Lijst met alle Final Drives van de E46?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Kevski-Style
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2023, 14:43

Lijst met alle Final Drives van de E46?

Bericht door Kevski-Style » 08 apr 2023, 15:02

Beste Bimmer Portal,

Ik heb mij hier aangemeld omdat ik info zoek. Ik heb zelf geen BMW, maar ben druk bezig alle onderdelen bij elkaar te zoeken die ik nodig heb om mijn voorwielaangedreven Fiat 127 om te bouwen naar achterwielaandrijving. Veel onderdelen zijn er al, van de volledig nieuwe ophanging tot aan de motor etc. Waar ik nu nog echt tegenaan loop is het differentieel. De motor die ik ga gebruiken heeft een reductie van 1,75 ingebouwd. Hierdoor is mijn diffkeuze beperkt tot vrij lange diffs. Zodoende dat ik denk ik een diff van een diesel zoek, door een lage reductie die deze zouden gebruiken. Zo had ik begrepen dat een E46 320D een 2.47 diff zou gebruiken? Maar ik zou graag van jullie horen of dat ook echt klopt?

Daarnaast ben ik benieuwd of er ook diffs bestaan van BMW met een nog lagere reductie?

Kevski-Style
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2023, 14:43

Re: Lijst met alle Final Drives van de E46?

Bericht door Kevski-Style » 16 apr 2023, 12:38

Is er echt niemand die dat weet?

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Lijst met alle Final Drives van de E46?

Bericht door mieske90 » 17 apr 2023, 19:53

Dit zijn best specifieke vragen, dit zal niet iedereen weten inderdaad
Afbeelding
Volgende evenement:


Kevski-Style
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2023, 14:43

Re: Lijst met alle Final Drives van de E46?

Bericht door Kevski-Style » 19 apr 2023, 18:08

Ik moet eerlijk zeggen dat me dat best verbaasd? Ik neem aan dat iedereen zijn auto door en door kent? Maar misschien licht dat aan mij? Ik weet dat er met BMW's best veel geknutseld wordt en mee geraced wordt. Gelukkig heb ik inmiddels wel info verkregen en een lijst opgesteld.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”