Pagina 1 van 1

[E46] Speling aandrijflijn

BerichtGeplaatst: 06 apr 2018, 12:11
door DennisJ
Goede middag,

Ik heb een tijd geleden mijn subframe + nieuwe rubbers laten repareren bij offenga, zelfs nog terug geweest voor garantie want was niet helemaal lekker (Daarna wel), ze hebben ook een veer achter vervangen want die was gebroken.

Zelf heb ik tussenaslager, hardyschijf en diff rubbers vervangen. echter heb ik nog een beste speling in de andrijflijn als je even snel het gas aantikt zie je de toerentalmeter echt heen en weer schieten.

Hebben jullie enig idee waar ik vanaf nu naar moet kijken?

Verder hoor ik ook met wegrijden na lange stilstand een soort klik linksachter en met een beetje schuin een drempel over hoor ik R.A. nog gekraak. iemand hier misschien een ideetje voor?

Re: Na vv subframe diff rubb hardyschijf speling op aandrijf

BerichtGeplaatst: 16 apr 2018, 14:53
door Gjg
Koppelingsplaat slecht, drukgroep/lager.
Speling subframe/ koetswerk?

Re: Na vv subframe diff rubb hardyschijf speling op aandrijf

BerichtGeplaatst: 17 apr 2018, 07:45
door Dutchie
Dit zou vliegwiel kunnen zijn (deze zijn dubbelmassa en kunnen speling vertonen), ook kan er interne speling in het diff zitten.

Klik en gekraak achter zou in de homokineten van de aandrijfassen kunnen zitten.

Re: [E46] Speling aandrijflijn

BerichtGeplaatst: 17 apr 2018, 09:01
door cjjvisserM3
Teveel speling op het cardanas kan diverse oorzaken hebben. Zo te zien heb je de rubbers al laten doen, dus die sluiten we uit.
Dan blijven de opties open:

1. Check de kruiskoppelingen op het cardanas.
2. Homokineet differentieelzijde van het cardanas.
3. Homokineet differentueelzijde van de steekassen.
4. Bekende clunk voor de E46, zit in het differentieel zelf.

Om erachter te komen waar de speling precies allemaal zit, zal je zelf alles moeten voelen aan de assen, door deze te bewegen.