkt er niks aan de hand. Vermogen erbij, helemaal prima. maar heb ook een auto gehad die daarna problemen kreeg en dan bij je bij Tunex echt aan het verkeerde adres.
Ze bekijken de waardes nog een keer en verder dan dat wordt er niet gekeken. Dus oorzaak van problemen constateren is bij hun al een stap te ver.

Daarna ging ik met mijn alfa romeo naar Squadra tuning (tunen 380-510 euro afhankelijk van de wensen), die kon het euvel wel localiseren, en oplossen. (koste 2 uur a 50 euro en een fikse extra rit)
Had ik de auto bij hem laten chippen, dan had dat dit als service bij de prijs gezeten.

Johan86
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2015, 10:46

Re: BMW E46 320D Compact vragen omtrent tunen

Bericht door Johan86 » 31 okt 2015, 10:45

Zijn er nog updates na deze posts? Heb je je 320d uit eindelijk gechipt? Heb je trouwens een handbal of een automaatbak?

Iemand ervaring met VVT:? http://www.vvt-motorsport.nl/pages/tuni ... en/bmw.php

kefien
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2015, 20:05

Re: BMW E46 320D Compact vragen omtrent tunen

Bericht door kefien » 11 nov 2015, 17:57

Ik ben ook benieuwd of je al bent geweest
Wil zelf ook laten chippen maar ben er zelf niet niet uit waar ik het moet doen -_-

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”