[E46] Gaat RAW via Canbus?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie

[E46] Gaat RAW via Canbus?

Berichtdoor DennisJ » 06 feb 2018, 18:59

Goede avond,

ik heb een idee afgekeken van een andere auto en dat is om contra knipperende knipperlichten te maken achter.
Spoiler: Laat zien
https://youtu.be/zwgtcUBq6K0?t=16

Nu kwam ik met de volgende opstelling:
Afbeelding

Deze werkt echter alleen als het signaal van de RAW continue is. verder wil ik het realiseren met een arduino.
Weet iemand of het RAW signaal continue is?
Het gaat om LED achterlichten dus moet wel goed gaan

Mvg en bvbd,
Dennis
DennisJ

Re: Gaat RAW via Canbus?

Berichtdoor JdM » 06 feb 2018, 21:18

Wat bedoel je met continue en wat zou het verschil zijn met een canbus signaal? Een canbus levert uiteindelijk ook een puls van 12Volt, je kunt het alleen niet (zonder omweg ;) ) aftappen ivm aansluitwaarde. Denk overigens dat je sneller even een proefopstelling hebt gemaakt in je auto op 1 lamp, dan hopen dat iemand het weet ;)
http://www.gm5reparatie.nlProblemen met je centrale vergrendeling? GM5 module aan nieuwe relais toe? PM of MAIL me voor een afspraak; ik repareer hem voor je!.

Afbeelding
JdM

Berichtdoor DennisJ » 07 feb 2018, 09:36

JdM schreef:Wat bedoel je met continue en wat zou het verschil zijn met een canbus signaal? Een canbus levert uiteindelijk ook een puls van 12Volt, je kunt het alleen niet (zonder omweg ;) ) aftappen ivm aansluitwaarde. Denk overigens dat je sneller even een proefopstelling hebt gemaakt in je auto op 1 lamp, dan hopen dat iemand het weet ;)

Met continue bedoel ik dat het signals uit de hendel zegmaar constant aan blijft als ik de hendel een kant op staat. Dan heeft mijn schakeling zin eventueel door middel van een arduino oid
DennisJ

Berichtdoor rob75 » 11 feb 2018, 22:37

Voor zover ik het snel kan zien, geeft de schakelaar aan het stuur een continu signaal voor de richtingaanwijzer.
Wel is er een verschil in dat signaal voor links of rechts. Er is een weerstand geplaatst in de schakelaar die het verschil naar de LSZ (lichtschakelcentrale) een andere spanning levert voor link/rechts.
Vervolgens stuurt de LSZ de knipperlichten aan en dat is geen CAN-bus.

Succes,
Rob
rob75

Berichtdoor DennisJ » 12 feb 2018, 11:51

Dan gaat het heel lastig worden,
Wel wil ik u bedanken voor het antwoord!

Met vriendelijke groet,
Dennis
DennisJ

Keer terug naar BMW 3 Serie (E46) Techniek