Toby's 318ti compact

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
TobyW
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 apr 2017, 16:28

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door TobyW » 08 mei 2017, 19:03

Geen sensor, met nieuwe bobines en bougies doet 'ie het weer prima. Ik heb ook meteen olie (0W40) en remvloeistof laten verversen.

Ik probeer nu nog de telefoon aan de praat te krijgen, maar dat wil tot nu toe niet lukken. Ik weet niet of het komt doordat ik de SIM kaart met her contact aan erin en eruit heb gedaan, of omdat op 900MHz alleen nog maar 4G signaal zit zoals ik ergens las. Of een ander probleem...

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door Zoef007 » 09 mei 2017, 22:28

Mooi dat je er weer mee geholpen bent met B&B.
Ik heb in de touring ook een proffesionel audioset met autotelefoon zitten, inderdaad alleen op een provider die de 900mhz band gebruikt. Ik zal het deze week proberen als ik een adaptertje voor de nanosim heb.
Ik wil eigenlijk de autotelefoon vervangen voor een bluetooth aansluitpunt, zodat je met je eigen gsm kan blijven werken en ruimte in het middenconsole krijgt voor bv bekerhouders.

TobyW
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 apr 2017, 16:28

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door TobyW » 11 mei 2017, 21:00

Het lag aan het SIM kaartje, met een nieuwe kaart lijkt de telefoon het te doen. Bluetooth heb ik via de Dension Gateway, ik heb alleen de microfoon niet aangesloten en daarom het hands free protocol uitgezet. Ik doe geen uitgaande gesprekken vanuit de auto, ik ga proberen of het voor inkomende gesprekken werkt om mijn mobiel door te schakelen naar de autotelefoon.

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door Lex_b3 » 15 mei 2017, 10:24

Mijn telefoon zit gewoon in de houder voor de CD drive, en met aux komt het geluid van de persoon aan de lijn via de speakers, en ga ervan uit dat de telefoon dezelfde microfoon gebruikt waarmee je ook met de hand belt. Heb nooit iemand horen klagen dat ze mij niet verstaan.

Ik vraag me dan ook af dat als je gebeld wordt, het geluid via bluetooth uit de speakers komt, en je dan kan spreken via de microfoon van je telefoon. Of dat hij dus de microfoon van de Dension wilt pakken welke niet aangesloten is..

TobyW
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 apr 2017, 16:28

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door TobyW » 15 mei 2017, 18:00

Ik wil mijn mobiel doorschakelen naar de telefoon in de auto (Siemens BIT 2) en dus de ingebouwde microfoon gebruiken, geluid komt dan uit de luidsprekers. De handset kan hierbij uit blijven. De Dension gebruik ik hiervoor niet gezien ik de lelijke microfoon niet wilde plaatsen. Bluetooth gebruik ik alleen voor audio streaming.

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door Zoef007 » 17 mei 2017, 09:29

TobyW schreef:Ik wil mijn mobiel doorschakelen naar de telefoon in de auto (Siemens BIT 2) en dus de ingebouwde microfoon gebruiken, geluid komt dan uit de luidsprekers. De handset kan hierbij uit blijven. De Dension gebruik ik hiervoor niet gezien ik de lelijke microfoon niet wilde plaatsen. Bluetooth gebruik ik alleen voor audio streaming.
dat kan natuurlijk ook, maar dan wel dubbele belkosten. e.e.a natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid aan belletjes in de auto denk ik.
Als je een smartphone met NFC hebt kan je het doorschakelen ook automatiseren zodra je de auto in en uit stapt :ja:

TobyW
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 apr 2017, 16:28

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door TobyW » 17 mei 2017, 12:37

Ik heb een onbeperkt bellen abonnement, dus dubbele belkosten zijn geen issue. Dat automatisch doorschakelem klinkt interessant, kan dit met een iPhone 6S?

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door Zoef007 » 17 mei 2017, 13:38

TobyW schreef:Ik heb een onbeperkt bellen abonnement, dus dubbele belkosten zijn geen issue. Dat automatisch doorschakelem klinkt interessant, kan dit met een iPhone 6S?
Ik weet niet zeker hoe flexibel Iphone is met NFC naast contactloos betalen.
https://www.iculture.nl/dossiers/nfc-ne ... hone-ipad/

TobyW
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 apr 2017, 16:28

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door TobyW » 18 mei 2017, 16:32

De eerste verbruikscijfers zijn binnen, 1 op 13,1 met veel snelweg op 130. Dat valt best mee, al zou een 6e versnelling zeker helpen.

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door Zoef007 » 21 mei 2017, 19:43

TobyW schreef:De eerste verbruikscijfers zijn binnen, 1 op 13,1 met veel snelweg op 130. Dat valt best mee, al zou een 6e versnelling zeker helpen.
Netjes, ik zit 1 op 12 op de snelweg, rond 130km/u en 1 op 9 binnenwegen en stad, met de 325ti :-)

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door Lex_b3 » 22 mei 2017, 12:34

Ik heb mijne vorig jaar gekregen met een verbruik van 10.2
Na een maand stond ie op 9.2 en daar is hij pas vanaf gegaan toen ik een accu probleem had afgelopen maand.
Nu zit ie te schommelen tussen 8.8 en 8.9 Heel apart.. :gek:

Maar mag niet klagen vind ik

TobyW
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 apr 2017, 16:28

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door TobyW » 17 aug 2018, 12:44

Het is weer eens tijd voor een update. In het eerste jaar door omstandigheden maar 3.000km gereden. Bij de APK moesten er nieuwe remleidingen achter in, wat ze bij de garage in eerste instantie verprutst hebben (lekkende knelkoppeling), is gelukkig gratis opgelost - dit was toevallig in de periode dat we er met het hele gezin in reden omdat de airco van de 308 kapot was. Het kan trouwens best, met twee kinderstoelen op de achterbank, maar heel ruim is het niet en het vastzetten van de kinderen gaat met een vierdeurs uiteraard ook eenvoudiger. Toch is de compact de favoriete auto van de kinderen en is het altijd mopperen als we er langs lopen en in de 308 stappen.

Af en toe heb ik mijn twijfels of ik hem niet moet wegdoen gezien ik hem op de snelweg wat lawaaierig vind, een automaat af en toe ook wel fijn zou zijn en ik de coupé toch net iets mooier vind. Ook gaan er de nodige horrorverhalen over de N42B20 rond, al lijkt de mijne niet te lekken en hoop ik dat het met de 0W40 olie en nauwelijks korte ritjes goed blijft gaan.

Maar ja, na bezoeken aan Spa en de Nürburgring op vakantie is het racevirus weer gaan oplaaien en zit ik er inmiddels aan te denken om te sparen om op een gegeven moment een circuitauto te kunnen kopen waarmee ik bijv. bij DNRT, DRDO, GLP of RCN mee kan rijden. Dus voorlopig lijkt het erop dat de compact blijft.

TobyW
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 apr 2017, 16:28

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door TobyW » 21 sep 2018, 08:16

Zoals hier beschreven deed de aanjager het niet meer, een nieuwe kachelweerstand ("egel") was de oplossing.

Gezien ik toch onderdelen moest bestellen en bij het controleren van de aanjagermotor zag dat het interieurluchtfilter vrij vies was, heb ik meteen een nieuw luchtfilter voor interieur en motor geplaatst. Het eerste gaat heel gemakkelijk, maar waarom de schroeven op de airbox aan de onderkant zitten zodat alles eruit moet is mij een raadsel. Maar ja, het is gelukt, en het verschil tussen oud en nieuw is duidelijk:

Afbeelding

FaTaLiTy
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 sep 2016, 10:28
Locatie: Veenendaal

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door FaTaLiTy » 21 sep 2018, 08:58

TobyW schreef: Toch is de compact de favoriete auto van de kinderen en is het altijd mopperen als we er langs lopen en in de 308 stappen.
Geef ze eens ongelijk :ja:
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370

TobyW
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 apr 2017, 16:28

Re: Toby's 318ti compact

Bericht door TobyW » 22 jan 2019, 14:33

150.000 op de klok:

Afbeelding

Ik heb een tijdje op Marktplaats en Autoscout24 de langskomende 330i's in de gaten gehouden en ook met twee verkopers contact opgenomen. Ik zat er aan te denken om de compact weg te doen en een 330i aan te schaffen met als doel daar een track tool van te maken. Maar na een tijdje drong het tot me door dat dat a) best veel geld kost en b) track days enzo op dit moment niet met het gezin te combineren zijn. Daarbij komt ook nog dat ik eigenlijk niet met een auto zonder rolkooi het circuit op zou willen, en dat zou toch echt een einde maken aan de bruikbaarheid voor dagelijks gebruik. Maar drie auto's zit er niet in en een garage heb ik ook niet, laat staan een auto met trekhaak en trailer om een track tool naar het circuit te brengen.

Dus: de compact blijft. In april heb ik hem twee jaar en gaat er weer nieuwe olie en remvloeistof in, ook moet ik hem weer een keer goed poetsen. Dan maar virtueel het circuit op, inmiddels vrij fanatiek in iRacing bezig.

Oh, en ik krijg een steeds grotere hekel aan de Clutch Delay Valve. Die gaat er waarschijnlijk uit.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”