Martien's BMW E46 318Ci

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.

Re: Martien's BMW E46 318Ci

Berichtdoor Martien97 » 19 feb 2018, 18:48

Eindelijk is de koelvloeistof lekkage opgelost, Ik had eerst de dop vervangen maar mocht niet baten. Want toen zag ik duidelijk dat de slangen van de radiator ook lekten en uiteindelijk bleek er ook een scheur in het expansievat te zitten. Toen toch maar besloten om het door een garage te laten repareren, die hebben het systeem onder druk gezet en toen bleek ook de slang aan de achterkant van het blok te lekken :gek: (lijkt erop dat alles precies een maand na aankoop aan vervanging toe was). Alle flenzen bij de lekkende darmen zijn vervangen en het expansievat plus de nieuwe dop en de koelvloeistof is vervangen, dus het hele systeem is nu weer in orde :gekdoen:.
Martien97

Re: Martien's BMW E46 318Ci

Berichtdoor Martien97 » 07 jul 2018, 19:37

Zo is weer een tijd geleden dat ik hier wat gepost hebt, weer eens tijd voor een update. Heb wel wat probleempjes gehad maar is allemaal gelukkig weer netjes opgelost. Want een paar maanden terug zag ik dat de schok-demper linksvoor lekte en dit een APK-afkeur punt zou zijn. Heb hierover met de verkoper overlegt en met mijn zorg dat het waarschijnlijk door de eerdere botsing kwam (reden van de facelift neus). Op de snelweg begon de wagen steeds meer te stuiteren ook :bang: . Gelukkig heeft de verkoper de schokdemper betaald en ik alleen de kosten voor de APK en nieuwe fusee-kogel.

Zelf heb ik ook nog wat dingen voor en na de APK vervangen. De twee mistlampen heb ik beide volledig vervangen (een lens had een barst) om verschil te verkomen heb ik beide vervangen (niet op de foto). Ook heb ik de buitentemperatuur thermometer vervangen, de oude was compleet met modderkuip verdwenen (was al zo toen ik hem kocht). Werd wel tijd want de draadjes begonnen elkaar te raken en de temperatuur sprong op mijn dashboard van +50 tot -40 met de bijbehorende piep :gek: . Heb uiteindelijk eerst voor de sensor binnen was de draadjes opzettelijk aan elkaar vast gemaakt zodat het constant "-40" bleef, zodat ik me niet in een achteruit rijdende vrachtwagen waande. Maar nu is alles gefixt en is de auto klaar voor de vakantie naar Duitsland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik nog het idee gekregen om een wrap op mijn auto te proberen omdat vogelpoep de nog best jonge lak begon te beschadigen ook als ik het direct weg haalde, en omdat er wat krassen op de bumper bij gekomen zijn omdat niet iedereen zuinig op z'n auto is met het inparkeren :|. Mijn inspiratie voor mogelijke wraps:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Afbeelding
Electric Lime Green, in combinatie met zwarte spiegels, dak en spoiler.

Afbeelding

Afbeelding
BMW Individual Atlantis Blue, ook in combinatie met zwarte spiegels, dak en spoiler.

Heb ook nog wat anders in gedachten maar weet ook nog niet zeker of ik ga wrappen, want wordt me waarschijnlijk wat te duur. Hoor graag jullie mening en of er mensen ervaring hebben met wraps en waar je op moet letten, en hoe lang het meegaat.
Martien97

Vorige

Keer terug naar BMW 3 Serie (E46) Showroom