E46 start slecht na frisse nacht

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Theimon
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2014, 13:22

Re: E46 start slecht na frisse nacht

Bericht door Theimon » 06 mei 2017, 09:08

Je hebt het zelfde blok als ik, dus de volgende link zou het moeten zijn: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 2147518628

Nummer 5 is de exhaust CPS, nummer 18 is de inlet CPS. Jouw foutmelding gaat over de exhaust CPS.

kevin_E46
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 07:49

Re: E46 start slecht na frisse nacht

Bericht door kevin_E46 » 14 nov 2017, 08:54

Tijdje geleden maar het probleem is weer terug. In de bijlage een voorbeeldfilmpje van wat er gebeurd. Accu en dergelijke zijn gemeten en in orde. Nokkenassensor is vervangen maar maakt dus geen verschil. Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan de hand van het filmpje. Op het filmpje gaat het een keer fout en daarna start die. het gebeurd vaker als een keer voor dat de auto start. Alvast bedankt.


Gebruikersavatar
JdM
Berichten: 949
Lid geworden op: 22 apr 2009, 17:34
Locatie: Geldrop

Re: E46 start slecht na frisse nacht

Bericht door JdM » 14 nov 2017, 17:23

Heb je de subwoofer/condensator combi al eens een tijdje afgesloten, aangezien je meldt dat het na aansluiten van deze twee begonnen is.

kevin_E46
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 07:49

Re: E46 start slecht na frisse nacht

Bericht door kevin_E46 » 14 nov 2017, 17:29

Subwoofer en condensator zijn uitgesloten. Ook hier zit het probleem niet. Tevens zit er een andere accu in maar ook dit maakt geen verschil.

kevin_E46
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 07:49

Re: E46 start slecht na frisse nacht

Bericht door kevin_E46 » 03 jan 2018, 11:10

beste,

Ik heb nog altijd het probleem met slecht starten bij koud weer (onder de 7 graden). We hebben al verschillende dingen geprobeerd maar probleem blijft voorkomen.

Er zit nu een originele nokkenassensor in, deze was vervangen na een foutmelding door een imitatie en nu weer door een originele. Ook is de motor gereinigd met een speciaal hiervoor ontwikkelde cleaner die bij de benzine moet worden gemengd, ook dit heeft het probleem niet opgelost.

Is het mogelijk dat dit met de benzinepomp te maken heeft?

Hopelijk kan iemand mij ook maar een beetje op weg helpen, alle suggesties zijn welkom. Door het zoeken naar het probleem zien we door de bomen het bos niet meer.

Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 484
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Re: E46 start slecht na frisse nacht

Bericht door wiren » 03 jan 2018, 13:23

Zoals Dutchie al aangaf lijkt het erop dat de brandstofpomp (in het begin) niet genoeg druk kan opbouwen doordat deze aan het eind van zijn latijn begint te raken of door een verstopte brandstoffilter.
Je zou kunnen beginnen met het goedkoopste en dat is de brandstoffilter vervangen (indien deze er al een tijd onder zit). En als deze recent vervangen is de brandstofdruk op de rail eens (laten) meten. Als dit te laag is dan is het de pomp.
Is de foutmelding van de nokkenassensor nu verdwenen na deze te hebben vervangen?
Laatst gewijzigd door wiren op 03 jan 2018, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.

kevin_E46
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 07:49

Re: E46 start slecht na frisse nacht

Bericht door kevin_E46 » 03 jan 2018, 13:41

Hi Wiren,
ik zal de brandstofpomp eens gaan nakijken. In ieder geval bedankt voor de reactie. Auto heeft pas een grote beurt gehad, weet niet of de brandstoffilter hierbij ook vervangen wordt?!
Foutmelding nokkenassensor is inderdaad weg.

kevin_E46
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 07:49

Re: E46 start slecht na frisse nacht

Bericht door kevin_E46 » 24 jan 2018, 11:17

Hoi,

Benzinepomp en bezinefilter zijn gecontroleerd en zijn in orde.

Ik heb iets gelezen over een temperatuursensor in het blok die bij het starten kijkt hoe rijk het benzinemengsel moet zijn om te starten. Ook al zou deze verkeerde waardes doorgeven dan zou dit met uitlezen niet te vinden zijn. Zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn?
Vervolgvraag is dan natuurlijk, waar zit deze sensor?

gr

rob75
Berichten: 986
Lid geworden op: 05 mar 2009, 12:48

Re: E46 start slecht na frisse nacht

Bericht door rob75 » 24 jan 2018, 17:51

Ik zit aan twee dingen te denken:

- krukassensor defect/draadbreuk (maar dat geeft volgens mij een foutmelding)
- EWS geeft de ontsteking niet vrij. Je zou een CAN-bus fout kunnen vinden die hiermee samenhangt.

Een temperatuursensor met een verkeerde waarde kun je uitlezen.

Succes met zoeken.

Groet,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”