Kachel ventilator werkt niet.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dayli
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 nov 2013, 22:18
Locatie: Tilburg

Kachel ventilator werkt niet.

Bericht door dayli » 13 feb 2019, 13:44

Ik heb het probleem dat mijn kachel ventilator niet werkt. Heb er al een nieuwe kachel ventilator geplaatst maar dat mocht niet baten. Wat kan eventueel nog het probleem zijn??

Sander-E46
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jul 2015, 15:10

Re: Kachel ventilator werkt niet.

Bericht door Sander-E46 » 13 feb 2019, 20:42

Heb je de Kachelweerstand al vervangen achter het dashboardkastje? Is even wat geprul maar lostte bij mij voor 50€ alles op.

dayli
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 nov 2013, 22:18
Locatie: Tilburg

Re: Kachel ventilator werkt niet.

Bericht door dayli » 14 feb 2019, 10:20

nee nog niet vervangen zat er eigenlijk mee te wachten omdat ik vaak lees dat symptomen van een kachelweerstand is dat die op stand 4 wel blaast en de rest niet, maar is idd ook een optie

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Kachel ventilator werkt niet.

Bericht door dw70 » 14 feb 2019, 12:59

Had ik ook verwacht dat hij in de hoogste stand zou blazen. Maar hij kan dus ook helemaal kapot. Vrij zeldzaam en helaas een feit.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

minarox
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:28

Re: Kachel ventilator werkt niet.

Bericht door minarox » 14 feb 2019, 22:35

je gaat toch niet zomaar dingen vervangen in zo'n geval?....

meten is weten.
Vast stellen of de kachel motor kapot is is niet zo moeilijk, krijgt de motor spanning? nee? andere oorzaak. ( kan natuurlijk zo zijn dat deze geen spanning meer krijgt omdat de weerstand kapot is. vaak gaat een weerstand kapot omdat de kachel motor te zwaar draait.

Maar dit is allemaal met een multimeter te controleren.

dayli
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 nov 2013, 22:18
Locatie: Tilburg

Re: Kachel ventilator werkt niet.

Bericht door dayli » 15 feb 2019, 11:13

minarox schreef:je gaat toch niet zomaar dingen vervangen in zo'n geval?....

meten is weten.
Vast stellen of de kachel motor kapot is is niet zo moeilijk, krijgt de motor spanning? nee? andere oorzaak. ( kan natuurlijk zo zijn dat deze geen spanning meer krijgt omdat de weerstand kapot is. vaak gaat een weerstand kapot omdat de kachel motor te zwaar draait.

Maar dit is allemaal met een multimeter te controleren.
kachel motor begon al geluiden te maken die ik in me E36 toen ook hoorde voor dat die het begaf vandaar dat ik daar van uit ging, maar blijkbaar heeft de weerstand eerder de geest gegeven

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”