Zo, last minute nog een brandstofdruk regelaar gemonteerd, en de oude filter/druk regelaar vervangen door een simpel filter. Het vreemde nu is alleen dat met de drukregelaar de OEM pomp (4 bar volgens de specs) al 6 bar levert, maar de auto loopt echt 10000x beter, nu al. gewoon al die tijd al te weinig brandstof druk gehad.
De nieuwe pomp gaat mee als reserve, en de druk zal naar 5 bar gaan denk ik, maar dat is een kwestie van afstellen.
Na heel veel bloed, zweet, tranen, centen, teleurstellingen, kapotte onderdelen, enzovoort..
Man, wat een weekend!
Naar de 'Ring vertrokken om op zaterdag, met in gedachte houdende dat de auto al 1,5 jaar lang klote is, en er geen vertrouwen meer is in deze auto, toch maar te hopen dat ik weer wat rijtijd op kon gaan doen.
Helaas de eerste trainings sessie al moeten missen omdat ik pas laat klaar was bij de keuring, en omdat de auto veeeel te rijk liep (5 bar brandstofdruk bleek toch te hoog), de brandstofdruk terug gebracht naar 4 bar, en de 2e sessie gaan rijden, tot 4000 toeren liep ie nog steeds veel te rijk, met een grote dip bij 3500 toeren, en niet boven de 6200 toeren uit willen komen, maar toch gewoon gaan rijden, aangezien alles tussen 4000 en 6200 absurd goed was.
Het vermogen ten opzichte van de vorige keer was absurd. Na een aantal runs de aansturing van de vanos losgetrokken, waarna de auto wel ineens heerlijk de begrenzer in wilde. ik moest dus wel boven 4000 toeren blijven, maar dat was absoluut geen probleem.
De auto bracht mij eindelijk weer een glimlach op mijn gezicht, wat geëxperimenteerd met verschillende banden, en heerlijk meters kunnen maken.
een kleine misser had ik toen ik erachter kwam dat de bout van de stuurinrichting tegen de motorsteun aankwam, waardoor ik, terwijl ik met 145km/u de bocht inzette, niet verder kon sturen, spinde, en zijwaarts de grindbak in ging.
Gelukkig heb ik hier alleen een beschadigde voorbumper aan over gehouden, en heb ik wat steentjes tussen de remklauwen vandaan moeten pulken
Vervolgens op de vertrouwde Ovation banden gaan rijden, en wat ging dat heerlijk!
Zaterdag avond vertrokken we met het hele circus van de Mullenbachschleife, naar de Mercedes Arena.
Zondag was het hier tijd voor competitie. 40 minuten training, 3 kwalificatie runs, Top 32 battles. een strak schema dus!
Ik was 100 gefocust om resultaat te gaan halen, de training ging bijzonder goed, en dit baantje lag mijn auto perfect!
Lekker een aantal runs kunnen maken, en een van de jury leden plaatste een video op facebook met als titel: "Mister Hoff laat zien hoe het moet...", Ik had goede hoop!
Mezelf vervolgens klaar gemaakt voor kwalificatie, en besloten om de bandenspanning achter iets te verlagen.
RUN 1:
Na in de trainingen rechts gestart te hebben, moesten we in de kwalificatie ineens links starten, waardoor het inzetten van de eerste bocht ineens totaal anders was. resultaat: spin.
RUN 2:
Okay, run 1 was geen succes, dus run 2 safe rijden. nette lijnen, niks geks, in ieder geval er voor zorgen dat ik wat punten score. Helaas kon ik niet dicht genoeg bij de 2e clip komen.
RUN 3:
Alles of niets, gas erop, gooien en smijten met die hap, maar nogmaals, helaas was de 2e clip weer niet binnen handbereik.
Helaas waren deze runs niet goed genoeg voor een Top 32 classificering, en hoewel ik toch wel een beetje teleurgesteld was, heb ik een super weekend gehad, met een auto die eindelijk wél deed wat ie moest doen.
Gisteren avond ook direct maar een algemene check-up gedaan aan de auto, aangezien de auto toch wat te verduren heeft gehad, denk aan de grindbak (over grind tussen de remmen e.d), maar ook tijdens mijn eerste qualy run kreeg de voorwielophanging een behoorlijke klap op de curbs.