Brandstofdruk meten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 484
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Brandstofdruk meten

Bericht door wiren » 02 mei 2018, 22:48

Beste BMW-fanaten,

Ik heb de laatste tijd problemen met mijn E46 (318i M43TUB19). Namelijk dat ie inhoudt bij gasgeven. Als ik gewoon rij dan is er niks aan de hand. Het is alleen bij optrekken of al op snelheid en ik geef een dot gas om bijv. in te halen. Het is ook niet altijd. Ik heb de bougies reeds vervangen. Bobine vorige jaar vervangen (wel tweedehands). Brandstoffilter 2 jaar geleden vervangen. Nu zat ik te denken aan de brandstofdrukregelaar of de brandstofpomp (na 362.000 km zou dat niet raar zijn als deze het zouden hebben of gaan begeven).

Om de brandstofdruk te testen heb ik een setje gekocht bij AliExpress maar helaas past geen enkele nippel van het setje op het aansluitstuk van de brandstofrail.

https://nl.aliexpress.com/item/1-Set-Ca ... 0.0.RCDosu

Hebben jullie ideeën waar ik aan een passende nippel of slang kan komen die ik op mijn AliExpress meter kan schroeven? Kom op Google weinig erover tegen.

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Brandstofdruk meten

Bericht door Yor » 02 mei 2018, 22:56

Je hebt een autobandenventiel aansluiting nodig (schrader ventiel)

Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 484
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Re: Brandstofdruk meten

Bericht door wiren » 03 mei 2018, 10:00

Hoi Yor,

Bedankt voor je reactie.
Ik ga eens even zoeken naar zo'n schrader ventiel.

Roy-teunissen

Re: Brandstofdruk meten

Bericht door Roy-teunissen » 07 mei 2018, 12:04

inderdaad, en voor dergelijke metertjes hoef je niet naar aliexpress. Ik heb hem destijds gewoon uit nederland gehaald voor onder de 25 euro. Zat ook nog een vacuum meter bij en een heleboel nippels en adapters.

Waar woon je? je kan ze zo lenen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”