Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Berichtdoor Purm » 27 sep 2017, 14:09

ok dan, goede service dan bij amazon....heb daar trouwens laatst stukje over gezien op rtl z, die gasten kopen alle winkelketens op, je hebt straks in amerika nog maar 1 bedrijf...amazon
Purm
 
Berichten: 409
Geregistreerd: 16 maart 2017, 12:04
Mijn BMW: 3x E46

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Berichtdoor --help » 27 sep 2017, 14:35

Zeevang schreef:die .com is niet veel soeps...niet voor niets al is failliet geweest


Dat is een beetje kort door de bocht, ik heb mijn auto's lang in onderhoud gehad en heb een aantal problemen gehad die een aantal goede bmw garages niet konden verhelpen, maar hij wel. Naast mij heb ik een aantal mensen die ik daarheen heb gestuurd en ook bij hun heeft hij het kunnen verhelpen, voor nette prijzen. Waarop baseer je je uitspraak, een enkele ervaring van jou? Of meer? Ben wel benieuwd namelijk, een slechte naam is snel gemaakt voor iemand, dus laten we het wat beter onderbouwen dan jouw uitspraak ajb.
--help
 
Berichten: 715
Geregistreerd: 26 maart 2013, 12:07
Mijn BMW: LCI F21 118i

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Berichtdoor Purm » 27 sep 2017, 19:20

valt toch weinig aan te onderbouwen.?..hij heeft het over een feit, kan je gewoon checken

ik hoef die renee niet af te zeiken maar ben voor revisie zeggen en schrijven 7 x terug moeten komen een andere 318i is hij een HALF jaar mee bezig geweest
Purm
 
Berichten: 409
Geregistreerd: 16 maart 2017, 12:04
Mijn BMW: 3x E46

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Berichtdoor Zeevang » 27 sep 2017, 19:33

zoals gezegd is gewoon een feit..en om iemand hier af te branden heb ik geen behoefte aan.
rene is hele aardige man maar heel laks om maar zo te zeggen. ik kom uit de zaan en ken nog meer bmw bezitters...
Zeevang
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 08 sep 2016, 20:07
Mijn BMW: E46 325i

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Berichtdoor Purm » 27 sep 2017, 20:13

hij is zeker niet onaardig.
dat hij de expertise heeft dat geloof ik best en dat niet te duur is ook. maar op gegeven moment was ik er klaar mee.
Purm
 
Berichten: 409
Geregistreerd: 16 maart 2017, 12:04
Mijn BMW: 3x E46

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Berichtdoor martinus83 » 29 sep 2017, 10:29

Gezien ik even terug bij Carrec heb aangeklopt ga ik daar eerst maar weer even terug. van bedrijf naar bedrijf hoppen heeft geen zien, je begint elke keer weer met een diagnose en 2 uur werk.

Carrec wist te vertellen dat het de LMM en/of turbo was.
Afijn turbo is dus gereviseerd en om alle twijfel weg te nemen daarna weer gedemonteerd en gechecked.
Gister de LMM binnen gekregen, gemonteerd en de hikken in lager toeren gebied zijn weg maar tot 2500 toeren 100 pk vanaf 2500 toeren 200 pk is nog steeds het probleem.

Benieuwd wat voor suggestie Joep @ carrec nu heeft.
Avatar gebruiker
martinus83
 
Berichten: 599
Geregistreerd: 05 jul 2012, 21:25
Woonplaats: Noord-brabant
Mijn BMW: E46 330d Touring

Re: Martinus' E46 330d -- zoektocht naar vermogen!..

Berichtdoor martinus83 » 24 okt 2017, 18:54

Maar even mijn ervaringen delen.
Ondertussen met meneer aart hier van het forum hard aan het zoeken want probleem is nog steeds niet opgelost.
maart is goed met software, diagnose etc, helemaal super, zou ik zelf nooit kunnen!

Met BMW INPA online de waardes bekeken. Er wordt teveel lucht geregistreerd tot 2500 toeren, turbo druk blijft achter, vanaf 2500 toeren ongeveer, wanneer ik dus vermogen krijg is de lucht balans tussen nominaal en gemeten goed.
Ergens komt dus een verkeerd signaal de ECU binnen wat de meting, of deze bereking negatief beïnvloed.

Wanneer je googled op power loss, of no power lower rpm, turbo lag etc kom je veelal uit op de electronics actuator van de swirl flaps.
De swirlflaps zijn dus verwijderd, daarna begon het gedonder, en later werd het erger.
Bij vervangen van de turbo veranderde het beeld, weliswaar positief want er was nu altijd vermogen, helaas enkel bovenin.

LMM is ondertussen vervangen
MAP is vervangen.

We moeten het waarschijnlijk zoeken in de swirl flap actuator.

Na positieve verhalen uit de UK bij het loshalen van de stekker dat maar eens geprobeerd.
Wordt inderdaad beter maar zijn er nog lang niet. Er is meer vermogen onderin.
De LMM lijkt iets te doen, minder hokjes onderin, MAP vervangen laat hem wat sneller reageren, deze was erg vies, schoongemaakt maar wellicht beschadigd ofzo?

Toen stuitte mr aart op dit topic:

http://www.e46zone.com/forum/topic/6470 ... ode-cured/

Hi all,

So after seeing a fault code pop up on my 330D (204bhp) regarding the swirl flap actuator I've followed advice to unplug it (as it's still plugged in despite me de-flapping the car some time ago). I've unplugged the connector that plugs onto to the mechanic unit fitted to the underside of the inlet manifold towards the bulkhead, that originally had the flap rod attached - is this actuator or is this elsewhere at the 'other end' of the cable that plugs into the box?

Now I've unplugged it I'm getting 2 new fault codes in DISV57:

410C swirlf flap actuator
4152 swirl flap actuation

...so I'm guessing I've unplugged the wrong end! Can anyone help?

Thanks,
Andrew


Daarin lees je dat er een emulator bestaat die je aansluit ipv de actuator:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-e46-x3-33 ... Swt5hYgjnS

Zou dit helpen? Ik heb OBD tuning gebeld.

Hij was het met me eens dat een verkeerd voltage in de actuator de ecu een verkeerd beeld kan geven waardoor de turbo verkeerd bediend wordt. Wellicht de actuator eens onderzoeken, of vervangen? zou moeten kunnen..
Of zon emulator monteren, zou wel willen weten wat daarin zit...

Volgende stap: toch de inlaat er maar weer af en de actuator bekijken, wie weet ontdekken we wat, een sluiting oid.

Tot nog toe:

--> Swirl flap actuator uitgeschreven door OBD tuning
--> EGR mechanisch en softwarematig uitgeschreven door OBD tuning
[OK] Nieuwe (gereviseerde oem parts) turbo
[OK] Nieuwe Intercooler
[OK] Nieuwe intercooler afdichtingen
[OK] IC traject dicht
[OK] Uitlaat dicht
[OK] Draadbreuken MAF MAP actuator raildrukklep tempsensor
[OK] Luchtmassameter vervangen (OEM, nieuwe type Bosch)
[OK] MAP sensor vervangen.
[OK] EGR schoon en afgesloten
[OK] Inlaat gereinigd
[OK] injector retourtest, cil 3 geeft 40% meer retour
--> Turbo druk blijft achter <2000 rpm
--> Teveel lucht registratie <2000 rpm
--> Turbo Actuator beweegt bij start
--> MAP losgooien zet turbo dicht, bovenin geen vermogen
--> Swirl flap stekker los geeft meer vermogen, maar wel foutmeldingen

TBC
Avatar gebruiker
martinus83
 
Berichten: 599
Geregistreerd: 05 jul 2012, 21:25
Woonplaats: Noord-brabant
Mijn BMW: E46 330d Touring

Vorige

Keer terug naar BMW 3 Serie (E46) Showroom

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMW_Mischa, Toink en 6 gasten