N42, Geen vermogen meer na 2/3 minuten rijden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Richard88
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 jul 2015, 20:55

Re: N42, Geen vermogen meer na 2/3 minuten rijden

Bericht door Richard88 » 14 okt 2017, 12:23

Ik repareer en lees ecu's altijd zelf uit.. kan verder niks raars vinden in deze computer, maar zal niet de eerste keer wezen dat alles goed lijkt en er toch iets kleins kapot is, ik heb een andere gekocht via marktplaats.. als ik hem binnen heb zal ik m programeren en hopen dat het dan opgelost is..

Verder verdenk ik nu mijn Valvetronic, dat die misschien op 1 punt open blijft staan.. de motor stelt wel als ik de auto start, maar doet daarna vrij weinig.. ook als ik de valvetronic sensor los trek boven op het kleppendeksel veranderd er niks. auto rijd nog exact het zelfde zonder valvetronic sensor

Nu zie ik ook dat de valvetronic unit een aparte computer heeft.. zal deze ook eens uit proberen te lezen

Ook lees ik dat de gasklep altijd open staat bij een N42 motor? Dit is bij mij ook niet het geval.. het lijkt alsof de gasklep alles regelt, en de valvetronic niks..

Purm

Re: N42, Geen vermogen meer na 2/3 minuten rijden

Bericht door Purm » 16 okt 2017, 17:26

ben benieuwd of met andere ecu is opgelost.

Richard88
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 jul 2015, 20:55

Re: N42, Geen vermogen meer na 2/3 minuten rijden

Bericht door Richard88 » 19 okt 2017, 12:04

Zelfde probleem met andere ecu. daar ligt het probleem dus niet.., ben er nu vrijwel zeker van dat het probleem in de valvetronic zit. ga dat nu eens even goed uitzoeken..

het lijkt alsof de valvetronic in limp mode staat, waardoor mijn gasklep alles regelt, ipv de valvetronic. het lijkt een beetje alsof de exentrische as vast staat op 40/50%.. heb nu het kleppendeksel er af en zal alles even goed inspecteren

hj2
Berichten: 632
Lid geworden op: 20 okt 2013, 07:03
Locatie: Delluf!

Re: N42, Geen vermogen meer na 2/3 minuten rijden

Bericht door hj2 » 19 okt 2017, 12:18

Valvetronic heeft toch juist geen gasklep?
Ik had ook geen vermogen meer (N52) en heb de eccentric shaft sensor vervangen. Dat heeft 't probleem opgelost.
Overigens geen foutmeldingen in het systeem hierover.
If you always do what you always did, you always get what you always got!

Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8

Richard88
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 jul 2015, 20:55

Re: N42, Geen vermogen meer na 2/3 minuten rijden

Bericht door Richard88 » 20 okt 2017, 12:47

hj2 schreef:Valvetronic heeft toch juist geen gasklep?
Ik had ook geen vermogen meer (N52) en heb de eccentric shaft sensor vervangen. Dat heeft 't probleem opgelost.
Overigens geen foutmeldingen in het systeem hierover.
Klopt normaal werkt de n42 zonder gasklep, pas als er iets mis is in de motor word de gasklep gebruikt.. wat bij mij het geval is, krijg ook geen foutmeldingen meer nu..

Had je soort gelijke symptomen als ik heb dan ? die opgelost waren na dat je die sensor hebt vervangen ?

gr richard

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”