Olieverlies 318i '04

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Baur

Olieverlies 318i '04

Bericht door Baur » 06 jan 2014, 14:48

Dit weekend, na olievlekjes op de oprit, maar eens onder mijn E46 gekropen.
Afbeelding

Die zwarte buis/leiding, is dit nou een onderdeel van de (beruchte) carterontluchting? En dus niet de kleine zwarte, maar die dikke darm direct naast de stuurstang.

Gr Jeroen

blitzyj

Re: Olieverlies 318i '04

Bericht door blitzyj » 06 jan 2014, 20:19

Jep dit is de slang naar carterontluchting, ik heb hele systeem vervangen. Als je het zelf gaat doen of door garage laat doen, laat gelijk alle slangen vervangen en plaats een nieuwe olieafscheider(koud weer uitvoering)!

Kijk eerst eens onder de afschermkap van luchtinlaat, hier loopt 1 slang van rechts naar links(rood aangegeven):
Afbeelding
ik had deze destijds verwijderd, dus heb hem even met rood gemarkeerd. Is een slang met schuim omheen, als deze lekt vervang eerst deze eens voordat je aan hele cartersysteem gaat beginnen.

Succes ermee! :duim:

Baur

Bericht door Baur » 07 jan 2014, 17:27

Die slang met schuim had ik al ontdekt, maar niks vreemds aan gezien. Zal 'm nog een nader onderzoeken!

Wordt nog lekker werkje in ieder geval, ben er nog niet uit of ik dit op schaarbrug of op oprijbokjes ga doen.

Gr Jeroen

blitzyj

Bericht door blitzyj » 07 jan 2014, 18:14

Schaarbrug is niet echt nodig, mij was het gelukt met 2 assteunen. Het moeilijkste aan deze klus is een inwendige torx los te krijgen waarmee de hele aanzuiginstallatie vast zit(de voorste bij aircopomp).

Vergeet niet de pakkingen van aanzuiginstallatie en inspuitventielen te vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”