6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 27 sep 2017, 20:34

nieuwe nieren zitten erin...zwart....of ik er helemaal blij mee ben weet ik nog niet.
wel beter als wat erin zat, dat waren 2 verschillende. nieuwe zijn zwart met m3 kleurtje (3 spijltjes), vriendin vond het fout haha. Waren goedkoop bij de ali van de xpress, maar natuurlijk niet in 1x goed uiteraard. passen prima totdat ik motorkap weer open deed...zat geen sparing voor de haak in het framepje...dus ff geslepen met de dremel en gaat nu prima

koplampglazen gekocht, zullen van de week wel komen.

veren/schokdempers ben ik nog aan twijfelen hoe of wat.
Laatst gewijzigd door Purm op 01 okt 2017, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 01 okt 2017, 21:58

Tussen max verstappen...paardrijden dochter....eredivisie...beetje aan hobbyen geweest

koplampglas vervangen, irl zag je het verschil nog veel beter.
Morgen nog ff drl op grootlicht zetten, dan nog ff lampje vervangen voor led h7 en later dimlicht nog met led h7 (gekoelde versie)
Afbeelding

drukslang (die op EGR zit) vervangen van auto vriendin...pfff kreeg dat ding er niet omheen, fohn erop, siliconen /vettigheid erop..nog niks, op de EGR zelf ging wel maar de kant van de metalen buis..pfff...bak met net geen kokend water ff minuutje erin en jahoor na veel pijn en moeite gelukt. (was geen originele buis, denk dat ie ff mm kleiner is??)

Afbeelding
Afbeelding

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 02 okt 2017, 12:09

FF met drl aan spelen
kan het niet met percentage doen alleen uit, medium of high.
Als ik het doe is high minder fel als medium, dus dat zal wel omgekeerd zijn. De felste stand is dat hetzelfde als normale groot licht? of vallen beiden keuzes (medium / high) tussen 0 - 50 %?
Overigens mbv navcoder gedaan

Afbeelding
Afbeelding

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 02 okt 2017, 12:22

hoe zit dat overigens met apk of boete?

heb de pinkers nu laten meebranden op lichtste stand zie je ze amper maar bij feller wel duidelijk te zien.
Nu zitten er ook de ''gewone'' oranje lampjes erin.
Als continue meebrand als drl moet het of wit of amber zijn las ik ergens.
maarja amber is toch niet anders dan oranje?
Laatst gewijzigd door Purm op 02 okt 2017, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 02 okt 2017, 16:25

Zojuist ff bezig geweest aan andere auto...pdc die nog steeds dan wel dan weer half en soms niet werkt.

Heb al is sensoren omgewisseld, maar bleef het niet goed doen, pdc module ook is omgewisseld nog geen verschil.
Hij kan 3x goed werken dan 2x niet dan weer wel dan een x niks. (met je oor erbij en piepen doen ze allemaal)
Vaak als ie half doet gaat ie wild piepen nadat in achteruit is gezet maar zodra er een obstakel is geeft ie het wel door dan weer een andere frequentie te piepen.
D8 paar maanden geleden laat maar zo

Nu nog ff uitgelezen en dan ook met de afstand meten per sensor. 3 deden het goed, eentje dus niet 100% die ene deed het na verwisselen met een ander ook niet goed, dus zal wel niet helemaal ok zijn die sensor. wordt wel geel met uitlezen maar niet rood als obstakel er bijna tegen aan zit. Ga die dus iig vervangen

Afbeelding

Zeevang

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Zeevang » 03 okt 2017, 10:34

Vwb de lichten, weet het ook niet, heb zitten google de ene zegt dit de ander dat. en de regels an sich maakt me ook niet heel veel duidelijk of je met pinkers aan mag rijden, wat ik begrijp of met wit of met amber...maar amber is tot nagenoeg oranje? en oranje mag niet?

vind overigens wel geinig staan :duimen:

Sensor zou ik ff 1 nieuw bestellen en proberen, kan dat er eentje wel werkt maar niet ok en dan de boel stoort als het ware.

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 03 okt 2017, 20:33

voor de verlichting wordt het optie 1, andere scheen net zo fel als grootlicht ben ik achter
geen mensen hier denk ik die van apk cq regels weten van verlichting.
heb iig ambergeel ledje bau15s fitting besteld voor knippers en chrome bau15s voor te proberen

apk
verlichting voor (dus ook drl?) alleen wit of geel
kniperlichten voor ambergeel (oranje?) of wit (dus dan zou je wit moeten nemen maar zie je dat wel als knipperlicht?)

en zal er ook om gaan hoe de auto geleverd is? rode knipperlichten achter bij amerikaan mag, en volgens apk regels ook, maar mag je ze ook rood maken op bv je e46?

Marijndr
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 jul 2017, 18:19
Locatie: Brouwershaven

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Marijndr » 03 okt 2017, 23:02

Dimlicht behoort wit of geel te zij , xenon kan beetje blauw achtig zijn.
Knipperlicht behoort overigens wel oranje te zijn. Door middel van oranje kap dan wel een oranje lampje


Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 04 okt 2017, 12:48

dus jij zegt wat ik ook dacht je kan geen knipperlicht als drl laten branden? (als niet zo is geleverd)
Er vanuit gaande dat ambergeel als oranje is en de gewone lichten aan voorzijde (dus ook drl) geel of wit moeten zijn

maar in theorie (ook echt) keurt de ene apk meester drl knipperlicht goed en de ander niet, maar je kan er ondanks die goedkeuring wel een boete voor krijgen?

Purm

Re: 6 cilinder weg wat komt ervoor terug

Bericht door Purm » 04 okt 2017, 12:53

swa, ik zet ze gewoon uit haha en alleen gedimt grootlicht heb je sowieso geen gezeur.

Wat wel opviel omdat ik geseind werd was dat er eentje feller branden dan de ander, ff gecheckt op een muur.
Nu blijkt dat de linker omhoog schijnt... en rechter niet.
Rechter stelmotor doet niks en linker staat omhoog op stand 0 en normaal op stand 2 :gek:
ff koekeloeren

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”