[E46] SMG Diesel

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Unionviking799
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2018, 10:21

[E46] SMG Diesel

Bericht door Unionviking799 » 09 jun 2018, 07:41

eigenlijk is de vraag heel simpel.
alleen ik weet dat het antwoord gecompliceerd kan zijn.

Is er een smg versnellingsbak die achter een diesel kan?
ivm verschillende toeren grens etc. is de computer van BMW te programmeren? etc.

waar rekening mee te houden als je hier aan begint :popcorn:
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer

DennisJ
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2018, 18:49

Re: smg diesel

Bericht door DennisJ » 09 jun 2018, 12:25

zover ik weet past een handbak van een Diesel niet op een benzine omdat de diesel rechterop staat. Ik denk dat voor SMG het hetzelfde geval is

Unionviking799
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2018, 10:21

Re: smg diesel

Bericht door Unionviking799 » 09 jun 2018, 14:39

DennisJ schreef:zover ik weet past een handbak van een Diesel niet op een benzine omdat de diesel rechterop staat. Ik denk dat voor SMG het hetzelfde geval is
Past een benzine wel achter een diesel?
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer

DennisJ
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2018, 18:49

Re: smg diesel

Bericht door DennisJ » 09 jun 2018, 15:10

Unionviking799 schreef:
DennisJ schreef:zover ik weet past een handbak van een Diesel niet op een benzine omdat de diesel rechterop staat. Ik denk dat voor SMG het hetzelfde geval is
Past een benzine wel achter een diesel?
Net even nagezocht, over SMG heel weinig te vinden maar het verschil tussen een diesel en een benzine bak is aardig groot

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: smg diesel

Bericht door Dutchie » 11 jun 2018, 12:28

een dieselbak op een benzinemotor en vice versa is inderdaad mogelijk, maar zoals hierboven aangegeven staat een dieselmotor 10 graden rechterop, waardoor een benzine bak niet correct uit zou lijnen, je zou hiervoor de motor dan 10 graden verder moeten kantelen zodat deze dezelfde hoek heeft als een benzinemotor, wat mij onmogelijk lijkt ivm ruimte en andere issues, en lijkt me daarnaast ook de moeite niet waard.

Daarnaast zit er een groot verschil in verhoudingen tussen diesel en benzine versnellingsbakken, wat ook niet lekker uit zal komen.

Lijkt me onbegonnen werk.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Unionviking799
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2018, 10:21

Re: [E46] SMG Diesel

Bericht door Unionviking799 » 11 jun 2018, 22:44

Met een sandwitchplate zou je het probleem toch oplossen en als het probleem de tunnel is. Pak je toch gewoon een hamer?
Der is dus niemand die dit geprobeerd heeft? :jack:

Vroeger met me golf2 had ik juist een diesel bak omdat die lekker kort zijn. Met een andere diff. Zo dat de lengte van de versnelling langer werden. Dat zou ook mogelijk moeten zijn voor de benzine bak een kortere diff laten maken. Toch of ben ik nu te ver outside of the box aan het denken
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer

DennisJ
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2018, 18:49

Re: [E46] SMG Diesel

Bericht door DennisJ » 12 jun 2018, 07:24

Het lijkt mij als je motor rechterop staat dat je pook ook naar je toe komt en dan scheef komt te staan. maar dat kan ik fout hebben.

Iets speciaal laten maken is als je goed zoekt vaak mogelijk, alleen daar zit wel een kostenplaatje aan.

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: [E46] SMG Diesel

Bericht door Dutchie » 12 jun 2018, 08:40

DennisJ schreef:Het lijkt mij als je motor rechterop staat dat je pook ook naar je toe komt en dan scheef komt te staan. maar dat kan ik fout hebben.
Een dieselbak is uiteraard gemaakt op de dieselmotor die 10 graden rechterop staat, Maar als je dus een benzinebak aan een dieselmotor wilt koppelen moet je de dieselmotor 10 graden verder kantelen om dit overeen te laten komen met de bak. of inderdaad een sandwich plate maken zodat de SMG bak overeen komt met de dieselmotor.

Je zou de bakverhouding inderdaad op moeten vangen met een langere diff verhouding.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Unionviking799
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2018, 10:21

Re: [E46] SMG Diesel

Bericht door Unionviking799 » 28 jun 2018, 03:19

Dutchie schreef:
DennisJ schreef:Het lijkt mij als je motor rechterop staat dat je pook ook naar je toe komt en dan scheef komt te staan. maar dat kan ik fout hebben.
Een dieselbak is uiteraard gemaakt op de dieselmotor die 10 graden rechterop staat, Maar als je dus een benzinebak aan een dieselmotor wilt koppelen moet je de dieselmotor 10 graden verder kantelen om dit overeen te laten komen met de bak. of inderdaad een sandwich plate maken zodat de SMG bak overeen komt met de dieselmotor.

Je zou de bakverhouding inderdaad op moeten vangen met een langere diff verhouding.

Oke tnkx. :gekdoen: :duimen:
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”