Problemen achterlichten achterklep

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Martien97
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 aug 2017, 20:47
Locatie: Zuid-Holland

Problemen achterlichten achterklep

Bericht door Martien97 » 15 jan 2018, 19:29

Nadat vandaag het glas/plastic van mijn achterlicht in de kofferklep eraf gevallen was en in honderd stukjes op de straat lag viel mij op dat er een bolletje miste :gek: . Nu is mijn vraag of het klopt dat de coupe maar een mistachterlicht heeft achter? Mijn 316i sedan had namelijk wel in beide achterlichten een bolletje wat ook gewoon ging branden als je je normale licht aan deed bij de coupe heb ik dat niet. De check-control geeft overigens geen foutmeldingen en ik kan zo snel ook geen fitting ontdekken aan de rechterkant.

Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 484
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Re: Problemen achterlichten achterklep

Bericht door wiren » 15 jan 2018, 23:24

De facelift sedan heeft inderdaad 2 lampen in de achterlichten in de kofferklep alleen weet ik niet of beide als mistachterlicht door de LCM aangestuurd worden of alleen de linkerkant zoals bij een pre-facelift het geval is. Denk dat de coupé een enkele mistlamp links-achter heeft ongeacht pre-facelift of facelift.
Laatst gewijzigd door wiren op 16 jan 2018, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HHC
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 sep 2012, 23:13

Re: Problemen achterlichten achterklep

Bericht door HHC » 16 jan 2018, 16:31

De mijne heeft achter alleen mistlicht aan bestuurderszijde. Volgensmij is dat bij alle e46 coupe's hetzelfde.

Gebruikersavatar
Martien97
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 aug 2017, 20:47
Locatie: Zuid-Holland

Re: Problemen achterlichten achterklep

Bericht door Martien97 » 18 jan 2018, 18:51

Inmiddels beide achterlichten vernieuwd om verschil te voorkomen (andere kap zat ook al los). En er was best wel een flink verschil tussen de oude en de nieuwe. Ook zit er meer chroom in de kappen zodat de lichtopbrengst (achteruitrijlichten) ook weer wat beter is.

Hier foto's van het resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Jammer genoeg heeft er vandaag wel wat vandalisme aan m'n auto plaats gevonden :( , meer hierover in een ander topic.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”