Yoghurts 325 coupe uit 2003 150dkm - Verkocht

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Yoghurt
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 feb 2015, 14:08

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door Yoghurt » 27 mei 2015, 21:40

Toch een legendarisch moment, 100.000km.
De laatste 5.500km heb k er zelf bij mogen zetten, tot nu toe een geweldige ervaring, en geen enkel probleem met de auto. Op naar de 200.000 (of de volgende 5.500km).

Afbeelding

Gebruikersavatar
BartS
Berichten: 678
Lid geworden op: 25 dec 2013, 17:15

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door BartS » 27 mei 2015, 23:15

Dat is nogsteeds een maagdelijke stand! veel plezier nog met je coupe!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

Yoghurt
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 feb 2015, 14:08

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door Yoghurt » 31 okt 2015, 20:53

Inmiddels 11.111,1 kilometer verder. Omdat ik de auo niet updrage, aanpas o.i.d. is er weinig te melden wat betreft de showroom. Wel het eerste moment sinds de auto nieuw is dat er identieke cijfers op de teller staan. Ik wilde het om 11:11 doen maar heb me verslapen. Kan niet alles hebben! Volgende doel: 123456 met de dagteller op 789,0 :gek:

Afgelopen zomer heerlijk door zuid frankrijk gereden, een waar genot met de zes in lijn van BMW.
Heb vandaag ook de winterwielen + banden die ik recent heb gekocht eronder laten zetten. De vorige eigenaar reed er niet mee in de winter. De staat van de onderkant van de auto bevestigde dat. Geen roest te bekennen!
Het onderhoud/de "investering" de afgelopen +/- 17.500km is geweest: Gladen one speaker, grom unit, 2 zomer achterbanden (moeten vervangen),4 winterbanden + stalen velgen, remblokken voorzijde, en iets minder dan 1 liter olie. Conclusie: Zéér tevreden!

Afbeelding
Afbeelding

Yoghurt
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 feb 2015, 14:08

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door Yoghurt » 25 apr 2016, 22:21

Hoi allen,

Inmiddels zonder enige problemen aangekomen op bijna 125.000km. Binnenkort zijn de remschijven voor aan de beurt, en misschien een enkel rubber van de ophanging. Dit laat ik doen bij Jan Hermsen in Kortenhoef waar de auto in onderhoud is.

Ik speel ook met de gedachte om wat aanpassingen te maken aan het interieur van mijn e46.
O.a. de volgende zaken:
- Goede beige mattenset (ter vervanging van de zwarte in het beige interieur) Waar bestellen? offenga misschien á €59,-?
- Graphite / zwarte interieurlijsten glans (wordt denk ik maatwerk / spuitwerk)
- Tellerringen --> http://www.bmwproducts.nl/Webwinkel-Pro ... titan.html
- Din2 (of 2din) navigatie/radio ter vervanging van de enkele originele eventueel icm subwoofer--> Hier is zoveel mogelijk, zie door de bomen het bos niet meer. Ook moet de verwarmingsunit een plek zakken. Kan dit zomaar?

streamline
Berichten: 1832
Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door streamline » 25 apr 2016, 22:26

Mattenset moet je gewoon bij de dealer halen, Offenga is meestal niet, of zelfs duurder dan de dealer.
Al weet ik trouwens niet of je nog beige matten kunt bestellen bij de dealer, de laatste keer dat ik matten bestelde was zwart velours de enige soort die nog te koop was volgens de magazijnman.

Gebruikersavatar
tommyd
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 apr 2015, 13:28
Locatie: Breda

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door tommyd » 10 mei 2016, 19:04

Yoghurt schreef:Hoi allen,

Inmiddels zonder enige problemen aangekomen op bijna 125.000km. Binnenkort zijn de remschijven voor aan de beurt, en misschien een enkel rubber van de ophanging. Dit laat ik doen bij Jan Hermsen in Kortenhoef waar de auto in onderhoud is.

Ik speel ook met de gedachte om wat aanpassingen te maken aan het interieur van mijn e46.
O.a. de volgende zaken:
- Goede beige mattenset (ter vervanging van de zwarte in het beige interieur) Waar bestellen? offenga misschien á €59,-?
- Graphite / zwarte interieurlijsten glans (wordt denk ik maatwerk / spuitwerk)
- Tellerringen --> http://www.bmwproducts.nl/Webwinkel-Pro ... titan.html
- Din2 (of 2din) navigatie/radio ter vervanging van de enkele originele eventueel icm subwoofer--> Hier is zoveel mogelijk, zie door de bomen het bos niet meer. Ook moet de verwarmingsunit een plek zakken. Kan dit zomaar?
Ik heb zelf een Dynavin in mijn E46, hier voor moest ook de climate control omlaag. Dit kan maar ik meen dat je hier wel een speciale "beugel" voor nodig hebt om de CC unit op zijn plek te krijgen.
Verder een prachtige E46. veel plezier met het rijden en evt modden!

rondje
Berichten: 480
Lid geworden op: 19 dec 2014, 14:50

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door rondje » 12 mei 2016, 22:09

Mooie wagen! Mooie kleur icm interieur!

Yoghurt
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 feb 2015, 14:08

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door Yoghurt » 18 mei 2016, 12:29

Dank u heren!

Tommy, welke beugel bedoel je en waar kun je deze aanschaffen?

De dynavin is een bekende en hoor er goede dingen over. Inmiddels komt er ook concurrentie uit "bekende" hoek (China). De systemen zien er goed uit en lijken qua prestatie minstens gelijkwaardig, alleen de prijs is anders (de helft). Omdat ik voor werk veel met China te maken heb, kan ik mijn collega's daar vragen om uit te zoeken of het goed werkt wat ze verkopen. Uiteindelijk wordt vrijwel alles (ook Dynavin componenten denk ik) in Azie gemaakt.

In de tussentijd heb ik mijn interieurlijsten op het dashboard zwart gemaakt met plastidip. Eenvoudig, fool proof en een leuk resultaat.

Beem
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 jun 2014, 15:37

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door Beem » 18 mei 2016, 17:13

Kun je een foto plaatsen van de interieurlijsten? Ik ben benieuwd hoe dit is geworden met plastidip!

Yoghurt
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 feb 2015, 14:08

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door Yoghurt » 19 mei 2016, 09:46

Beem schreef:Kun je een foto plaatsen van de interieurlijsten? Ik ben benieuwd hoe dit is geworden met plastidip!
Hij staat nét bij de garage voor nieuwe remschijven. Morgen haal ik hem op.
Ik heb voor 25 euro wat oude geragde lijsten gekocht van iemand, deze geschuurd (wegens oneffenheden, hoeft niet met plasti dip) en met een busje plasti dip die ik nog had staan gespoten. Het past wel bij de look van het dashboard en mn oude lijsten liggen netjes binnen thuis.

Wat mij opvalt voornamelijk is dat het "handgevoel" niet prettig is. Erg plakkerig/stroef. Ik wilde de deurdelen voor ook doen, maar ga - als ik deze ook zwart wil - deze met wrap doen en neem dan mijn orginele lijsten meteen mee.

Foto volgt, maar op zn vroegst morgen.

Gebruikersavatar
tommyd
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 apr 2015, 13:28
Locatie: Breda

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 - update

Bericht door tommyd » 20 mei 2016, 10:38

De twee grote spelers zijn eigenlijk Dynavin en Avin. Avin is de duurdere, lijken verder identiek op elkaar. Ik denk alleen dat de software van de Avin wel beter is (Android). Toch ben ik tevreden met mijn Dynavin D99 :whistle:

De beugel zit standaard in je auto als je af-fabriek al Navi hebt (weet even niet uit mijn hoofd of je die hebt).
Ik kan alleen even niet vinden waar die nou te koop is...

Yoghurt
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 feb 2015, 14:08

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 150dkm - Te koop

Bericht door Yoghurt » 05 aug 2017, 22:50

Deze auto komt na 2,5 jaar en 55dkm te koop wegens aanschaf 330i touring automaat.
Ik zet hem pas over 2 weken actief te koop omdat mijn touring nog naar de garage gaat voor een beurt en automaatspoeling, als iemand interesse heeft kunnen ze altijd een PB achterlaten.

Yoghurt
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 feb 2015, 14:08

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 150dkm - Verkocht

Bericht door Yoghurt » 05 sep 2017, 20:21

Out with the old, in with the new.

De auto wordt donderdagavond opgehaald. De volgende eigenaar is er gelukkig net zo enthousiast over als ik. Nu de 330 touring wat bijschaven en upgraden waar nodig.

Voor de oplettende kijker, de dakrails zijn er inmiddels af en vervangen voor het originele lijstje, de rails (of handvaten :whistle: ) zou ik nooit gebruiken en persoonlijk vind ik het vele malen strakker zonder. En het spaart vast een paar liter benzine uit....
The old

The new
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 150dkm - Te koop

Bericht door Jeremy » 05 sep 2017, 22:29

Gave kar, mooie upgrade! Het zal qua 0-100 niet veel sneller zijn dan je coupé, maar het 3 liter blok voelt wel zoveel beter bij de les hè! Heb zelf een 325 coupé handgeschakeld gehad en mijn huidige 330 cabrio automaat is even snel van 0 naar 100 ondanks de 40pk meer, maar het extra koppel is goed te merken.

Heel veel plezier ervan! Heb je er nog andere plannen mee?

Yoghurt
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 feb 2015, 14:08

Re: Yoghurts 325 coupe uit 2003 150dkm - Te koop

Bericht door Yoghurt » 05 sep 2017, 23:09

Het is een wereld van verschil in beleving. De automaat rijdt rustiger en geeft het gevoel dat het allemaal makkelijk gaat. Ook vind ik de touring een stuk stiller. Minder touren en minder ruis. Qua handling is het wel een stapje terug de coupe eet de bochten iets liever.

Qua mods, sjah, waar te beginnen? Als eerste de techniek, dan de rest. Op het lijstje staan de remschijven voor wegens een hinderlijke piep, de automaat laten spoelen en de kachelkranen wegens een vreemde stoeing in de temperatuurregeling. De inspectie 2 is al gedaan. Dan is de auto technish 100% voor zover ik weet.

De daklijsten waren nr 1. Dit haalt de auto al op. Ik wil de zwate lijsten randen rondom en de nieuwe sierlijsten in het dak laten spuiten naar grijs zoals de auto. Samen met het verwijderen van een klein deukje in de deur kom ik op 525 euro. Een redelijke prijs denk ik?

Dan waarschijnlijk speakers. Ik heb de hifi upgrade dus een 200w versterkertje. Als je hier laag geprijsde nieuwe speakers aanhangt in plaats van de originele icm wat demping in de voordeuren ben je denk ik al een stuk opgeschoten voor relatief weinig geld.
Mijn oog is ook gevallen op 18 inch styling 162, eigenlijk e90 velgen. Een goede set gebruikt met banden kost al gauw 800.
Dan zou ik shadowline sierlijsten willen kopen, in DE is dit voor 200 a 250 te vinden.

Er zijn meer dingen die ik kan bedenken zoals LED achterlichten, maar ik begin bij het begin, de techniek!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”