vliegwiel vervangen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Drew
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 sep 2011, 21:06

vliegwiel vervangen?

Bericht door Drew » 27 jul 2018, 12:37

Hi, heb net mijn E46 uit 2003 met 420.000 op de teller naar garage gebracht voor koelvloeistof lek. Garage belde en zei dat er een klein dopje verroest was (kost een paar euro) maar dat de hele motor eruit moet om het te vervangen. Dit is het dopje (klik rechts om foto te openen, geen idee waarom foto nu niet zichtbaar is):
Afbeelding


Nu ze de motor eruit hebben, bellen ze om te zeggen dat het rubber van het vliegwiel gescheurd is en dat ik het vliegwiel moet vervangen. Kan een van jullie inschatten op basis van de volgende foto of het juist is was men claimt (klik rechts om foto te openen, geen idee waarom foto nu niet zichtbaar is):

Afbeelding

Groet, Drew

Martin280967
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 mei 2014, 19:59

Re: vliegwiel vervangen?

Bericht door Martin280967 » 27 jul 2018, 18:38

Zoals ik het lees wordt je op dit moment een oor aangenaaid. Er is geen enkele reden om het blok eruit te halen voor een dopje die lekkage van je koelsysteem veroorzaakt. Hooguit het inlaatspruitstuk om bij de koelingspijpen op het blok te komen wordt gedemonteerd, anders niks.
Als klap op de vuurpijl moet ook ineens je vliegwiel worden vervangen.
Het is ronduit triest hoe mensen die geen verstand van auto's hebben zo ontzettend worden opgelicht.
Kan je foto's niet openen via m'n mobiel, maar wie zegt dat deze foto's daadwerkelijk van jouw auto zijn?
Mocht het toch om een vriesdop gaan, dan heb ik niks gezegd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”