2 problemen vlak voor keuring.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Maussie19
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 mei 2016, 10:55

2 problemen vlak voor keuring.

Bericht door Maussie19 » 19 mei 2018, 19:21

Hallo allemaal.
Aankomende dinsdag heb ik een keuring bij het rdw om van mijn wokmelding af te komen.
Tijdens de reparatie heeft mijn auto ongeveer een jaar stil gestaan.
Om mijn accu op te laden liet ik vandaag mijn auto draaien.
Een hele tijd was er niks aan de hand totdat op een gegeven moment mijn auto even terugviel in toeren om daarna uit zichzelf gas bij te geven om de auto draaiende te houden.
Dit deed die een aantal keer waarna die uiteindelijk een keer uitviel.
Bij het terugvallen in toeren begon mijn acculampje te branden waarna die weer uitging bij het omhoog gaan in toeren.
Bij het starten begon mijn airbaglampje ineens te branden en die blijft nu ook branden.
Ik vermoedde daardoor dus een massastoring.
Maar bij het losdraaien van mijn oliedop begon mijn motor ineens een stuk beter te lopen en dat hikken niet meer te doen.
Ik denk toch dat t 2 aparte problemen zijn maar waar zou dit vandaan kunnen komen.
Gr maurice

Gebruikersavatar
martinus83
Berichten: 618
Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
Locatie: Noord-brabant

Re: 2 problemen vlak voor keuring.

Bericht door martinus83 » 28 mei 2018, 08:02

mbt acculampje, lijkt wel of de auto meer stroom verbruikt dan de dynamo opwekt. Auto laten lopen om op te laden is ook niet helemaal ideaal. Die accu heeft niet een jaar aan de druppel lader gehangen neem ik aan?

Oliedop los en beter stationair, geen antwoord oi...

Gebruikersavatar
Peter160
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 okt 2014, 10:20
Locatie: Nieuwegein.

Re: 2 problemen vlak voor keuring.

Bericht door Peter160 » 14 jun 2018, 23:36

V.w.b. airbaglampje heeft Martinus83 ws een punt.
Beter draaien oliedop los heeft waarschijnlijk te mken met carterventilatie. Je hebt licht vacuüm bij normaal werkende werkende carterventilatie. Als hij verstopt zit door mogelijk het lange stilstaan krijg je problemen.
Start hem maar eens en probeer dan de oliedop los te draaien. Moet kunnen met enige moeite. Je voelt dan licht vacuüm. Als je carterventilatie verstopt zit krijg je hem of helemaal niet los of heel lastig.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”