Meerdere vragen. Cd wisselaar, ingebouwde carkit, xenon,raam

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Marijndr
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 jul 2017, 18:19
Locatie: Brouwershaven

Meerdere vragen. Cd wisselaar, ingebouwde carkit, xenon,raam

Bericht door Marijndr » 28 sep 2017, 06:30

Goedemorgen allen,

Na enige tijd kwam ik toch weer een paar dingen tegen bij mijn auto, helaas haha.
Nu heb ik een ingebouwde navigatie en alles. Maar de carkit doet het helaas niet, net zoals de cd wisselaar. Die blijft zeggen dat er geen cd's inzitten terwijl er 2 stuks inzitten.
Verder gaat het linker achter raam niet open of dicht. Als je hem bedient dan hoor je geratel, als het ergens langs gaat. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Ik heb ook van fabriek af xenon verlichting erin zitten, waarvan de linkerlamp 2 a 3 keer kort knippert en daarna ik te zien krijg dat hij kapot is. Is dat omdat de lamp kapot is of zou er wat anders aan de hand zijn?

Mijn dank is alvast groot,

Groetjes marijn

Marijndr
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 jul 2017, 18:19
Locatie: Brouwershaven

Re: Meerdere vragen. Cd wisselaar, ingebouwde carkit, xenon,

Bericht door Marijndr » 03 okt 2017, 23:09

Niemand die iets weet?

Gebruikersavatar
PorschefanRoel
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 aug 2014, 17:21

Re: Meerdere vragen. Cd wisselaar, ingebouwde carkit, xenon,

Bericht door PorschefanRoel » 04 okt 2017, 11:06

Ik kan je helaas niet met heel veel helpen, maar ga toch ietwat raad proberen te geven. Ik heb namelijk ook problemen met ramen gehad (Verschillende auto's o.a. E46). Als het rateld, lijkt mij dat er een tandwiel van de motor langs de kabel slipt. Wat naar mijn idee 2 oorzaken kan hebben. Of het tandwiel is versleten, of de kabel zit ergens vast, waardoor het tandwiel door slipt.

Volgens mij zijn de clipjes waarmee de ramen vast zijn van plastic, deze kunnen ook afbreken, misschien dat het raam scheef getrokken is en daardoor klem zit en dat het tandwiel daardoor doorslipt?

Ik heb deze handleiding gebruikt om mijn deur open te maken, gaat over een voordeur, maar verwacht dat achter niet heel veel zal verschillen:
http://www.impee.co.uk/windowregulator_repair.htm
Ik verwacht dat als de binnenkant van de deur eruit is, dat het probleem een stuk makkelijker te vinden is.

Heel veel meer kan ik je niet helpen, maar misschien heb je hier toch iets aan ;)
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

Marijndr
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 jul 2017, 18:19
Locatie: Brouwershaven

Re: Meerdere vragen. Cd wisselaar, ingebouwde carkit, xenon,

Bericht door Marijndr » 05 okt 2017, 16:20

Update omtrent xenon.
Ik heb dinsdag avond 2 nieuwe philips lampen gestoken. Na een uurtje of 5 a 6 doet de linkerkoplamp hrt weer niet. Iemand enig idee hoe dat kan?

Gebruikersavatar
dirkfraterman
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 mei 2016, 15:16
Locatie: Vriezenveen

Re: Meerdere vragen. Cd wisselaar, ingebouwde carkit, xenon,

Bericht door dirkfraterman » 16 okt 2017, 08:24

Marijndr schreef:Update omtrent xenon.
Ik heb dinsdag avond 2 nieuwe philips lampen gestoken. Na een uurtje of 5 a 6 doet de linkerkoplamp hrt weer niet. Iemand enig idee hoe dat kan?
Als ik jouw klacht zo lees denk ik dat het ligt aan de xenon module (ook wel ballast genoemd) in jouw linker lamp. Deze zitten vast aan de koplamp units. Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn cabrio.

Om te testen of het daadwerkelijk de xenon module is, is het verstandig om eerst de modules te wisselen van kant. Links naar rechts en vice versa. Het is wel even sleutelen, want je moet de koplamp units volledig demonteren voordat je bij de modules kunt. Deze zitten namelijk aan de onderzijde van de modules.

Als het probleem van jouw lampen dan verplaatst is van links naar rechts, is die xenon module kapot. Een nieuwe module kun je krijgen vanaf € 50,00. Als het probleem niet verplaatst, is het waarschijnlijk iets met de bekabeling/stroomtoevoer.
E46 318Ci cabrio Tourmaline Violett metallic Showroom Instagram
E90 330i Automaat Arktisblau metallic SOLD

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”