Zoef - Compact E46 325Ti Project

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.

Re: Zoef - Compact E46 325Ti Project

Berichtdoor Zoef007 » 06 okt 2017, 19:05

Denk ik ook, ik kan nog steeds niet achterhalen waar het vandaan kon komen. Ik mis niets en het was zo te zien een stukje van een groter geheel. Een beetje breedte/dikte van een borgingsclipje bij een dop van een fles.
Zit mij dan toch niet lekker.
Ik heb de koud weer versie van de carterontluchting en slangen besteld en dan haal ik ook het inlaatspruitstuk los om er beter bij te kunnen en dan ook alles goed nakunnen lopen.
momenteel draait hij prima.
Zoef007

Mijn BMW: E46 325ti

Berichtdoor Vintiem » 07 okt 2017, 10:41

De koudweerversie is toch dezelfde als de andere versie alleen sluit je nu wel de dunne vacuumslang aan naar linksachter op het blok? Of heb ik het verkeerd en is er een ander verschil??
Vintiem

Mijn BMW: E61 535d

Berichtdoor Zoef007 » 07 okt 2017, 16:30

Vintiem schreef:De koudweerversie is toch dezelfde als de andere versie alleen sluit je nu wel de dunne vacuümslang aan naar linksachter op het blok? Of heb ik het verkeerd en is er een ander verschil??

De werking is hetzelfde alleen er is extra isolatie om de slangen en behuizing. Volgens mij hebben dan de weersinvloeden minder kans om een condensatieproces in de slang op gang te brengen, met verstopping tot gevolg.
Daarnaast kan je ook nog de o2Pilot mod, (wellicht die slang die jij bedoelt) die schijnt het olieverbruik tegen te gaan ivm verbetering vacuüm.
Gezien de Bimmer toch al 13 jaar is, goed om dergelijke plastic onderdelen een keer te vervangen voordat het op een ongelegen moment komt. Nu kan ik het nog een beetje plannen.
Zoef007

Mijn BMW: E46 325ti

Vorige

Keer terug naar BMW 3 Serie (E46) Showroom