Diverse vraagjes over mijn nieuwe e46 coupe 2000

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
spacecabbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2019, 23:23

Diverse vraagjes over mijn nieuwe e46 coupe 2000

Bericht door spacecabbie » 22 apr 2019, 00:26

Hoi,

Ik Hans ben 38 en aan de midlife crisis begonnen en heb dus nu een mooie bmw 318Ci coupe uit 2000 :)
Zover mijn intro als nieuw lid.

Nu maar meteen beginnen met info vergaren :)

Ik heb dus ook lpg er in zitten ik zou graag de lelijke tank uit de kofferbak weg halen en een ringtank plaatsen iemand hier ervaring mee ?\
Btw of het mag of niet vind ik niet zo interessant dus die info is niet nodig :whistle:

Ik wil een andere lpg brandstof meter hebben de huidige is niet duidelijk en accuraat genoeg. Leek me leuk om hem aan de bestaande meter tekopelen voor andere auto's zijn er guides voor kan niks voor BMW vinden iemand ervaring mee of kan het simpelweg niet ? Zo niet iemand suggesties voor een mooie lpg meter en switch ? huidige is: Afbeelding Wat ook mooi zou zijn is een 52mm ring variant van de meter/switch (lees veder)

Ik heb met een 3d printer wat onderdelen gemaakt. Afbeelding en de console geverfd en gewrapt ik houd van origineel maar helaas is all het plastic vervaagt en schilfert ik wil dat later nog eens goed aanpakken. Anyway voor de radio tot ik geld heb voor een mooi 2din model een 1 din model geplaatst en aircon verplaatst om de radio lucht te geven (kan warm worden) :roll: . Nu heb ik dus mooi paneeltje geprint echter zitten er 2x 52mm gaten in voor meters iemand leuke suggestie om die tevullen. Ik dacht zelf dus aan lpg / volt / watertemp ofzo iets turbodruk lijkt me ook wel grappig maar ingewikkeld om te monteren en duur ? Sta voor alles open als het maar simpel is en mogelijk in China besteld kan worden

Ps. altijd opzoek naar 3d bestanden tbv 3d printer van de bmw e46

Ik heb een issue met de deuren het raam links gaat niet omlaag wanneer de deur open en dicht gaat. Ik ben wel handig met elektra en even gekeken de vorige eigenaar had z'n alibaba kit met led in de deur onderin gemonteerd en de kabel boom van de spiegel doorgeknipt( die van schakelaar naar spiegel en die naar de switch). Nou opzicht niet erg maar ik word echt gif groen geel rood van woede als men originele kabelbomen door knipt die gasten moeten ze ophangen(trek gewoon een draadje zo moeilijk is het niet). Dus heeft iemand een schema van de bedrading van dit systeem en is dat inderdaad verwant met die spiegel kabelboom ? Die wil ik wel gaan vervangen uit eindelijk maar zijn prijzig. Maar voorlopig eerst ff nood dat raam sensor gedeelte maken.

Bij hoge snelheden bij het remmen gaat de auto trillen dus zal remschijf zijn ik gok voor klopt dat zijn de voorremmen die het zwaarst belast woord zo als bij de meeste auto's ?

Wil eventueel een paneeltje vervangen (deukje en roest) maar is het makkelijk om de zelfde kleur te vinden voor z'n paneel nog nooit eerder gedaan eigenlijk paneel is niet duur maar als hij ook helemaal gespoten moet worden tja....

Hoop vragen hoop dat het niet erg is hoor graag antwoorden en/of suggesties :)

Regards,
Hans
ps. Ben dyslexic dus vergeef me de spelfouten e.d.
Regards,
Hans
ps. Heb dyslectie dus zeur niet over spelfouten de nazi's zijn weg. :ja:

Daytonawim
Berichten: 854
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24

Re: Diverse vraagjes over mijn nieuwe e46 coupe 2000

Bericht door Daytonawim » 22 apr 2019, 07:56

Het lijkt er opdat je er een LPI installatie van Vialle in hebt zitten, als dat zo is is vervangen van de tank een prijzig klusje, in de tank zit namelijk een hogedrukpomp het kan heel goed dat voor de cilinder en de ringtank andere types gebruikt worden.

Her vervangen van een normale cylindertank voor een ringtank is niet zo moeilijk. Echter voor vervangen de tank maximaal leeg rijden! Anders zit je met een loodzware tank vol met LPG.

Vroeger waren er adapters te krijgen, zodat het Gasniveau afleesbaar was op je normale tankmeter.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

TobyW
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 apr 2017, 16:28

Re: Diverse vraagjes over mijn nieuwe e46 coupe 2000

Bericht door TobyW » 22 apr 2019, 20:17

spacecabbie schreef: 22 apr 2019, 00:26 Ps. altijd opzoek naar 3d bestanden tbv 3d printer van de bmw e46
Zelf ontwerpen! Beginnen met TinkerCad, Fusion360 is voor privégebruik gratis. Voor SketchUp is er een STL import/export plugin.

Trillen bij het remmen klinkt inderdaad als remschijven die niet vlak zijn. Een set nieuwe schijven en blokken is niet duur. En op de sloop een passend paneel vinden lukt misschien als het een populaire kleur is (zwart?), anders wordt het inderdaad laten spuiten.

Gebruikersavatar
spacecabbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2019, 23:23

Re: Diverse vraagjes over mijn nieuwe e46 coupe 2000

Bericht door spacecabbie » 22 apr 2019, 20:27

Tja idd maar ik ben er geen ster in :P dus waarom wiel opnieuw uitvinden als men er al 1 gemaakt hebt :)

Yup wil liever niet meteen alle schiven doen dus ik gok denk op de voorkant.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 24 apr 2019, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Regards,
Hans
ps. Heb dyslectie dus zeur niet over spelfouten de nazi's zijn weg. :ja:

Gebruikersavatar
spacecabbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2019, 23:23

Re: Diverse vraagjes over mijn nieuwe e46 coupe 2000

Bericht door spacecabbie » 03 mei 2019, 11:54

Daytonawim schreef: 22 apr 2019, 07:56 Vroeger waren er adapters te krijgen, zodat het Gasniveau afleesbaar was op je normale tankmeter.
Klopt ben er ver gekomen met mijn zoektocht over het lpg systeem. Die adapters zijn er nog steeds en idd ringtank zou pomp in moeten wat ik gevonden had was +/- 100 tank en 120 pomp.
Nu eerst het blok zelf fixen 😬 dan weer eens nadenken over tank.

Dan voor je tip dat het een vialle systeem was heeft veel geholpen.
Regards,
Hans
ps. Heb dyslectie dus zeur niet over spelfouten de nazi's zijn weg. :ja:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”