Angel eyes genoeg licht?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie

Angel eyes genoeg licht?

Berichtdoor Rohan » 08 jan 2018, 21:53

Hoi,

Ik wil in mijn E46 angel eyes installeren, maar ik vraag me af of ze wel genoeg (evenveel of meer) licht geven als de originele halogeen lampen.
Op internet zie ik losse angel eyes ringen om in te bouwen in de originele koplampen, maar ook complete koplampen.
Wat raden jullie me aan wat het beste is?

Gr. Rohan
Rohan

Re: Angel eyes genoeg licht?

Berichtdoor JdM » 09 jan 2018, 00:07

Angel eyes worden gebruikt als dagrijverlichting, ze zijn geen alternatief voor dimlicht. (dan eerder voor stadslicht)
Dus nee, ze geven niet evenveel licht als je halogeenlampen, want daar zijn ze dan ook niet voor bedoeld.
http://www.gm5reparatie.nlProblemen met je centrale vergrendeling? GM5 module aan nieuwe relais toe? PM of MAIL me voor een afspraak; ik repareer hem voor je!.

Afbeelding
JdM

Berichtdoor wiren » 09 jan 2018, 12:28

Ga dan meteen voor COB-LED angel eyes. Deze hebben t.o.v. SMD een mooiere lichtverdeling (bij SMD zie je de ledjes afzonderlijk zitten van dichtbij) en ze zijn wat feller.
wiren

Berichtdoor Rohan » 16 jan 2018, 22:44

oke, ja ik dacht dat ze ter vervanging waren voor de stadslicht en dimlicht..
Dus als ik ze heb moet ik ze gewoon aansluiten op de stadslicht?
Ik ben er van de week ook achter gekomen dat ik automatische hoogte regeling heb, zodra ik de dimlichten aan zet gaan ze een stukje omhoog.
Gaat dat dan geen problemen geven met de angel eyes?
Rohan

Berichtdoor wiren » 17 jan 2018, 11:33

Ja inderdaad aansluiten op de stadsverlichting. Sommigen verbinden de Angel Eyes ook met het interieurverlichting zodat de Angel Eyes aan/uit gaan bij respectievelijk ontgrendelen en vergrendelen.

Heb je Xenon? Want alleen dan heb je automatisch hoogteregeling. Inschakelen van stads/dimlichten bij zowel een xenon als halogeen begint met een zelftest alleen corrigeert de xenon hierna de hoogteregeling automatisch en bij halogeen is dit middels het rechterwieltje naast je lichtschakelaar (bij xenon mist dit wieltje) aan te passen.

Het zal echter geen problemen geven als je automatisch hoogteregeling hebt.
Ik weet niet of dit een probleem is voor de APK maar ik haal daarom vóór de keuring altijd de zekering van de Angel Eyes los en druk de originele stadslampjes er weer in.
wiren

Keer terug naar BMW 3 Serie (E46) Techniek