N42b20ab ketting

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jojo84klaasie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2019, 11:43

N42b20ab ketting

Bericht door Jojo84klaasie » 08 jan 2019, 11:52

Goedemiddag

Ik ben nieuw en zal me ook voorstellen, maar toch kom ik met de deur in huis vallen.. Mijn ketting loopt aan op de geleider tenminste dat denk ik. Hij klinkt nu als een diesel en komt van de voor kant van de motor af waar de ketting zich bevind.. Dus ik hoop dat dit het is en niet men kleppen. Maar goed ik kan zelf wel sleutelen en zal vast een heel eind komen maar ik heb geen ketting set... Dus de hulp stukken om alles vast te zetten zodat niet alles draait zodra ik de ketting verwijdert. Ik heb nog niet de kleppendeksel verwijdert omdat ik dan men pakking moet vernieuwen en ik hem nog deze week even nodig heb. Verder geeft hij een krukassensor melding maar ik heb gelezen dat dit komt omdat de ketting speling heeft en dus afwijkt van wat de waarde zou moeten zijn. Ik kom zelf uit oud Beijerland En garages hier zijn nog paard en wagen gewend.. Dus misschien is er iemand die toevallig in de buurt een garage weet die dat ook zou kunnen voor een mooie prijs.

Alvast bedankt

rob75
Berichten: 986
Lid geworden op: 05 mar 2009, 12:48

Re: N42b20ab ketting

Bericht door rob75 » 09 jan 2019, 16:23

Waarschijnlijk heb je een combinatie van ellende.
Dat de ketting aanloopt is normaal. Deze wordt door de geleiders in bedwang gehouden. Naar alle waarschijnlijkheid is de kettingspanner nog de "oude" variant. Er is namelijk een modificatie op geweest.
Het dieselende geluid kan ook heel goed komen doordat de nokkenassen niet goed worden verdraaid wat ook weer kan door valse lucht en/of bobines die niet meer helemaal lekker zijn.
Ik woon zelf ook in Oud-Beijerland en heb redelijk wat ervaring met deze motor. Dus mocht je wat hulp willen? Ik heb ook INPA tot mijn beschikking om goed te kunnen zien wat de ECU heeft opgeslagen.

Groet,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”