Dutchie's E46 Driftcar | M50 *VERKOCHT*
Dutchie's E46 Driftcar | M50 *VERKOCHT*
Ik maak even een nieuwe topicje aan zodat ik alles een beetje uit elkaar kan houden.
Op het moment bevalt de 285pk sterke M54B30 nog super, maar ben inmiddels toch al bezig met een upgrade:
De M50B25TU:
Speciale dank gaat naar Schmiedmann.nl BMW Specialist voor de fijne prijs van dit 230.000km oude motortje!
Dit moet een gebouwde motor gaan worden met forged internals, 8,5:1 compressie verhouding en een mooie turbo voor de benodigde druk om de 500pk grens te gaan passeren. Hoofddoel is 450 om mee te beginnen, maar zal niet lang daarna over de 500pk heen mogen.
Blok ziet er vanbuiten ernstig uit:
En ook de uitlaatpoorten kunnen zeker wat aandacht gebruiken (zeker met een aantal lekkende klepseals)
Maar toen ik de kleppendeksel eraf pakte was ik toch behoorlijk opgelucht:
Ziet er zeker niet slecht uit!
Nu verder met blok zo ver mogelijk kaal te krijgen, Kijken naar de staat van de aanbouw delen, om daarna het blok uit elkaar te halen zodat alles gereinigd, geflowt en gebouwd kan worden.
Hier volg je dus de progressie voor het seizoen 2017
Op het moment bevalt de 285pk sterke M54B30 nog super, maar ben inmiddels toch al bezig met een upgrade:
De M50B25TU:
Speciale dank gaat naar Schmiedmann.nl BMW Specialist voor de fijne prijs van dit 230.000km oude motortje!
Dit moet een gebouwde motor gaan worden met forged internals, 8,5:1 compressie verhouding en een mooie turbo voor de benodigde druk om de 500pk grens te gaan passeren. Hoofddoel is 450 om mee te beginnen, maar zal niet lang daarna over de 500pk heen mogen.
Blok ziet er vanbuiten ernstig uit:
En ook de uitlaatpoorten kunnen zeker wat aandacht gebruiken (zeker met een aantal lekkende klepseals)
Maar toen ik de kleppendeksel eraf pakte was ik toch behoorlijk opgelucht:
Ziet er zeker niet slecht uit!
Nu verder met blok zo ver mogelijk kaal te krijgen, Kijken naar de staat van de aanbouw delen, om daarna het blok uit elkaar te halen zodat alles gereinigd, geflowt en gebouwd kan worden.
Hier volg je dus de progressie voor het seizoen 2017
Laatst gewijzigd door Dutchie op 20 okt 2016, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Leuk project! Beloofd veel plezier denk ik
Ik heb nog een carterpanpakking met bouten (nieuw en origineel) liggen eventueel.
Succes met de op- en afbouw in ieder geval!
Ik heb nog een carterpanpakking met bouten (nieuw en origineel) liggen eventueel.
Succes met de op- en afbouw in ieder geval!
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Ik hou het in gedachte! ik gebruik meestal toch vloeibare pakking, maar zover ben ik nog niet dus alles op zijn tijd
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Haha nice!
Wat voor turbo ga je erop schroeven?
Heb je toevallig ook naar een N54B30 gekeken?
Wat voor turbo ga je erop schroeven?
Heb je toevallig ook naar een N54B30 gekeken?
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Ik heb nog geen idee hoe of wat, Ben me nu aan het verdiepen in CXRacing drijfstangen en zuigers, maar sowieso eerst het blok uit elkaar halen.
N54B30 heb ik zeker niet naar gekeken, blijken ook niet de fijnste motoren te zijn maar heb er verder geen ervaring mee.
Mijn keuze voor een M50B25 is simpel, motortje kost 300 euro, is van gietijzer met alu kop dus oer sterk, onderdelen zijn er in overvloed en zijn ook nog is cheap. Ik ben nog geen M54B30 voor onder 2000 euro tegen gekomen, wat doet een N54B30 dan wel niet?
N54B30 heb ik zeker niet naar gekeken, blijken ook niet de fijnste motoren te zijn maar heb er verder geen ervaring mee.
Mijn keuze voor een M50B25 is simpel, motortje kost 300 euro, is van gietijzer met alu kop dus oer sterk, onderdelen zijn er in overvloed en zijn ook nog is cheap. Ik ben nog geen M54B30 voor onder 2000 euro tegen gekomen, wat doet een N54B30 dan wel niet?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Gaan we weer volgen! Ben erg benieuwd!
Gaat ie nog meer brullen...
Gaat ie nog meer brullen...
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Gisteren avond verder gegaan met het lostrekken van het blok, doel was om alle aanbouw delen eraf te halen zodat ik later deze week de kop eraf kon trekken, maar ik was zo op dreef dat ik maar gewoon door gegaan ben totdat de kop eraf was Toevallig had ik om 23:59 lift off en was de kop eraf.
Klaar om alles eraf te rukken
Ff schrik.. iemand een bout verloren? gelukkig geen schade.
Vanos en oliefilterhuis eraf, hier ging de meeste tijd in zitten denk ik.. puur omdat ik geen idee had hoe de vanos los kwam haha (Ben nieuw met het uit elkaar halen van motoren )
Vanos distributie eraf
Nokkenas uitlaatzijde eraf.
Beide nokken eraf.
En toen hadden we lift-off!
Zuigerwanden zien er gezond uit, zuigers hebben er beter uit gezien denk ik zo..
Kop is lang niet slecht!
Klaar om alles eraf te rukken
Ff schrik.. iemand een bout verloren? gelukkig geen schade.
Vanos en oliefilterhuis eraf, hier ging de meeste tijd in zitten denk ik.. puur omdat ik geen idee had hoe de vanos los kwam haha (Ben nieuw met het uit elkaar halen van motoren )
Vanos distributie eraf
Nokkenas uitlaatzijde eraf.
Beide nokken eraf.
En toen hadden we lift-off!
Zuigerwanden zien er gezond uit, zuigers hebben er beter uit gezien denk ik zo..
Kop is lang niet slecht!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Prop je die ouwe B30 dan in de Clio?
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
gaaf project!
Is het trouwens normaal dat die afdrukken in de zuigers staan? of heeft hij tegen de kleppen lopen tikken
Is het trouwens normaal dat die afdrukken in de zuigers staan? of heeft hij tegen de kleppen lopen tikken
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Nee dat hok staat klaar voor de schroothoopJeremy schreef:Prop je die ouwe B30 dan in de Twingo?
Die 'afdrukken' zijn normaal, bijna iedere zuiger heeft datfrankyman schreef:Is het trouwens normaal dat die afdrukken in de zuigers staan? of heeft hij tegen de kleppen lopen tikken
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Lekker bezig, ik ga dit zeker volgen.
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Heb volgend jaar misschien wel een circuitklare M54B30 te koop
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Heb ik ook al aan zitten denken, maar ik heb eigenlijk alleen de inlaat nodig en software nodig.
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Haha achja, die hou ik als reserve denk ik, misschien die ook ooit is bouwen
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's E46 driftcar | M50 Turbo
Weer flink door kunnen werken de laatste avonden.
Zijkant inlaatzijde kaal
Carter eraf
Aangekoekte meuk
Ziet er lang niet slecht uit
Oliepomp e.d eraf
Klaar om de centrifuge in te gaan
Drijfstang lagers zien er goed uit!
Da's pech, zuigers weg.
Netjes gesorteerd.
Airco meuk ook eraf.
Zijkant inlaatzijde kaal
Carter eraf
Aangekoekte meuk
Ziet er lang niet slecht uit
Oliepomp e.d eraf
Klaar om de centrifuge in te gaan
Drijfstang lagers zien er goed uit!
Da's pech, zuigers weg.
Netjes gesorteerd.
Airco meuk ook eraf.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact