320D E46 FL luchtmassameter probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
050_Rick

320D E46 FL luchtmassameter probleem

Bericht door 050_Rick » 18 jan 2013, 18:02

beste allemaal,

ik weet dat ik nog niet zo heel erg lang actief ben op jullie forum maar ik heb een probleem en ik denk/hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen.

ik had in mijn voorsteltopic al het probleem beschreven meer zal het hier even duidelijk proberen te formulieren.

Ik heb de auto gekocht met een defecte luchtmassameter. de auto rookte tijden het accelereren en had vermogenverlies. Ik heb toen een Pierburg luchtmassameter besteld met de code : 7.22684.09.0

Resultaat was, het roken is verdwenen alleen mijn vermogen blijft echter weg. Op het moment dat ik vanuit stationair weg rijdt, heb ik geen vermogen.. de auto komt langzaam maar zeker op snelheid en wanneer de auto steeds hoger in toeren gaat komen (lees: + 3500) klapt het vermogen er in. Zo gauw dit is gebeurd is er niets aan de hand. iedere versnelling geeft zijn vermogen zoals het na mijn idee hoort en rijdt verder goed, totdat ik de koppeling bedien en mijn toerental terug komt in zijn stationair, dan begint het probleem weer van voor af aan. Het komt erop neer dat ik wanneer ik snel opschakel naar zijn tweede versnelling ik de problemen ook in de daaropvolgende versnellingen heb, net zolang tot ik even met het gaspedaal speel en de gevraagde vermogen krijg en alles is weer oke.

Vervolgens met de auto langs de dealer geweest welke mij vertelde dat alleen een losse stift van pierburg vervangen in een Bosch behuizing gaat niet werken. Dit zou betekenen dat er weer een andere in moest wat ik vervolgens heb gedaan. ik heb toen volgens de bmw nummers de volgende lmm besteld :

bmw nummer : 13 62 7 787 076
lmm : bosch 0 928 400 527

resulterend in helemaal niets. de problemen blijven. De auto vanmogen weer naar de dealer gebracht voor het inleren/coderen wat niet veel goeds met zich mee bracht, de luchtmassameter is niet goed volgens hun ? het zou niet de goede zijn. Ook zou de storing van de lmm voor blijven staan.

Ik heb nu geen idee welke lmm er wel in zou horen, en wat eventueel anders dit probleem kan veroorzaken. Het is voor mij echt een raadsel dit.

zijn er dus mensen hier aanwezig die toevallig weten of bovenstaande bosch lmm hoort op mijn type bmw ? en wat het anders zou moeten zijn ?

alvast vriendelijk bedankt

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”