[E46] Wie heeft Koni FSD shocks ?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.

[E46] Wie heeft Koni FSD shocks ?

Berichtdoor dubversion » 07 jun 2010, 19:23

Hi, ik denk dat mijn volgende mod een setje koni FSD shocks wordt. Wie hier heeft er evaring mee ? En belangrijker waar en voor hoeveel heb je ze gekocht ?

groetjes,

dub
dubversion

Re: [E46] Wie heeft Koni FSD shocks ?

Berichtdoor bmwpeter » 08 jun 2010, 09:26

Ikke, ikke, ikke.

Waar gekocht:

bij Korst Banden in Fijnaart.

Hoeveel betaald:

760 euro inclusief alles dus ook uitlijnen etc. (zal inmiddels misschien iets goedkoper zijn omdat ik ze gekocht heb toen ze net op de markt waren)

Ervaring:

de FSD-dempers zijn ontwikkelt voor auto's met grote velgmaten die niet te veel willen inleveren op comfort. Daarom zit er een klepje in de demper die opengaat bij slechtwegdek/drempels en sluit op asfalt waardoor de auto lekker stug wordt. Ik reed hiervoor met 16inch velgen en deze waren naar mijn gevoel iets te klein om de FSD-dempers goed tot hun recht te laten komen. Nu rijd ik met een 18 inch breedset en dat bevalt prima met de KONI's.

Ik moet hierbij wel mededelen dat ik voor de overstap van 16 naar 18 ook nog een Eibach-prokit heb laten monteren. In het buitenland worden de FSD-dempers in combinatie met deze veren geleverd. In Nederland echter niet ivm strengere toelatingseisen en KONI wil hier geen geld voor vrijmaken, raar maar waar.

Conclusie:

Als je voor de FSD's gaat dan direct de Eibach-prokit laten monteren want dan heb je de ideale setting in combinatie met 18inch of groter.

Voordeel:

KONI geeft levenslange garantie op hun dempers. Ik heb er al gebruik van moeten maken ivm een kapotte voordemper. Kosten voor demontage en montage dien je wel te betalen aan de dealer. Was bij mij 40 euro alles inclusief.

Kan het beter:

ik denk van wel maar dit zal wel ten kosten gaan van het comfort op klinkerwegen en drempels etc. hierin blinkt de FSD-set namelijk in uit. Vrienden die regelmatig met mij meerijden hadden namelijk niet door dat de auto verlaagd was. Was toen schemerig namelijk en moesten dus puur op het rijden af gaan. Wil je echt sportief dan zou ik persoonlijk voor een schroefset gaan.

Succes en type bij zoeken maar eens FSD in voor nog meer info ;)
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
bmwpeter

Berichtdoor dubversion » 20 jun 2011, 08:09

Eindelijk zitten de Koni FSD's onder mijn E46 325ti TS2. Ik merkte op de weg terug direct verschil; de auto plakt beter aan de weg, zeker het geld waard. Gekocht bij skg-carstyling.nl

Auto gaat ook beter over drempels, hij lijkt iets stugger. Op de snelweg, zeker met matig asfalt, is het echt merkbaar beter.

Conclusie: prima set voor weinig geld !
dubversion

Berichtdoor Pavone » 26 sep 2014, 17:03

is oud topic, maar vraag mij af of er hier ondertussen nog meer zijn met Koni FSD-dempers?

ben dat serieus aan het overwegen voor m'n E46 330i, zit nu op standaardophanging (geen sport), ofwel behoud ik de veren ofwel laat ik nieuwe OEM veren plaatsen
Pavone

Keer terug naar BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning