Aftermarket sleutel inleren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jelmer92
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2018, 18:49

Aftermarket sleutel inleren

Bericht door jelmer92 » 27 jun 2018, 19:50

Hallo,

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben Jelmer en ben sinds april 2017 trotse bezitter van een goed onderhouden BMW 318i uit 2004. In het ruime jaar dat ik hem in bezit heb heb ik al veel liefde gestoken in mijn BMW en heb onder andere de gehele geluidsinstallatie vervangen, 3 versterkers onzichtbaar weggewerkt, een subwoofer achter het skiluik geplaatst en de vanos tandwielen Inc ketting vervangen. Verder ook nog een aantal opties zoals voetverlichting en LED kentekenplaatverlichting ingebouwd. Daarnaast is er vast nog heel veel wat ik ben vergeten.

Afbeelding

Mijn nieuwe project is het toevoegen van een nieuwe sleutel. Ik ben erg gecharmeerd van klapsleutels en het slopen van 1 van mijn huidige sleutels bij een poging tot het vervangen van de batterij was een mooie reden om aan dit project te beginnen. Ik heb me flink ingelezen en heb de onderstaande sleutel besteld samen met een AK90+.

Afbeelding
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1672592853

Inmiddels heb ik de sleutel met behulp van de AK90+ in mijn EWS ingeleerd en ik heb mijn sleutel laten kopiëren bij de slotenmaker. Ik kan nu mijn auto starten met de nieuwe sleutel dus dat gedeelte is succesvol verlopen.

Het probleem waar ik nu tegen aan loopt is dat ik de afstandsbediening niet ingeleerd krijg. Ik heb de auto 5 keer op contact gezet met de nieuwe sleutel, unlock knop ingedrukt gehouden en daarna 3 keer op de Kock knop gedrukt. Helaas werkt dit niet. Ik heb voor de zekerheid de batterij vervangen en het lampje op de sleutel gaat ook branden bij het klikken op de knoppen.

Mijn vraag is, zijn er mensen die ervaring hebben met dit type sleutel of een ander type aftermarket sleutel inleren? Kan het zijn dat ik iets ben vergeten in de EWS? En is dit wel het juiste type sleutel? Ik kon namelijk 2 types bestellen 433mhz en een 315mhz. Ik was van mening dat ik de 433mhz moet hebben.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Gr, Jelmer

__sven__
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2018, 14:46

Re: Aftermarket sleutel inleren

Bericht door __sven__ » 06 aug 2018, 11:41

Hey Jelmer, ben benieuwd of je al verder bent hiermee?

jelmer92
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2018, 18:49

Re: Aftermarket sleutel inleren

Bericht door jelmer92 » 06 aug 2018, 15:25

Yess, het probleem is opgelost en ik heb de sleutel werkend. Ik heb doormiddel van een spectrum analyzer het signaal van de sleutel gemeten en het bleek dat deze dus op 315mhz stond ipv 433. Met behulp van de verkoper heb ik de sleutel omgezet naar de juiste frequentie en daarna was hij in no time ingeleerd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”