Lex_b3' 325ti M / Racingdiffs Sperdiff

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Lex_b3' 325ti M / Racingdiffs Sperdiff

Bericht door Lex_b3 » 22 mar 2016, 14:50

BMW E46 325ti M Compact:

Huidige Staat:
Afbeelding

Bij Aanschaf:
Afbeelding

Huidige Staat:
Afbeelding

Bij Aanschaf:
Afbeelding

Het Verhaal:
22-03-16 Sinds vandaag trotse eigenaar van deze BMW E46 325ti!

Afbeelding

Ik ben lang opzoek geweest naar een 325ti en had ook het liefste alle opties gewild. Ik kwam er al snel achter dat dit mission impossible was en zelfs in Duitsland is het aanbod op dat gebied heel schaars. Helaas ook een paar keer buiten de boot gevallen, dus na een halfjaar was ik er helemaal klaar mee, en vanochtend was het eindelijk zover.

207xxx gelopen
blauw halfleer interieur, multifunctioneel stuur, (dus ook cruise control etc)
opmerkelijk is dat hij geen xenon heeft maar wel wis/was. Dus die optie scheelt me straks met vervangen al :)


Ideeën zijn alsvolgt:
mooi, sjiek sportuitlaatje. Done
CSL wielen voor in de zomer, wintersetje 350M
Styling 94 - Done
Xenon en angel eyes - Done
M-pakket rondom - Done
facelift achterlichten - Done
verlagen - Done
M-stuur - Done
Elektrische achterramen - Geinstalleerd, nieuwe GM module nog inleren
09-07-16 een rondje Belgie gedaan, wat resulteerde in het volgende:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de eerste modificatie is natuurlijk al gedaan!

Afbeelding


Betreft een schade compact in Estoril Blau uit Engeland. Gehaald bij een Belgisch schadebedrijf die schade BMW's en MINI's uit Engeland haalt en dergelijke.

Een mooi prijsje uit kunnen halen en wellicht kom ik daar nog terug voor het M stuurtje en de elektrische achterruit bediening. Ik had dat toen al meteen mee kunnen nemen, maar in principe was ik dan al helemaal klaar geweest, en dat is natuurlijk niet de bedoeling! :ja:

Volgende te doen is dit pakket te laten opknappen en monteren!
Kort na aanschaf:
Spoiler: Laat zien
Ik woon bij/in een restaurant, met een groot parkeerterrein. "oh, altijd plek voor de deur!" "ja geweldig, maar ook minimaal 3 verschillende auto's die steeds naast je parkeren!" En ja hoor, 2e dag was het al raak... :nee:

Afbeelding

Afbeelding
16-07-16 Styling 94, Zijn echt in superstaat!
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
01-05-17 - Bumperkit spuitklaar maken
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk is dit het laatste kiekje zonder M-pakket :whistle:

Een week later:

Afbeelding

Afbeelding

Hier ook nog even de steenslag van weggeveegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het was overigens echt een hels karwei om de kleur te krijgen, de topasblau heeft 2 kleurcodes die minimaal verschillen, maar op elk deel van de carrosserie kwamen steeds beide goed uit..
Koplampen modificeren:
Spoiler: Laat zien
De donors:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FF testen:

Afbeelding
PDC censoren gerepareerd:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
29-05-17 - Het M-pakket monteren!
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Even testen voordat de rest erop gaat:
Afbeelding

Bumpertje erop met nog even een strakke voorkant:
Afbeelding

Afbeelding

Dat grote gevaarte er weer op :|
Afbeelding

Sideskirts:
Afbeelding

En tot slot de spiegels:
Afbeelding

Zo staat ze er nu bij:
Afbeelding


Dit was enkel de achterbumper nog, verder geen foto's van:
Afbeelding
30-05-17 - Velgen monteren!
Spoiler: Laat zien
Velgen gisteravond opgehaald en kon niet wachten om ze erop te zetten :mrgreen:

Oud:

Afbeelding

Nieuw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
05-03-18 - Weer nieuwe schoenen
Spoiler: Laat zien
Tussendoor even een ander leuke upgrade gedaan. Ik dacht; "het wordt weer koud, laat ik even 19" aanschaffen"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En aangezien ik elke week aan de pomp sta...

Afbeelding
04-04-18 - DIY Carbon Trim
Spoiler: Laat zien
Zal jullie dan toch verblijden met een Carbon updateje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vorig weekend ook deze opgehaald :love:

Afbeelding

Afbeelding
15-07-19 -Sperdifferentieel conversie
Spoiler: Laat zien
Paar weekjes geleden samen met de 130i van m'n broer naar Hardeman Motorsport afgereisd voor een Sperdifferentieel!

We hebben gekozen voor de ombouwkit van Racingdiffs gezien de vraagprijzen van bekende conversiekits en het feit dat we onze auto sporadisch voor het driften gebruiken. Nog niet geprobeerd helaas, dus ik kan nog niet zeggen hoe het bevalt..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lex_b3 op 22 dec 2020, 11:11, 31 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SLB BMW
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 okt 2011, 10:22

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door SLB BMW » 22 mar 2016, 21:23

Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe auto! Ik heb zelden een 325ti gezien.
Was er een specifieke reden dat je dit model verkoos boven een coupé of sedan?

Ik heb zelf een Dynavin N6 in mijn auto. Prima systeem waardoor je auto in één klap een stuk moderner wordt.
Spotify wordt draadloos afgespeeld en ook de navigatie ziet er goed uit. Is echter wel een kostbare grap (+/- € 700,- exclusief montage), maar ik vind het het absoluut waard.
In mijn showroom vind je een uitgebreide beschrijving.

Succes met al je plannen en veel rijplezier toegewenst :duimen:
Showroom van mijn BMW E46 330Ci Coupe
viewtopic.php?f=29&t=44421

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Lex_b3 » 23 mar 2016, 07:48

Jaa, ik heb al een tijdje zitten kijken naar dit systeem, ben wel van plan het zelf in te bouwen! Dus al veel diy filmpjes gekeken. Ik begin voorlopig even met een aux kabel, dan werp ik gelijk al een blik achter het dashboard.

Ik heb gekozen voor een compact omdat ik toch nét iets anders wil dan "normaal"
Mijn laatste BMW was ook een compact ( zie avatar of e36 showroom) en daar was ik super blij mee! Volledig M pakket, leren sport interieur, alles erop en eraan.

Mijn broer heeft een e46 328i coupé, ook heel leuk natuurlijk, vind het een hele mooie auto! maar... Voor mij was het 'm niet.

Ik denk dat het m ook zit in de uitdaging, het is natuurlijk super moeilijk om de juiste onderdelen voor een compact te vinden.

Gebruikersavatar
frankyman
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 jul 2012, 22:16
Locatie: Laren

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door frankyman » 23 mar 2016, 08:41

Gaaf! lijkt me toch leuk rijden, zon relatief kleine auto met een lekkere 6 in lijn :jack:
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Lex_b3 » 24 mar 2016, 00:26

Meteen al een klein probleempje helaas...

Ik dacht als tijdelijke oplossing even aux aan te sluiten, "want ik heb de business met mode knop". Dit is waarschijnlijk dus onzin...

Ik kan telefonisch helaas geen foto uploaden, maar daar staan de specs van de radio op:

CD53 E46
P/NO 65. 12-6 911 400
01 march 1 W

Dus een radio uit 2001. Ik ben na research gedaan te hebben erachter gekomen dat hij sowieso na november 2002 moet komen, correct me if im wrong. Ik weet niet of de mode knop ook moet switchen tussen aux en cd ookal zit dit niet ingeplugd achterin? Want als dat antwoord ja is, dan weet ik nu al genoeg. Hij blijft melden; no cd.

Ook de ongein uitgetest met stroom er 15 min af, maar helaas. Er zijn wel een aantal topics hierover, maar die zijn ellendig lang en bieden niet de oplossing helaas...

Iemand een ander idee? Ik ga hem morgen ook even uitlezen met wat ik ip dit forum heb gevonden, voor software versie, zou me ook niets verbazen als ze dit kunnen updaten oid

Sans318ti

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Sans318ti » 24 mar 2016, 09:35

inderdaad na nov. 2002 kan de radio pas aux afspelen.
als je radio uit het jaartal daarvoor komt lukt dat niet.
heb ik zelf ook gehad.

ik weet alleen niet of je dit met een software update kan regelen, ik denk het niet eigenlijk

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Lex_b3 » 24 mar 2016, 11:40

Nee dat denk ik eigenlijk ook niet...

Ik zit me nu wel te bedenken, ik heb constant stroom op m'n aansteker, en daar zat een kabel in. Zou dat ook een oorzaak kunnen zijn, of had die dan ook echt in mijn telefoon moeten zitten?

Ik heb namelijk ergens gelezen dat als er iets in de aansteker zit, aux om 1 of andere reden niet werkt. Maar volgens mij refereerde ze daarmee naar het opladen van de telefoon die op aux aangesloten zit.

Sans318ti

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Sans318ti » 25 mar 2016, 09:40

ik heb inmiddels aux ingebouwd met een andere radio, en als ik mn telefoon oplaadt en aux aangesloten heb dan krijg ik een harde ruis.
dus dat doe ik eigenlijk nooit

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Lex_b3 » 28 mar 2016, 18:59

Ik heb een oplossing gevonden/gecreëerd. Ik zat online te zoeken naar de aux aansluiting voor pre 2003 modellen, en het bestaat gelukkig.

De aux kabel direct op de aansturingen van de cd drive solderen, blanco audio cd erin en er is muziek!
Het was wel aardig wat werk, je hele radio ligt open tot op het laatste schroefje, maar het resultaat mag er zijn!

met behulp van deze howto:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=7574991

En deze link voor een geluidloos nummer:
http://duramecho.com/Misc/SilentCd/

Ik zal het ook nog in een bestaand techniek topicje gooien.

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Lex_b3 » 26 apr 2016, 15:46

Tijdje geleden via aliexpress CCFL angel eyes (oem gele kleur) besteld en van de week binnengekregen. Ik kon het niet laten dit meteen te test-fitten!

Afbeelding


Uiteraard het handigste model e46 om koplampen te demonteren:

Afbeelding

En toen ging het helaas fout met één van de twee koplampsproeiers:
Afbeelding

Nu dus mn reservoir leeg :(
Eenmaal de koplampen in huis klaar om de glazen te verwijderen, helaas ging dat ook niet zoals gepland, bij de eerste 2 klemmetjes die braken een poging gedaan om er een vijl tussen te zetten om zo rustig het glas uit de unit te wippen. Toen toch maar besloten om te stoppen en weer over te gaan op montage aangezien ik de auto nog nodig had die dag.

Aan de ene kant handig om te weten dat er geprutst is met de front, aangezien er een aantal bevestigingspunten waren gebroken, en deze met andere schroeven en ringetjes weer waren vastgezet. De voorbumper is zelf overgespoten en zit blauwe nevel op de koplamp. (verborgen achter de bumper, dus niet erg)
Het nadeel is dus de koplampsproeier, leeg reservoir en de bevestiging van de knipper.

Het originele plan was om een 2e set koplampen te scoren en deze op mn gemak te voorzien van angel eyes en xenon, en wanneer dit klaar is in 1 keer te vervangen voor de huidige. Maarja, als je al 1 onderdeel binnen hebt wil je dat meteen proberen natuurlijk!

Nu dus wel weer over op dat plan en eerst maar eens 2 koplampen scoren.


Helaas een update wat uiteindelijk een sloopdate is geworden :hug:




EDIT; Hebben er toevallig al mensen ervaring met het modificeren van angel eyes? Ik wil namelijk niet dat ze heel erg opvallen en/of veel licht produceren. Het viel me op dat bij vrijwel alle compacts de angel eyes heel erg vlekken, vooral de kleine ringetjes. Ik zat zelf aan plastidip te denken, enkel aan de voorkant een baan openlaten waar het licht doorheen schijnt. Werkt dit? Wordt dit niet te heet? geen idee.

Mijn broer heeft vroeger de buisjes uit het plastic gehaald en deze er los ingeplakt, dit omdat hij ze niet wilde laten opvallen als het allemaal uit stond.

En ik neem aan dat het bovenste topic DIY warning angel eyes ook voor deze geld, hier wil ik even goed tijd in steken, en als het mogelijk is alle bedrading inclusief inverter mooi weg te werken, en de BMW plug kan hergebruiken bij het aansluiten.

Anni
Berichten: 279
Lid geworden op: 24 feb 2010, 21:58

Re: Lex_b3' 325ti compact "angel eyes"

Bericht door Anni » 27 apr 2016, 12:01

Glas eruit wippen kan niet bij een Compact, deze moet je openbakken in de oven of een verfstripper op de naden toepassen. Zit lijm tussen

Wis/was is overigens niet verplicht bij Xenon van dat bouwjaar (en het is super irritant, je spuit alleen meuk over je motorkap).

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Lex_b3' 325ti compact "angel eyes"

Bericht door Lex_b3 » 28 apr 2016, 17:14

Nee maar ik heb de optie, dan wil ik ook dat het werkt :)

Goede tip over het glas, thnx!

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Lex_b3 » 07 jun 2016, 09:26

Ik haal van de week Styling 94 18'' op voor mijn e46 compact, maar moet daar nog passende banden voor vinden.

Volgens mijn research zijn de velgen rondom 8J, 18" ET 24.
Wat ik momenteel heb is het volgende:

Styling 85
voor: 7,5jx17 et41. banden 225/45/17
achter: 8,5jx17 et50. banden 245/40/17

Waar ik naartoe ga is dus:
Styling 94
voor: 8jx18 et24. zullen +/- 18mm verder naar buiten komen.
achter 8jx18 et24. zullen +/- 25mm verder naar buiten komen.

Ik zit nu te kijken naar geschikte bandenmaten met deze combinatie en kan daar wel wat hulp bij gebruiken denk ik!
Via een calculator kom ik uit op het volgende:

voor: 225/40/18. Afwijking rolomtrek: 9.11 mm of 0,46%. Snelheid normaal 70km/h wordt 70.32km/h
achter: 245/35/18. Afwijking rolomtrek: 2.83 mm of 0,14% Snelheid normaal 70km/h wordt 70.10km/h

Nu klinkt dit allemaal wel vrij acceptabel, het enige waar ik een beetje mee zit zijn de wielkasten voor.
Is het misschien handig om toch iets meer te stretchen met de banden, hebben mensen ervaringen met deze et waardes en bandenmaten? Ik hoor hier graag meer over!

Sans318ti

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Sans318ti » 07 jun 2016, 10:46

ik rij met 18inch styling 167 8.5j et 35, 225 40 r 18 voor/ niet verlaagd en heb nergens last van,
ik wil er igg 245/35/18 op leggen omdat mn velgen anders sneller kunnen beschadigen :)

maar met jou 8j velgen is 225 mooi maatje, is niet getrokken.
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.

Gebruikersavatar
Lex_b3
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 jun 2011, 21:43
Locatie: Huizen

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Lex_b3 » 08 jun 2016, 11:01

thnx voor je foto'tje! sluiten jouw velgen achter aan op je wielkast? Dat lijk vanaf deze hoek een beetje. Ik weet dan niet of dat dezelfde verhouding is als wat ik krijg. Ik heb weliswaar 0,5J minder, maar wel et24.

Als ik jouw banden zo zie hou ik wel de optie 235/40/18 nog open, ook met het oogpunt van de wielkasten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”