[E46] Motorolie in rembekrachtiger

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Joeywaaijer
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2018, 12:25

[E46] Motorolie in rembekrachtiger

Bericht door Joeywaaijer » 03 apr 2018, 21:06

Hallo allemaal,

Ongeveer 2 weken geleden is een probleem ontstaan met de remmen. De rempedaal was erg hard en moest erg hard ingedrukt worden om te remmen.

Ik heb de vacuumslang losgetrokken uit de rembekrachtiger en deze slang zuigt vacuum tijdens stationair. Om deze reden een nieuwe rembekrachtiger gekocht. Tijdens de demontage is gebleken dat de rembekrachtiger vol zal met motorolie. Letterlijk kwam er wel 1 liter motorolie uit de bekrachtiger. Tijdens het demonteren viel mij ook op dat de O-ring van de hoofdremcilinder erg uitgerekt was.

Kan iemand mij vertellen hoe er motorolie in de rembekrachtiger is gekomen? Kan de hoofremcilinder ook kapot zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr Joey

Farkentje
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jun 2017, 16:15

Re: Motorolie in rembekrachtiger

Bericht door Farkentje » 06 apr 2018, 06:04

Je vacuumpomp lekt. Hierdoor komt er olie via de vaccuumslang in je Rembooster. Je moet dus je vacuumpomp vervangen of reviseren. Als je dit niet doet kan je de nieuwe rembooster straks ook weer weggooien.

Controleer ook direct je carterventilatie en slangen op sludge & je olieafscheider, deze kunnen de oorzaak zijn van je lekkende vacuumpomp

Joeywaaijer
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2018, 12:25

Re: Motorolie in rembekrachtiger

Bericht door Joeywaaijer » 08 apr 2018, 10:31

Goedemiddag,

Bedankt voor de reactie. Ik had de vacuumpomp inderdaad direct vervangen voor en nieuwe. Ook meteen een nieuwe vacuumslang besteld. Hetgeen samen met een nieuwe rembekrachtiger geinstalleerd en de auto remt weer normaal. Ik ben blij om te horen dat vacuumpomp de boosdoener is geweest, niet onnodig vervangen dus.

Groetjes

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”