E46 Touring 316i - Inhouden na vernieuwen klepseals/pakkinge

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie

Re: E46 Touring 316i - Inhouden na vernieuwen klepseals/pakk

Berichtdoor Martin280967 » 06 aug 2018, 18:16

Staat in de boekjes, als je ze nog hebt tenminste.
Martin280967
 
Berichten: 187
Geregistreerd: 25 mei 2014, 19:59

Re: E46 Touring 316i - Inhouden na vernieuwen klepseals/pakk

Berichtdoor Markh » 07 aug 2018, 20:55

Dank voor de meningen en welkome verwarring, dat zet tot denken, en dat is goed :gekdoen:

Update van vandaag voor de geinteresseerden;

Gisteren heb ik los van het probleem nieuwe matten, een nieuwe Bosch accu en nieuwe ruitenwisserbladen op de mobiel gehangen. Vooral een mattensetje voor 2 tientjes doet de boel behoorlijk opknappen van binnen! :ja:

Daarnaast heb ik vandaag de bobines en bougies van cilinder 1 en 2 omgewisseld. Als P1345 wijst naar cilinder 2, en dit zich nog eens voor gaat doen kan ik in ieder geval zien of het probleem zich van cilinder 2 naar cilinder 1 verplaatst. Ik heb direct ook de foutcodes gewist.

Na twee testritten vandaag heb ik geen P1345 meer teruggekregen, wel nog af en toe wat inhouden. Probleem is dus nog niet weg (was ook niet te verwachten) en ik heb nu twee codes op pending:

P0327 - Type: PowerTrain - Status Confirmed - ECU 12 - Description: Knock Sensor 1 Circuit Low
P1327 - Type: Power Train - Status Pending - ECU 12 - Description: Manufacturer Defined.

(dezelfde als voorheen)

Plan om het brandstoffilter te vervangen en daarna injection cleaner door te draaien blijft in ieder geval staan, in de tussentijd snorren we op V-Power 98. Kwaad zal het in ieder geval niet kunnen. Zaterdag gaat volgens planning het nieuwe filter eronder, ligt al in de kofferbak, samen met een stukkie brandstofslang, luchtslang en nieuwe klemmetjes. :whistle:

Terugkomend op een eerder bericht over lang zonder oliewissel/oliefilterwissen en flushen met synthetische olie: Dat is bij mij ook gebeurd. Voordat de kop eraf zou gaan heb ik zelf een olieverversing gedaan/oliefilter vernieuwd, wetende dat de garage dat opnieuw zou moeten doen bij het vervangen van alle pakkingen. Op die manier heb ik ook een olieflush gehad. Wel zit er nu 5w40 in, daarvoor had ik er 0w30 inzitten meen ik. (En daar ging aardig wat van doorheen, dat is nu gelukkig en logischerwijs over. Lang leve nieuwe klepseals/pakkingen :gekdoen: )

To be continued...

Mark
Markh
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 28 mei 2013, 22:25

Re: E46 Touring 316i - Inhouden na vernieuwen klepseals/pakk

Berichtdoor Markh » 12 aug 2018, 15:27

Snelle update; Het brandstoffilter is vervangen en ik heb echt een enorme bak vermogen terug!
Net na de wissel merk ik dat mijn stoel weer in mijn rug geduwd wordt, ook dat bij het achteruitrijden nog wel de motor een keer afslaat. Met een big smile de eerste kilometers gemaakt, het verschil is echt bizar!

Ik heb injectorcleaner toegevoegd op een minder dan halve tank, en nu net weer volgegooid. Ben heel benieuwd hoe het na deze tank is met de mobiel. Ik hou er rekening mee dat er nu nog een hoop vuil loskomt en het misschien daarom nog niet perfect is. Op korte termijn ben ik van plan het brandstoffilter opnieuw te vervangen, want het is zonde als deze meteen weer vol troep zit.

Verder zijn er nog optische dingen gedaan zaterdag, daar ga ik nog foto's van maken/plaatsen. En dingetjes als het schoonmaken van het achterruitcontact (sprong weleens open, vocht?) zijn ook gedaan.

Voor nu behoorlijk happy! En er komt natuurlijk meer. Er is altijd meer ;-)
Markh
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 28 mei 2013, 22:25

Re: E46 Touring 316i - Inhouden na vernieuwen klepseals/pakk

Berichtdoor Yor » 13 aug 2018, 06:46

Mooi bericht! En 5w40 is een goede olie voor normaal gebruik in NL. 0w30 is echt te dun bij mijn inziens.
Yor
 
Berichten: 663
Geregistreerd: 23 apr 2017, 21:49

Vorige

Keer terug naar BMW 3 Serie (E46) Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten