parkeerhulp regeleenheid (plaats en waar te koop)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mippert
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2016, 11:13

parkeerhulp regeleenheid (plaats en waar te koop)

Bericht door Mippert » 02 okt 2018, 07:43

Mijn E46 cabrio 2.2 ltr. heeft 'vanaf fabriek' een parkeerhulp. Deze is onlangs defect geraakt. Zeker is dat de sensoren ok zijn. De (algemene) garage die e.e.a. heeft uitgelezen constateerde dat het signaal van de 2 binnenste sensoren 'doorkomt' en dat van de buitenste niet. Hun advies: vervang de regeleenheid. Waar dit onderdeel in de auto zit konden zij mij niet zeggen. Wie kan mij dit vertellen en weet misschien ook waar dit onderdeel tegen een redelijke prijs verkrijgbaar is? Mijn dank! Pim

DennisJ
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2018, 18:49

Re: parkeerhulp regeleenheid (plaats en waar te koop)

Bericht door DennisJ » 02 okt 2018, 16:11

deze zit bij coupé rechtsachter de bekleding (Boven de accu)

Door je auto in zn achteruit te zetten kan je met een stethoscoop controleren of de sensoren werken. als je hem op de sensor houd hoor je een getik als het goed is.

Gebruikersavatar
CabrioG60freak
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2013, 19:20

Re: parkeerhulp regeleenheid (plaats en waar te koop)

Bericht door CabrioG60freak » 07 okt 2018, 00:36

Zit bij een cabrio achter De bekleding rechtsachter(naast achterbank) . Dit haal je weg door de 2 boutjes uit de armsteum te halen
Dan haal je het stuk bekleding met speakerrooster eruit dan zie je de overige schroeven van dit paneel ook zitten.
Dacht dat de zitting van achterbank erook uit moest. Pas dan kan jd bij de module.
Maar check zelf eerst even of de binnenste wel tikken. Bij mij zat er een draadbreuk in de kabelboom net waar die van de bumper naar binnen kwam. Module is wel heel snel en makkelijk gezegd.

Gr Edwin

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”