[E46] Trilling door de gehele wagen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Trilling door de gehele wagen

Bericht door Yor » 23 mar 2018, 08:52

Fijn dat het opgelost is.

Brandstof filter is goed te doen. Wel wat nieuw slang halen. Dat oude incl slangenklemmen is waarschijnlijk op.

Roy-teunissen

Re: Trilling door de gehele wagen

Bericht door Roy-teunissen » 23 mar 2018, 09:09

Ik vervang gelijk de pomp mee dus je adviseert in feite om de aanvoer/retour leiding mee te vervangen?

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Trilling door de gehele wagen

Bericht door Yor » 23 mar 2018, 13:51

Die rubberen stukjes bij het filter wel ja de rest niet. Verder zou ik controleren op roest bij de harde leiding.

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Trilling door de gehele wagen

Bericht door Vintiem » 23 mar 2018, 19:33

Inderdaad alleen de drie flexibele stukjes die de leidingen op het filter vastzetten. Het zal allemaal wel wijzen maar let op dat je de retourleiding (kleur blauw als je het vuil er beetje afschraapt) wel weer op de juiste aansluiting zet. Bij mijn 325 is dat de aansluiting in het midden. Verwacht dat dit bij jou niet anders zal zijn. Aanvoerleiding aansluiten op de buitenste

Gebruikersavatar
RicoKBMW
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2018, 12:30

Re: Trilling door de gehele wagen

Bericht door RicoKBMW » 16 apr 2018, 10:46

Ik ervaar nagenoeg dezelfde problemen met de trilling. Heb deze nu sinds een paar maanden, maar de laatste tijd is de auto welhaast onrijdbaar geworden. Wat een trilling, resonantie etc etc. Ik had 2 maanden geleden al mijn vliegwiel en koppelingsset laten vervangen, maar helaas zonder resultaat. Ja, het leek wel minder vlak na het wegrijden.
Maar zaterdag in Odijk bleek dat de kruiskoppeling achter voor het differentieel heel erg veel speling vertoonde. Aanstaande zaterdag krijg ik een andere gebruikte cardanas gemonteerd.
BMW 320i 125KW Executive 2008 (pre lci)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”