Martien's BMW E46 318Ci

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Martien97
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 aug 2017, 20:47
Locatie: Zuid-Holland

Re: Martien's BMW E46 318Ci

Bericht door Martien97 » 19 feb 2018, 18:48

Eindelijk is de koelvloeistof lekkage opgelost, Ik had eerst de dop vervangen maar mocht niet baten. Want toen zag ik duidelijk dat de slangen van de radiator ook lekten en uiteindelijk bleek er ook een scheur in het expansievat te zitten. Toen toch maar besloten om het door een garage te laten repareren, die hebben het systeem onder druk gezet en toen bleek ook de slang aan de achterkant van het blok te lekken :gek: (lijkt erop dat alles precies een maand na aankoop aan vervanging toe was). Alle flenzen bij de lekkende darmen zijn vervangen en het expansievat plus de nieuwe dop en de koelvloeistof is vervangen, dus het hele systeem is nu weer in orde :gekdoen:.

Gebruikersavatar
Martien97
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 aug 2017, 20:47
Locatie: Zuid-Holland

Re: Martien's BMW E46 318Ci

Bericht door Martien97 » 07 jul 2018, 19:37

Zo is weer een tijd geleden dat ik hier wat gepost hebt, weer eens tijd voor een update. Heb wel wat probleempjes gehad maar is allemaal gelukkig weer netjes opgelost. Want een paar maanden terug zag ik dat de schok-demper linksvoor lekte en dit een APK-afkeur punt zou zijn. Heb hierover met de verkoper overlegt en met mijn zorg dat het waarschijnlijk door de eerdere botsing kwam (reden van de facelift neus). Op de snelweg begon de wagen steeds meer te stuiteren ook :bang: . Gelukkig heeft de verkoper de schokdemper betaald en ik alleen de kosten voor de APK en nieuwe fusee-kogel.

Zelf heb ik ook nog wat dingen voor en na de APK vervangen. De twee mistlampen heb ik beide volledig vervangen (een lens had een barst) om verschil te verkomen heb ik beide vervangen (niet op de foto). Ook heb ik de buitentemperatuur thermometer vervangen, de oude was compleet met modderkuip verdwenen (was al zo toen ik hem kocht). Werd wel tijd want de draadjes begonnen elkaar te raken en de temperatuur sprong op mijn dashboard van +50 tot -40 met de bijbehorende piep :gek: . Heb uiteindelijk eerst voor de sensor binnen was de draadjes opzettelijk aan elkaar vast gemaakt zodat het constant "-40" bleef, zodat ik me niet in een achteruit rijdende vrachtwagen waande. Maar nu is alles gefixt en is de auto klaar voor de vakantie naar Duitsland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Martien97 op 09 jul 2019, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martien97
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 aug 2017, 20:47
Locatie: Zuid-Holland

Re: Martien's BMW E46 318Ci

Bericht door Martien97 » 09 jul 2019, 19:55

Zo is weer een hele tijd geleden dat ik een update heb gegeven over mijn E46 (ongeveer een jaar). De auto is nog steeds in orde maar heeft wel wat reparaties gehad. In de vorige post had ik over de vakantie naar Duitsland, de BMW goed kunnen testen op de Autobahn ;) . De rit heen en terug zijn zonder problemen verlopen.
Afbeelding
Goed gezelschap bij het hotel

Enkele weken na mijn vakantie kreeg ik een brief van BMW Nederland, het ging om een terugroepactie. Hierbij zijn de airbags in het stuur en boven het dashboardkastje vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Het resultaat

En afgelopen maand moest mijn auto voor de APK, helaas viel dat niet helemaal mee. Wat bleek de remmerij was gedeeltelijk aan vevanging toe, hierbij zijn de remschijven + blokken voor vervangen, 5 meter aan remleiding vervangen, de handrem opnieuw afgesteld (dat verschil merk je wel), en er is naar de schokdempers gekeken. Rechtsvoor had namelijk een flinke klap gehad omdat een paar maanden eerder de voor veer het had begeven na een flinke knal, gelukkig gebeurd toen de auto thuis stond kon hierna namelijk geen cm meer rijden. En daarbij heb ik ook gekozen om de olie te verversen en een beurt te geven, en dan kom je uit op +/- €1600,- maar dan kan je sowieso weer een jaar vooruit. En afgelopen vrijdag de KVS bijgevuld 0,5 liter per jaar met airco gebruik, helaas zat blijkbaar de dop niet helemaal goed dus was afgelopen weekend iets meer kwijt als 0,5 liter :gek:. Hopen dat het niet nog eens gebeurd,want de vakantie komt er aan. En vandaag nog wat foto's gemaakt met nieuwe naafdoppen nadat ik een rial dop kwijt was geraakt vond dit wel een passende oplossing.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Martien's BMW E46 318Ci

Bericht door Robin » 27 jul 2019, 20:17

Ziet er goed uit joh, zeker met die velgen! Goed ook om te horen dat je zelf nog enigszins positief bent over een reparatie van €1600,- :'). Maar zoals je zelf al aangeeft: wel een fijn gevoel dat je weet dat het nu voorlopig goed zit!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Martien97
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 aug 2017, 20:47
Locatie: Zuid-Holland

Re: Martien's BMW E46 318Ci

Bericht door Martien97 » 13 dec 2019, 20:58

Tijd voor een update, onlangs nog wat gesleuteld aan de E46. Waaronder het vervangen van de oliefilterhuis pakking en het bijbehorende busje (flink klusje want zit van alles boven bij de M43TUB19), het begon hier wat te lekken. Ook nog de o-ring van de coolant temperature sensor vervangen, want blijkbaar vond iemand dat kit prima gaat in een koelsysteem wat 90 graden word, dus niet.

Hier wat er zit onder het oliefilterhuis (hier nog zonder de pakking wel het nieuwe busje er al in)
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Maar toen kwam er opeens het idee voor een andere auto (tijd voor iets nieuwers). Uiteindelijk heb ik de 318Ci ingerolen voor een E92 320i, hierover later meer in het showroom topic van deze auto.
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”