Pagina 25 van 25

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 27 sep 2017, 14:09
door Purm
ok dan, goede service dan bij amazon....heb daar trouwens laatst stukje over gezien op rtl z, die gasten kopen alle winkelketens op, je hebt straks in amerika nog maar 1 bedrijf...amazon

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 27 sep 2017, 14:35
door --help
Zeevang schreef:die .com is niet veel soeps...niet voor niets al is failliet geweest
Dat is een beetje kort door de bocht, ik heb mijn auto's lang in onderhoud gehad en heb een aantal problemen gehad die een aantal goede bmw garages niet konden verhelpen, maar hij wel. Naast mij heb ik een aantal mensen die ik daarheen heb gestuurd en ook bij hun heeft hij het kunnen verhelpen, voor nette prijzen. Waarop baseer je je uitspraak, een enkele ervaring van jou? Of meer? Ben wel benieuwd namelijk, een slechte naam is snel gemaakt voor iemand, dus laten we het wat beter onderbouwen dan jouw uitspraak ajb.

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 27 sep 2017, 19:20
door Purm
valt toch weinig aan te onderbouwen.?..hij heeft het over een feit, kan je gewoon checken

ik hoef die renee niet af te zeiken maar ben voor revisie zeggen en schrijven 7 x terug moeten komen een andere 318i is hij een HALF jaar mee bezig geweest

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 27 sep 2017, 19:33
door Zeevang
zoals gezegd is gewoon een feit..en om iemand hier af te branden heb ik geen behoefte aan.
rene is hele aardige man maar heel laks om maar zo te zeggen. ik kom uit de zaan en ken nog meer bmw bezitters...

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 27 sep 2017, 20:13
door Purm
hij is zeker niet onaardig.
dat hij de expertise heeft dat geloof ik best en dat niet te duur is ook. maar op gegeven moment was ik er klaar mee.

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 29 sep 2017, 10:29
door martinus83
Gezien ik even terug bij Carrec heb aangeklopt ga ik daar eerst maar weer even terug. van bedrijf naar bedrijf hoppen heeft geen zien, je begint elke keer weer met een diagnose en 2 uur werk.

Carrec wist te vertellen dat het de LMM en/of turbo was.
Afijn turbo is dus gereviseerd en om alle twijfel weg te nemen daarna weer gedemonteerd en gechecked.
Gister de LMM binnen gekregen, gemonteerd en de hikken in lager toeren gebied zijn weg maar tot 2500 toeren 100 pk vanaf 2500 toeren 200 pk is nog steeds het probleem.

Benieuwd wat voor suggestie Joep @ carrec nu heeft.

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 24 okt 2017, 18:54
door martinus83
Maar even mijn ervaringen delen.
Ondertussen met meneer aart hier van het forum hard aan het zoeken want probleem is nog steeds niet opgelost.
maart is goed met software, diagnose etc, helemaal super, zou ik zelf nooit kunnen!

Met BMW INPA online de waardes bekeken. Er wordt teveel lucht geregistreerd tot 2500 toeren, turbo druk blijft achter, vanaf 2500 toeren ongeveer, wanneer ik dus vermogen krijg is de lucht balans tussen nominaal en gemeten goed.
Ergens komt dus een verkeerd signaal de ECU binnen wat de meting, of deze bereking negatief beïnvloed.

Wanneer je googled op power loss, of no power lower rpm, turbo lag etc kom je veelal uit op de electronics actuator van de swirl flaps.
De swirlflaps zijn dus verwijderd, daarna begon het gedonder, en later werd het erger.
Bij vervangen van de turbo veranderde het beeld, weliswaar positief want er was nu altijd vermogen, helaas enkel bovenin.

LMM is ondertussen vervangen
MAP is vervangen.

We moeten het waarschijnlijk zoeken in de swirl flap actuator.

Na positieve verhalen uit de UK bij het loshalen van de stekker dat maar eens geprobeerd.
Wordt inderdaad beter maar zijn er nog lang niet. Er is meer vermogen onderin.
De LMM lijkt iets te doen, minder hokjes onderin, MAP vervangen laat hem wat sneller reageren, deze was erg vies, schoongemaakt maar wellicht beschadigd ofzo?

Toen stuitte mr aart op dit topic:

http://www.e46zone.com/forum/topic/6470 ... ode-cured/
Hi all,

So after seeing a fault code pop up on my 330D (204bhp) regarding the swirl flap actuator I've followed advice to unplug it (as it's still plugged in despite me de-flapping the car some time ago). I've unplugged the connector that plugs onto to the mechanic unit fitted to the underside of the inlet manifold towards the bulkhead, that originally had the flap rod attached - is this actuator or is this elsewhere at the 'other end' of the cable that plugs into the box?

Now I've unplugged it I'm getting 2 new fault codes in DISV57:

410C swirlf flap actuator
4152 swirl flap actuation

...so I'm guessing I've unplugged the wrong end! Can anyone help?

Thanks,
Andrew
Daarin lees je dat er een emulator bestaat die je aansluit ipv de actuator:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-e46-x3-33 ... Swt5hYgjnS

Zou dit helpen? Ik heb OBD tuning gebeld.

Hij was het met me eens dat een verkeerd voltage in de actuator de ecu een verkeerd beeld kan geven waardoor de turbo verkeerd bediend wordt. Wellicht de actuator eens onderzoeken, of vervangen? zou moeten kunnen..
Of zon emulator monteren, zou wel willen weten wat daarin zit...

Volgende stap: toch de inlaat er maar weer af en de actuator bekijken, wie weet ontdekken we wat, een sluiting oid.

Tot nog toe:

--> Swirl flap actuator uitgeschreven door OBD tuning
--> EGR mechanisch en softwarematig uitgeschreven door OBD tuning
[OK] Nieuwe (gereviseerde oem parts) turbo
[OK] Nieuwe Intercooler
[OK] Nieuwe intercooler afdichtingen
[OK] IC traject dicht
[OK] Uitlaat dicht
[OK] Draadbreuken MAF MAP actuator raildrukklep tempsensor
[OK] Luchtmassameter vervangen (OEM, nieuwe type Bosch)
[OK] MAP sensor vervangen.
[OK] EGR schoon en afgesloten
[OK] Inlaat gereinigd
[OK] injector retourtest, cil 3 geeft 40% meer retour
--> Turbo druk blijft achter <2000 rpm
--> Teveel lucht registratie <2000 rpm
--> Turbo Actuator beweegt bij start
--> MAP losgooien zet turbo dicht, bovenin geen vermogen
--> Swirl flap stekker los geeft meer vermogen, maar wel foutmeldingen

TBC

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 23 feb 2018, 14:27
door rfs88
Hoe staat het er nu voor? @martinus83

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 05 mar 2018, 21:43
door martinus83
Ecu is van de nieuwste software versie voorzien. Dus geen update maar een ‘clean’ install middels bmw software (insta)
Dwz, ook de Swirl flap uitschrijving en egr uitschrijving zijn dus verdwenen.

Hierna bleek dat het aangegeven massa probleem melding van de Swirl flap actuator verdwenen was. Nu heb ik er (natuurlijk) wel weer een egr foutmelding bij want deze is nog mechanisch afgedicht.
De Swirl flap fouten zitten er nog steeds in want er zit geen actuator in.
De auto rijd nu zonder het erge inhouden, rijd een heel stuk beter. Maar nog njet optimaal, als de egr gaat werken houd hij even in. Dit is af en toe

Ondertussen kan mijn sleutel/ICT- maat zon beetje alle software uploaden (al doende al aardig bedreven geraakt) naar de ecu dus hij kijkt nu of hij het uploaden van aangepaste software op basis van de nieuwste software ook zelf kan. Dus zonder egr, en zonder Swirl flap activering. In theorie kan er ook getuned worden alleen is dat wat teveel risico gezien we niet kunnen meten.

Lukt het niet de software zelf aan te passen dan zouden we aangeleverde software zelf kunnen uploaden met de juiste interface (connectie middels omgeprobeerde OBD kabel hebben we immers al)

Tbc

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 29 sep 2018, 09:52
door Merin
Ik lijk nu hetzelfde probleem te hebben, al is mijn vermogen wel aanwezig boven de 2500 toeren. In INPA zie ik dat er teveel lucht gemeten word (ik hoor dan de turbo ook echt fluiten) en zodra ik de 2500 toeren bereik, gaat het gefluit weg en in INPA zijn de waardes vanaf dan normaal. Enige verschil met de jouwe is dat jij een EURO4 hebt en ik een EURO3, verder wel een M57N.
Ik heb de wervelkleppen ook verwijderd en de aansturing van het vacuumpotje afgekoppeld en krijg daar geen foutmeldingen voor. Raadselachtig!

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 14 nov 2018, 22:20
door martinus83
Nog een update trouwens.

Heb al m’n zimmermann Remmerij terug gestuurd omdat remmen trillingen veroorzaakte. De Verkopende partij vergoede meteen m’n voorschrijven en blokken.
Achterzijde heb ik meegestuurd ondanks dat hun deze niet wilde vergoeden.
Ik was overtuigd dat ze krom waren en ze zijn daarom doorgestuurd naar Zimmermann zelf.

Hun conclusie: krom. Heb het hele aankoopbedrag terug ontvangen.

Rijd nu met gladde ATE schrijven icm ceramic blokken.
Textar epod blokken remde feller heb ik het idee. Maar ook deze ATE blokken zijn erg fijn en weinig stof!

Verder olie en filter weer vervangen. Castrol Edge icm bosch.

En, 4 jaar en dik 4 maand in bezig, onlangs de 100.000-ste km gereden met deze E46 :-)
Nu 377.000 op de klok

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 23 jan 2019, 07:35
door martinus83
Merin schreef:Ik lijk nu hetzelfde probleem te hebben, al is mijn vermogen wel aanwezig boven de 2500 toeren. In INPA zie ik dat er teveel lucht gemeten word (ik hoor dan de turbo ook echt fluiten) en zodra ik de 2500 toeren bereik, gaat het gefluit weg en in INPA zijn de waardes vanaf dan normaal. Enige verschil met de jouwe is dat jij een EURO4 hebt en ik een EURO3, verder wel een M57N.
Ik heb de wervelkleppen ook verwijderd en de aansturing van het vacuumpotje afgekoppeld en krijg daar geen foutmeldingen voor. Raadselachtig!
Ben jij hier nog verder mee gekomen?
Ik rijd met een aangekochte module rond waardoor de foutcodes weg zijn, maar helemaal opgelost is het niet. Het is al zo lang dat ik niet eens meer weet hoe hij 'hoort' te rijden.
Enige wat ik kan bedenken is fout oid in de turbo aansturen (in mijn geval electronische actuator, in jou geval vaccuum gestuurd)

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Geplaatst: 08 jan 2021, 14:30
door martinus83
For the record, degene die op dit topic stuit met turbo problemen.

Ik heb de bmw verkocht, met deze gereviseerde turbo.
Nieuwe eigenaar heeft er een Hybrid turbo opgestoken, in principe liep dit ding als een trein. Dit icm een vooraf gebakken chip programma, dit veroorzaakte problemen bij stationair lopen, maar de boost was er. De 330d liep de teller van 260 km/uur ruim uit.

Mijn conclusie, het zit hem in de turbo, en ik vermoed zeer sterk, in de actuator.
Ik zou niet meer voor een revisie turbo gaat, áls je problemen hebt in de aansturing. Dit was mijn fout. Ik betaalde 600 euro voor de revisie met originele onderdelen. Had er achteraf wel 300 euro meer voor overgehad om een compleet nieuwe te steken.