Alarm uitgeschakeld

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
DoubleA
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2018, 08:48

Alarm uitgeschakeld

Bericht door DoubleA » 21 mei 2018, 12:11

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, ik heb mezelf al voorgesteld. Dus ik val gelijk met de deur in huis :)

Mijn E46 318i van 2005 heeft klasse 3 alarm met een certificaat. Het probleem is dat deze staat uitgeschakeld. Dit heeft waarschijnlijk mee te maken hebben dat mijn beide sleutels niet werken. Dan bedoel ik dat ik mijn auto wel kan starten met mijn sleutels maar dat de cv niet werkt. Nu is er een tussen oplossing bedacht kennelijk door de laatste eigenaar. Ik heb een aparte afstandsbediening voor de cv. Hiermee kan ik mijn auto alleen openen en sluiten. De functies zoals bijv. ramen naar beneden laten zakken met de sleutels lukt niet met mijn afstandsbediening. Dit lukt weer wel als ik mijn sleutel in het slot steek en naar links draai.

Het meest vervelende vind ik dat het alarm niet werk. Dit heb ik al getest op verschillende manieren.

Kortom, ik wil dat mijn alarm weer ingeschakeld wordt en ik wil graag weer gebruik maken van mijn originele sleutels ipv een aparte afstandsbediening. Ik heb al de sleutels volgens de officiële methode kennis laten maken met mijn auto maar dit werkte niet. Ik kreeg geen enkele respons van mijn auto.

Waar begin ik met mijn zoektocht naar de oplossing?

Gebruikersavatar
JdM
Berichten: 949
Lid geworden op: 22 apr 2009, 17:34
Locatie: Geldrop

Re: Alarm uitgeschakeld

Bericht door JdM » 21 mei 2018, 13:28

Hallo en welkom.
Je zoektocht wordt nog niet zo makkelijk ben ik bang. Je zou moeten beginnen met het afkoppelen van het systeem wat de cv nu aanstuurt.
Als je die hebt afgekoppeld, dan ga je alles weer aansluiten zoals het hoort te zijn, waarschijnlijk is de aansturing vanaf de GM5 er tussenuit gehaald.
Pas als alles weer origineel is kun je storing zoeken en proberen aan te melden op de oude manier zoals je al geprobeerd hebt, eerder niet.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”