Slecht starten en laag koelvloeistof pijl
Geplaatst: 30 dec 2017, 22:31
Hi,
Inmiddels 3 weken in het bezit van een 316i. Deed het de eerste 500km prima maar laatst had ie opeens moeite met starten. Hij start maar valt meteen uit tenzij je gas bij geeft. Dat duurt zo'n 10 seconden en daarna loopt hij wel netjes stationair. Wat tegelijk opspeelde was dat het koelvloeistof lampje ging branden. Gecontroleerd en stond inderdaad te laag. Echter heb ik nog geen lekkage kunnen ontdekken. Vorig jaar is het reservoir nog vervangen. Verder zie ik dat het oliepeil opvallend hoog is en daarom vermoed ik eigenlijk dat er koelvloeistof bij zit. Dat zou dan denk ik betekenen dat er binnenin een pakking lek is.
Zou mijn vermoeden kunnen kloppen en zo ja, ben ik nu flink de Sjaak als het blok hiervoor uit elkaar moet om dit te controleren/vervangen?
Inmiddels 3 weken in het bezit van een 316i. Deed het de eerste 500km prima maar laatst had ie opeens moeite met starten. Hij start maar valt meteen uit tenzij je gas bij geeft. Dat duurt zo'n 10 seconden en daarna loopt hij wel netjes stationair. Wat tegelijk opspeelde was dat het koelvloeistof lampje ging branden. Gecontroleerd en stond inderdaad te laag. Echter heb ik nog geen lekkage kunnen ontdekken. Vorig jaar is het reservoir nog vervangen. Verder zie ik dat het oliepeil opvallend hoog is en daarom vermoed ik eigenlijk dat er koelvloeistof bij zit. Dat zou dan denk ik betekenen dat er binnenin een pakking lek is.
Zou mijn vermoeden kunnen kloppen en zo ja, ben ik nu flink de Sjaak als het blok hiervoor uit elkaar moet om dit te controleren/vervangen?