[E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54

Berichtdoor molen586 » 11 apr 2018, 11:54

Die vanos timing set heb ik ook liggen. Mag je altijd lenen.
molen586

Berichtdoor spinnaker » 11 apr 2018, 20:01

Heb je de LMM vervangen voor een originele? Een arm mengsel kan namelijk heel goed voorkomen uit een LMM die er naast zit en laat dit nou veel voorkomen met imitatie sensoren. Hoe is je long fuel trim nu na alle reparaties. Als deze stationair een positief % geeft en op verhoogd toerental terug gaat richting 0% dan is je probleem vacuum lekkage. Blijft op verhoogd toerental het percentage nagenoeg hetzelfde dan is het een brandstof toevoer probleem of een belasting sensor probleem (LMM). Wat geven de achterste lambdasondes eigenlijk voor waarden af ook hiermee kan je veel informatie uithalen. Ze zouden bij een goedlopende motor en werkende katalysator rond de 0.7 volt moeten zitten.
spinnaker

Berichtdoor Roy-teunissen » 18 apr 2018, 04:37

Excuses voor mijn late antwoorden, drukke periode deze week en as weekend ben ik er niet dus de progressie ligt even on hold.

Bedankt voor het aanbod van de ECU test en de timing set, wellicht ga ik in een later stadium gebruik maken van je aanbod.

@spinakker;

Nieuwe LMM is OEM
Fuel trims corrigeren zowel in deellast als vollast en daarnaast hebben hebben de meerdere rooktest, remreiniger testen en het effectief alles vervangen wat maar een vacuüm lek kan veroorzaken vervangen. Een vacuumlek is dus wel 99% uitgesloten. Brandstof toevoer; pomp draait stabiel op 3,5 bar. Injectoren allen gereinigd + nieuwe seals.

Telefonisch contact gehad met Patrick van p Motorsport en deze vroeg mij de lmm eens af te koppelen en te kijken of de motor dan beter liep. Motor liep nog heel veel slechter daarmee. Hij gaf ook al aan een geflashte ECU te hebben wie ik er zo in kon hangen is dat 200km enkele reis en de BMW gaat direct op 5 cilinders lopen na 2min stationair. Een file is dus killing.

Daarna na mijn airco bij laten vullen, bleek die kerel heel veel van motoren af te weten. Hij keek even naar de 02 waarden en concludeerde al heel snel dat dat geen ene moer van klopt. Totaal verkeerde waarden zei hij dus daar ga ik mij binnen kort een in verdiepen middels inpa of romraider.

Ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet
BMW E46 - 330i
Roy-teunissen

Berichtdoor molen586 » 19 apr 2018, 22:13

Inpa kan je downloaden via mikes easy bmw tools. Echt het makkelijkste. Welke regio zit je?
molen586

Vorige

Keer terug naar BMW 3 Serie (E46) Techniek