Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Bericht door Vintiem » 05 jan 2018, 20:06

Dat is altijd jammer, maar je ontkomt vaak niet aan dit soort acties. We zeuren wel eens op de dealer maar wat ze doen is soms helemaal niet zo raar. Zo doen het alleen veel te makkelijk zonder nadenken, dat hun probleem in mijn ogen.

Maar had je de auto nog helemaal niet laten uitlezen met BMW software? Dat is wel altijd de eerste stap want zonder is het wel heel lastig zoeken

Bim

Re: Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Bericht door Bim » 05 jan 2018, 20:36

we hebben ook huis in Brielle.. maarja daar xijn we heel af en toe. kijk ff op aliexpress

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Bericht door Vintiem » 06 jan 2018, 15:05

Ik zou als je probleem echt wilt oplossen eerst de auto eens uitlezen met BMW software, geen aliexpress rotzooi of andere vage tweedehands zaken.

Natuurlijk kost dat wat maar een aantal keren rommel of overbodige zaken gaat je ook geld kosten plus een hoop ergernis.

Bim

Re: Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Bericht door Bim » 06 jan 2018, 15:27

Dat vind ik gelul, een bmw scanner doet het prima op een E46 niks rotzooi aan. (heeft jou vrouw/vriendin alixpress nog niet ontdekt, mag je blij om zijn hahah)
En om dan ff simpel wat uit te lezen niks mis mee.
Uiteraard kan je professionel uitlees spul kopen of naar de dealer gaan om uit te lezen.
De BMW scanner heb ik al jaren (destijds wel meer voor betaald dan ze nu kosten zie ze al voor paar euro).
Heeft mij op de 330 (zelf nieuw gekocht) al paar keer geholpen en bij de 328 die net heb ook al lekker wezen uitlezen bij dingen veranderen en met nacoder beziggeweest.
Nogmaals voor een eerste check is een bmw scanner niks mis mee.

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Bericht door Vintiem » 07 jan 2018, 08:27

Mijn vrouw houdt niet van rotzooi en zal dus niet snel via aliexpress iets kopen hoor.....
Wat ik duidelijk wilde maken is, het gaat niet om even snel de auto uitlezen met een goedkope uitlezer want de kans is groot dat je dan op het verkeerde been wordt gezet.
Voorbeeld wat ik zelf mee heb gemaakt, had storing op een lambda. Uitlezen met “bmw scanner” leverde geen storing op. Deze gaf met draaiende motor zelfs goede waarden weer van de lambda’s
Lang verhaal kort: na uitlezen met juiste programma kwam de storing wel naar voren. Lambda vervangen en geen probleem meer.
Ik zal mij verder van commentaar onthouden want we krijgen nu een discussie waar de topic starter helemaal niets aan heeft.


Mijn enige advies blijft rijdt langs een expert, SPBA in ‘s Gravendeel is bijvoorbeeld een uitstekend adres. Lekker dichtbij vanuit Spijkenisse. Mogelijk dat ze zelfs meteen kunnen helpen. En nee, ze rekenen geen BMW tarieven
Laatst gewijzigd door Vintiem op 07 jan 2018, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Bim

Re: Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Bericht door Bim » 07 jan 2018, 10:37

ze houd niet van rotzooi, maar ze gaat toch ook met jou? :whistle: geintje
tuurlijk ieder zijn eigen mening
Ik ben afgelopen jaren 4x in china geweest (waar ze overigens ook veel (elektronica) voor BMW maken...uiteraard niet op alixpressmaar dat terzijde) dat er alleen rotzooi uit china komt, dat zeg je ook niet, maar het is echt land van onbegrensde mogelijkheden,


NitroNico
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2017, 14:05

Re: Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Bericht door NitroNico » 30 mar 2018, 19:12

Hallo heren,
Sorry dat ik een flinke tijd niets meer van me heb laten horen maar ik was er even helemaal klaar mee. Na blindweg de schakelaar uitwisselen van de schakelaar was het tijd om de auto maar eens uit te lezen. Terecht merken jullie op dat ik daar mee had moeten beginnen. Om (hopelijk) kosten te besparen eerst zelf een ELM327 uitleesapparaatje gekocht. Werkt leuk maar geen bijzondere storingen anders die ik al wist niets kunnen vinden. Daarna een INPA k+DCAN voor BMW uitlezer geprobeerd. Duidelijk beter spul maar waar ik naar zocht kwam niet aan het licht.
Jouw advies Vintiem om naar 's-Gravendeel te gaan met het slachtoffer sprak me zeer zeker aan maar door tijdsgebrek kwam daar niets van. Dus lekker tuffen zonder snelheidsmeter. Klinkt raar maar ga je best aan wennen.
Nu komt het: afgelopen Dinsdag moest ik even weg en war schetst de verbazing......??? Je raadt het al, alles werkt weer als voorheen.
Tot 2 dagen later dus gisteren, toen was het weer over met de pret.
Tot van morgen en alles weer bij het oude, alles werkt weer, Zonet ook nog.
Ik verdenk zelf sterk een vocht probleem. Het wordt (je zou het niet zeggen) toch wat droger en minder koud weer. Als ik nou eens wist waar dat vochtprobleem dan kon ik het goed nakijken. Droog maken, schoon maken, misschien wat klemmetjes o.i.d vervangen etc.
Maar waar waar waar waar moet ik zoeken?
Ik doe er nu niets aan en gok op het beste.

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Bericht door Vintiem » 31 mar 2018, 07:09

Vocht lijkt aannemelijk maar ook een losse massa zou een oorzaak kunnen zijn.

NitroNico
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2017, 14:05

Re: Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Bericht door NitroNico » 31 mar 2018, 09:29

Ik zal de min-kabel van de accu eensgaan volgen, misschien brengt dat iets.

Gebruikersavatar
rinaldo
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 apr 2013, 12:38

Re: Massapunten BMW E46 330i Touring uit 2000

Bericht door rinaldo » 14 apr 2018, 08:28

Heb precies dezelfde klachten gehad met een e39 uit 1998. Bij die auto was het de ABS-sensor in het rechter achterwiel

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”