[E46] Speling aandrijflijn

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
DennisJ
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2018, 18:49

[E46] Speling aandrijflijn

Bericht door DennisJ » 06 apr 2018, 12:11

Goede middag,

Ik heb een tijd geleden mijn subframe + nieuwe rubbers laten repareren bij offenga, zelfs nog terug geweest voor garantie want was niet helemaal lekker (Daarna wel), ze hebben ook een veer achter vervangen want die was gebroken.

Zelf heb ik tussenaslager, hardyschijf en diff rubbers vervangen. echter heb ik nog een beste speling in de andrijflijn als je even snel het gas aantikt zie je de toerentalmeter echt heen en weer schieten.

Hebben jullie enig idee waar ik vanaf nu naar moet kijken?

Verder hoor ik ook met wegrijden na lange stilstand een soort klik linksachter en met een beetje schuin een drempel over hoor ik R.A. nog gekraak. iemand hier misschien een ideetje voor?

Gjg
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2016, 20:20

Re: Na vv subframe diff rubb hardyschijf speling op aandrijf

Bericht door Gjg » 16 apr 2018, 14:53

Koppelingsplaat slecht, drukgroep/lager.
Speling subframe/ koetswerk?

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Na vv subframe diff rubb hardyschijf speling op aandrijf

Bericht door Dutchie » 17 apr 2018, 07:45

Dit zou vliegwiel kunnen zijn (deze zijn dubbelmassa en kunnen speling vertonen), ook kan er interne speling in het diff zitten.

Klik en gekraak achter zou in de homokineten van de aandrijfassen kunnen zitten.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Gebruikersavatar
cjjvisserM3
Berichten: 173
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00

Re: [E46] Speling aandrijflijn

Bericht door cjjvisserM3 » 17 apr 2018, 09:01

Teveel speling op het cardanas kan diverse oorzaken hebben. Zo te zien heb je de rubbers al laten doen, dus die sluiten we uit.
Dan blijven de opties open:

1. Check de kruiskoppelingen op het cardanas.
2. Homokineet differentieelzijde van het cardanas.
3. Homokineet differentueelzijde van de steekassen.
4. Bekende clunk voor de E46, zit in het differentieel zelf.

Om erachter te komen waar de speling precies allemaal zit, zal je zelf alles moeten voelen aan de assen, door deze te bewegen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”