6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Purm

6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 01 jul 2017, 08:40

Afbeelding
Afbeelding


1 van de E46's verkocht en daar gaat weer een andere voor in de plaats komen

6-clinder weg, wat ervoor terug?
Wilde iig van een sedan weer naar een touring of een 3 of een 5,
Moest donkere kleur zijn, sowieso leer en sportstoelen en liefst ook stoelverwarming, sportstuurtje. Wederhelft rijd 330, ''je wil toch wel weer 6 cilinder'', nou voor mij geen pre..''je vind dat geluid toch zo mooi...en met inhalen..dat gaat toch lastiger met een 4 cilinder?''
Keuze op dit moment qua motor verschillend twijfel tussen een 318i touring (2004) en een 330xi touring (2001) waarbij de 318i op schuifdakje en el. stoelen na wel bijna alle opties heeft. Overigens bekend met de n42 motor uit het verleden. Ik zal hem hoofdzakelijk als ''boodschappen auto'' gebruiken. Ja een dikke 6 is leuker...maar echt nodig?
Mm ik twijfel nog :leip:
Wat het wordt, zal hier te zien zijn
Het wordt iig E46 nummer 8 :gekdoen:
(had nog een andere gekke gedachte die ik wel vaker heb gehad....een E38 750i heerlijke pooier bak en erg fout maar wel heel leuk hahah)
Laatst gewijzigd door Purm op 27 jul 2017, 22:13, 4 keer totaal gewijzigd.

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Yor » 01 jul 2017, 08:45

Als je voor een touring gaat zou ik wel een 6 in lijn halen.

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 01 jul 2017, 08:58

ja sowieso een touring
Als ik nu zelf langere stukken moet dan pak ik toch de 330 diesel (bv naar ons app in spanje) in verleden ben ik ook wel is naar Zuid Spanje en Italie met een 318 (2002 model) gereden was ook geen straf. Zoals ook zei, is meer een bij-auto. (zoals de mijne altijd is geweest de laatste jaren).

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Lex_b3 » 01 jul 2017, 12:08

Als bij-auto hoeft het inderdaad geen 6er te zijn, en als hij stilstaat is het ook alleen maar zonde om extra te betalen. Maar toch jeukt dat wel hoor :W

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 01 jul 2017, 20:59

heb vandaag een 318i en een 328i bekeken, had vooral veel verwacht van de 318i (daarom eigenlijk hier al topicje gemaakt om fotootjes te plaatsen) op foto en in gedachte al gekocht ook al prijs afgesproken tsjonge jonge wat vielen ze beide tegen, een krasje geen probleem maar veel krassen wel en roest, je hebt gebruikssporen en gebruikssporen ook geen proefritjes gemaakt.

Gebruikersavatar
martinus83
Berichten: 618
Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
Locatie: Noord-brabant

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door martinus83 » 02 jul 2017, 19:14

Als het toch een bij-auto is, zou ik zeker voor een 6 pitter gaan.
Je ogen openhouden en een zgan, weinig kmers gelopen 4 cilinder tegenkomen bied altijd opties natuurlijk. Bij de welbekende youngtimer handelaars staan best mooie pareltjes (met bijbehorende prijzen)

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 03 jul 2017, 12:13

die ene was een inruiler die 318i bij een (veel bmw) youngtimerhandelaar (een wel als goed bekende staande, ga ik ook niet afkraken, maar deze waar ik naar keek was ruk) was zeker niet de hoofdprijs, maar op foto's en tekst zag ik niet dat er bijna op alle plaat werkdelen krassen zaten,blanke lag weg was...je hebt gebruikssporen en gebruikssporen.
Uiteraard is geen nieuwe mijne die ik heb weggedaan was 4 jaar ouder, had nagenoeg geen een kras had alleen bubbels rond de wielkasten.

LinkjeZ
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 aug 2015, 20:51

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door LinkjeZ » 04 jul 2017, 07:51

kost een 330i zo veel meer dan een 318i per maand?
ik zou altijd een 6 pitter willen in een bmw

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 04 jul 2017, 08:00

Heb paar maanden geleden een appartement in Spanje gekocht en we hebben hier ook nog een 2e huis in NL waar we vanaf moeten kan elke cent gebruiken ;-)
Nee scheelt niks verzekering we hebben 85% korting en wegenbelasting is ook geloof om het even, diesel scheelt wel is 177/mnd wegenbelasting en verz is door gewicht ook aanzienlijk hoger.
Was meer de gedachte van dat ik er nu geen hoofdprijs aan uit ga geven en de kans op een knappe onverprutste 4 cilinder groter is als een 6 cilinder. Maar ze had wel gelijk een 4 cilinder komt niet vooruit, al ben ik geen 20-er meer dat blijft leuk ;-) dus heb inmiddels weer een 328i op oog

Gebruikersavatar
Robbel
Berichten: 3069
Lid geworden op: 27 okt 2008, 17:53
Locatie: Brabant

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Robbel » 06 jul 2017, 16:40

Keuzes keuzes.. lastige bezigheid :leip:
"Twijfel tussen een 318i en een 330Xi" Dat zijn nogal uitersten haha
Succes met de keuzes ;) Maar een bmw is pas echt genieten met een 6 cilinder. Nadeel van korte stukjes is natuurlijk wel dat de motor dan zelden op temperatuur komt.. wellicht een compromisje maken en voor een 320 kijken?
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Zeevang

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Zeevang » 06 jul 2017, 17:46

Had jij niet vroeger ook die 8 cilinder e46 touring?
Laatst gewijzigd door Zeevang op 06 jul 2017, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 06 jul 2017, 17:47

Die korte stukjes zijn samen toch ook wel 10-15k dus op temperatuur zal ie wel komen. Tis niet letterlijk alleen naar supermarkt. Mijn eerste nieuwe e36 in 98 was ook 6 cilinder, toen vond ik een 4 cilinder ook geen 'echte' bmw. Tegenwoordig heb je al 3 cilinders....
En ja die heb ik ook nog gehad, geen e46 maar een e36 was dat, inmiddels alweer tijd terug hoor, 2001, 2002 ofzo

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 11 jul 2017, 11:00

Nou van alles bekeken...vooral kunnen ze er leuk op de foto uit zien maar in real...
Wil voor een bepaal bedrag kopen, meer heb ik er niet voor over, voor 2e of eigenlijk derde auto.
Twijfel nu tussen een touring of miss wel een coupe of miss wel weer een sedan haha

Vandaag ff gekeken naar een 318 coupe, mooi in de lak, geen roest wielkasten oid, relatief lage km onder 2k, maar zeek weer olie aan onderkant (wat is dit een n42 of n46 motor), dus tja.

Toen ff door gereden naar deze https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... e=lr&pos=9

dacht al deuk te zien, zullen ze niet ff vermelden in tekst...pannenkoeken, maar zat ook vette deuk in, buiten dat was ie netjes. Maar ook weer tegenvaller. Voorheen was ik altijd of de eerste of de 2e wel verkocht...maar nu..pfff

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... e=lr&pos=3
accu was leeg en de spinnenweben zaten aan de binnenkant, buitenkant was op foto mooier als in real zoals gewoonlijk

ff kijken en rondrijden, is toch vlakbij, kan niet veel zijn voor die prijs...was het ook niet...
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... e=lr&pos=2

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... e=lr&pos=3
Gezien was ook niks...veel beschadigingen, dikke roest bulten wielkasten

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Yor » 11 jul 2017, 14:19

Misschien je eisen wat verlagen. Die 325 is een mooie wagen en de gebreken onderhandeld wat makkelijker..

Zeevang

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Zeevang » 11 jul 2017, 14:40

Hi ik snap precies wat je bedoeld autos veel mooier laten overkomen dan ze zijn. Of een auto nou 500 euro of 50.000 euro is, heb niks met eisen te maken denk ik, hij zal best wel weten wat je kan verwachten voor dat geld, (hij heeft er al heel wat gehad las ik) denk dat hij meer bedoeld het voor jan met de korte achternaam gaan kijken. Als er deuk, roest, krassen, olie lekkende of slecht lopende motor is dat men dat dan beter kan vermelden in ad. Omdat je het in real ook ziet. Ik herken dat wel, rijd je bv 200 km voor niks. Een duidelijke of eerlijke ad. kan dat dan voorkomen. Maarja de wereld is nu eemaal niet eerlijk en in die prijsklasse kom je veel louche handelaren tegen. Denk beste toch gewoon particulier overnemen. Is ook garantie tot de deur, maar denk de kans toch kleiner dat je poot wordt uitgedraaid

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”