Ik heb contact gezocht met Textar, en die herkennen dat niet uit tests. Wat wel gebeurt is dat keramische remblokken een laagje op de schijf achterlaten. Deze blokken bieden meer weerstand tegen de schijf en de remkracht is daardoor hoger en slijtage is zelfs minder. Dit zou ook een hogere tempratuur kunnen betekenen.Dutchie schreef:Temperatuur zal het niet zijn bij de schijven denk ik, Wat ik me daarnaast afvraag is, in hoeverre heeft een materiaal van remblok iets te maken met het wel of niet kromtrekken van een schijf?
Puur uit interesse, zo goed heb ik me niet verdiept in remmerij.
Ik heb ATE gecontact en die adviseren geen keramische blokken te gebruiken icm hun eigen ATE powerdiscs. Dit zijn discs met groeven. Ze adviseren enkel deze blokken icm gladde schijven te gebruiken.
Ik weet niet wat er met die Zimmermans is. Ik weet ook niet of ze echter krom zijn, of dat er iets anders met het oppervlak is, of met de klauw is geweest al lijkt me dat sterk dat dat nu ineens over is met nieuw materiaal...
Ik vind het (als engineer) ook interessant te weten wat er nou zo 'gevoelig' is aan die remmerij.