'02 325i Sedan:Motor stottert en valt weg & uitlaatgas lamp

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jeffarson
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2019, 15:56

'02 325i Sedan:Motor stottert en valt weg & uitlaatgas lamp

Bericht door Jeffarson » 11 jan 2019, 17:22

Goedendag ik ben hier nieuw op het forum,
ik zal mij even voorstellen ik ben Jeff, 29 jaar en woonachtig in de kop van Noord-Holland.
Van jongs af aan ben ik al fan van BMW's. Ik ben momenteel trotse eigenaar van de 2de BMW.\
E46 325i sedan 2002, ik heb hiervoor een E36 316i coupé uit 1994 gereden.

Mijn probleem is als volgt;
Het lampje van de uitlaatgassen is gaan branden, maar ook stottert mijn motor en zelfs op dit moment valt hij compleet weg.

- Vorig jaar rond de zomer is het lampje gaan branden van de uitlaatgassen. Er zijn op dat moment 2 lambdasondes vervangen.
- In december van het afgelopen jaar is weer precies hetzelfde probleem ontstaan. Eerste keer is de auto gereset.
- Niet veel later is het lampje weer gaan branden toen zijn er de andere 2 lambdasondes vervangen.
- Al snel stond hij alweer bij de garage ook viel het mij op dat de auto erg stotterde, hij had veel moeite met gas geven. Ook in stationaire stand pruttelde hij wat. Deze keer zijn de 2 katalysatoren vervangen en de spruitstuk pakking.

- Nu vandaag (11-01) weer gebruikt en het is een drama. Ik zou eigenlijk richting de garage gaan maar het pad kwam ik nog geen eens omdat hij volledig weg zakt, ook het uitlaatgassen lampje brand weer.

Met mijn handen in het haar vraag ik mij echt af wat er eventueel gaande is. De garage waar ik naar toe ga onderhouden meerdere merken. Vandaar dat ik de vraag toch nog even op het BMW forum plaats.

Ik zelf begin nu het vermoeden te krijgen dat het iets met de inspuiting te maken heeft.
Overigens heeft de garage ook net de olie vervangen en gaven ze mij als tip mee dat ik voortaan beter EURO 98 moest tanken.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie hierop!

Alvast heel erg bedankt!

Owja echt een techneut ben ik niet echt, ik weet oppervlakkig wel wat van de techniek af.

rob75
Berichten: 986
Lid geworden op: 05 mar 2009, 12:48

Re: '02 325i Sedan:Motor stottert en valt weg & uitlaatgas l

Bericht door rob75 » 13 jan 2019, 01:09

Snelle test is de stekker van de LMM losmaken. Rijdt de auto dan wel, dan is dat de boosdoener.

Anders wordt het echt zoeken en alles nagaan.

Succes,
Rob

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: '02 325i Sedan:Motor stottert en valt weg & uitlaatgas l

Bericht door dw70 » 13 jan 2019, 18:39

E46 325i? Gewoon euro95 tanken.

De LMM zit aan je luchtfilterhuis. De kabel zoals reeds getipt even losnemen. Starten en klein blokje rond gaan rijden moet je direkt een veel beter gevoel geven.

Niet lang zo rijden want dat vind je katalysator niet zo leuk. Die kun je zo blijvend beschadigen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”