E46 323i sedan ATL

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
TristanvdVeen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2016, 22:09

E46 323i sedan ATL

Bericht door TristanvdVeen » 09 aug 2016, 04:20

Hallo, hierbij een voorstelronde aangezien ik al een tijdje meekijk op deze paginas.
Ik ben Tristan, 20jaar en kom uit de buurt van arnhem.
Na voor een jaar een volkswagen Polo te hebben gereden begon ik te kijken naar een andere auto, via mijn baas(e90M3 indvidual), vader(ex e39 540i) en een collega(e36 328Cabrio) wist ik wel dat het een Bmw moest worden.
Na een tijdje rond te hebben gezocht naar 328 en 330 kwam ik er al gauw achter dat de kilometerstanden me niet aanstonden(minimaal230k voor mijn budget). En uiteindelijk kwam ik uit bij een Bmw 323i die bij AutoTechniek Luttenberg stond. via het werk hebben wij al eerder zaken gedaan met het bedrijf dat prima te boek staat als bosch car service en Bmw specialist/liefhebber.

De opties van het voertuig waren niet helemaal waar ik naar op zoek was, maar je moet ook ergens doorheen kunnen kijken, vooral omdat ik gevallen was voor de prima staat van het exterieur, onderhoud en algemene staat van de motor.


Oke back to business,
na de aankoop heb ik een lijst gemaakt van de noodzakelijke punten, en de punten die in de loop van tijd gaan gebeuren.
Het was een echte bmw als je de problemen bekijkt haha:
-Klepdekselpakking lekkage
- Draagarmrubbers voorzijde recent vervangen
- Bonk bij schakelen
-roestvorming achterscherm links
- instapschade bestuurdersstoel
- telefoon werkt niet
-gecupte achterbanden
-speling pook

Dus direct maar even wat onderdelen besteld om hem zo goed mogelijk te maken.
Als eerste begonnen met de klepdekselpakking, het zal volgens mij niet de eerste bmw zijn die vlam vat na een tijdje goed gereden te worden met olie op de uitlaat(Stond erbij toen een kennis zijn 320 liep af te raggen in de sneeuw)

verder nog de hardyschijf en een draagarmrubber van de achterzijde vervangen i.c.m een onderhoudsbeurt
het andere draagarmrubber wordt een deze dagen nog vervangen, alleen zit ik nu in het buitenland en ik had te tijd niet om beide te vervangen om 11uur s'avonds

Roestvorming aan de achterzijde is prima weggewerkt
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

TristanvdVeen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2016, 22:09

Re: E46 323i sedan ATL

Bericht door TristanvdVeen » 09 aug 2016, 04:34

Updates(foto's volgen nog)

-Eagle eyes Led lichtblokken
-Aluminium pedalen m-sport
- Lederen m-pook en nieuwe zwarte pookhoes met m-striping
- led kentekenverlichting
-witte knipperlichten(liggen klaar, nog niet gemonteerd)
-spiegelglas vervangen ivm verwering
-interieurlijsten antraciet gewrapt
-universele radio geplaatst, puur uit nood aangezien de radio met mp3 en aux die ik gekocht heb niet werkt.

Bij alle aanpassingen zorg ik dat de oude onderdelen zo goed mogelijk hersteld worden, mocht ik ooit van plan zijn om de e46 helemaal stock te maken(wat waarschijnlijk zo gaat gebeuren in een paar jaar).
Verder werk ik ook alleen maar met originele onderdelen

stefan328
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 jun 2012, 08:07

Re: E46 323i sedan ATL

Bericht door stefan328 » 09 aug 2016, 18:14

Ziet er nog netjes uit! Wat heeft deze gelopen?

Hou hem lekker oem zou ik zeggen. :duim:

TristanvdVeen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2016, 22:09

Re: E46 323i sedan ATL

Bericht door TristanvdVeen » 09 aug 2016, 21:59

stefan328 schreef:Ziet er nog netjes uit! Wat heeft deze gelopen?

Hou hem lekker oem zou ik zeggen. :duim:
151dkm nu staat er 155dkm op. Heb alleen t gevoel dat de draagarmrubbers voor weg zijn. 10k geleden vervangen in 2014. Weet niet wat de interval is wat ze ongeveer meegaan

plorie
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jul 2016, 14:16
Locatie: Papendrecht

Re: E46 323i sedan ATL

Bericht door plorie » 11 aug 2016, 11:36

Draagarmrubbers moeten toch zeker wel een ton meegaan.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”