Wat is de meest voor de hand liggende breed-set?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Speek

Wat is de meest voor de hand liggende breed-set?

Bericht door Speek » 09 apr 2008, 07:12

Ik rij nu op de originele styling 119 wielen met (voor en achter 8x17) met Michelin Exalto's 225-45-17. Dat rijdt en stuurt als een scheermes, maar het oog wil ook wat, dus kan IMHO de wielkast achter best wat beter gevuld worden. Spoorverbreders heeft niet mijn voorkeur, dus ga ik denken aan een breed-set. OEM zijn die er voor de E46 in 2 afmetingen: 17 inch (voor 7.5x17 ET41, achter 8.5x17 ET50) en 18 inch (voor 7.5x18 ET47, achter 8.5x18 ET50). Daarnaast zijn er nog een paar die speciaal (en uitsluitend?) voor de M3 en M3-CSL zijn, dat zijn constructief andere onderstellen, waarvan ik verwacht dat die velgen niet zullen passen, hebben achter bv. ET25!
http://www.gerritspeek.nl/bmw_e46-velgen.html
Van belang voor mij (!) is nog dat mijn auto op een onderstel staat (Sportliche Fahrwerksabstimmung) wat mij strak en straf genoeg is. En aangezien mijn auto niet alleen is om naar te kijken, maar ook om in te rijden, ben ik huiverig om over te stappen naar 18 inch, dat komt het comfort nooit ten goede.

Mijn oog is dus gevallen op de breed-set van 17 inch: voor 7.5J ET41 met 225-45-17 en achter 8.5J ET50 met 245-40-17.
Zie ik iets over het hoofd? Zijn er meer oplossingen dan ik weet? (ik wil alleen OEM).
Kortom, wie heeft er een beter idee?

Griffendahl

Re: Wat is de meest voor de hand liggende breed-set?

Bericht door Griffendahl » 09 apr 2008, 17:31

Beter idee is (vind ik) de MV72... Een van de mooiste (zo niet de mooiste) OEM wielen. Comfort is echt nog heel goed bij een sportonderstel. Verschil met 16" met standaard onderstel is alleen merkbaar in een heel klein beetje prestatie verlies en fractioneel zwaarder sturen. Qua comfort merk ik niet tot nauwelijks verschil.

Ik heb ze zelf icm Dunlop SP9000 en bevalt echt super... Ik rijd ongeveer 40.000km per jaar, en vind het nog steeds een heerlijk comfortabele reisauto.

Speek

Re: Wat is de meest voor de hand liggende breed-set?

Bericht door Speek » 09 apr 2008, 17:41

Griffendahl schreef:Beter idee is (vind ik) de MV72...
Bedoel je deze:
Afbeelding

Die is er inderdaad ook in breed-set, maar is 18 inch.

Speek

Re: Wat is de meest voor de hand liggende breed-set?

Bericht door Speek » 09 apr 2008, 17:50

330dM schreef:17" Breedsets E46 zijn volgens mij deze:
68, 71, 85, 86 en 97.
Inderdaad: http://www.gerritspeek.nl/bmw_e46-velgen.html

Speek

Re: Wat is de meest voor de hand liggende breed-set?

Bericht door Speek » 09 apr 2008, 17:57

330dM schreef:Ik weet nog wel iemand met een 330d touring met 68M velgen die zelf liever MV72 heeft.
Als die velgen onberispelijk zijn, dan heb ik belangstelling!

Griffendahl

Re: Wat is de meest voor de hand liggende breed-set?

Bericht door Griffendahl » 09 apr 2008, 18:13

Speek schreef:Die is er inderdaad ook in breed-set, maar is 18 inch.
Ik denk dat het met de juiste banden in comfort weinig uitmaakt. In verhouding tot 16" scheelt het al enorm weinig.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”